Ga naar inhoud

netwerk via lichtnet

Aanbevolen berichten

Ik weet wel dat je je netwerk via het lichtnet kunt laten lopen. Daar heb je dan speciale adaptertjes voor, die je in het stopcontact steekt. Voor zover ik weet moet je daar dan nog wel gewoon een netwerkkabel in steken, maar je hoeft dan de rest van de bekabeling niet meer te trekken. Dus nee, alleen de stekker in het stopcontact zal niet genoeg zijn.\nOf het goed werkt, geen idee. Ik weet dat - vooral toen dit nog net nieuw was - er flink problemen waren met interferentie, aangezien je al een 50 Hz signaal op die bedrading hebt, maar hoe het er nu mee staat, weet ik niet.
Link naar reactie
Inderdaad het verhaal is zoals JohnL zegt. Je hebt een setje speciale adapters nodig om via het lichtnet een netwerk op te zetten.\r\nHeb dat toevallig een paar dagen geleden ergens moeten doen en ik moet zeggen dat het allemaal probleemloos werkt. Geen storing, gewoon adapter in het stopcontact, netwerkkabel van adapter naar router, bij de pc een adapter in het stopcontact en van die adapter een netwerkabel naar de pc, drivertje installeren en internetten maar.
Link naar reactie
[QUOTE=Toolman;346687]Inderdaad het verhaal is zoals JohnL zegt. Je hebt een setje speciale adapters nodig om via het lichtnet een netwerk op te zetten.\r\nHeb dat toevallig een paar dagen geleden ergens moeten doen en ik moet zeggen dat het allemaal probleemloos werkt. Geen storing, gewoon adapter in het stopcontact, netwerkkabel van adapter naar router, bij de pc een adapter in het stopcontact en van die adapter een netwerkabel naar de pc, drivertje installeren en internetten maar.[/QUOTE]\r\n\r\nWelke merk ? :D
Link naar reactie
Inderdaad, maar dan heb je er pas 1. Je moet wel minimaal 2 van die dingen hebben wil het werken...\r\nMaar inderdaad goedkoper. Weet alleen niet of die ook werkt als het stopcontact op een andere groep zit. \r\nWel goed genoeg om te internetten, maar niet als je in je netwerk regelmatig veel data van 1 pc naar een andere moet overzetten. (14 Mb)
Link naar reactie
[QUOTE=Dontworry;347113]@Toolman \r\nHier in Leeuwarden kon je een zet (dus 2 stuks) voor 65 euro krijgen.(V&D)\r\nWerkt ook als je op een andere groep zit.\r\nVolstaat voor internet verbinding en net wat je zegt onhandig voor veel data verkeer.[/QUOTE]\r\n\r\nlicht er aan, aleen op een andere 230 Voltgroep, werkt niet als andere stroom toevoor eerst over 400V gaat :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...