Anoniem2 Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 Heeft er iemand ervaring met een router die via het stroomnet werkt? Is het dan zo dat wanneer je de stekker van je laptop of computer in het stopcantact stopt dat je dan automatisch op internet zit? En werkt dat goed? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 Ik weet wel dat je je netwerk via het lichtnet kunt laten lopen. Daar heb je dan speciale adaptertjes voor, die je in het stopcontact steekt. Voor zover ik weet moet je daar dan nog wel gewoon een netwerkkabel in steken, maar je hoeft dan de rest van de bekabeling niet meer te trekken. Dus nee, alleen de stekker in het stopcontact zal niet genoeg zijn.\nOf het goed werkt, geen idee. Ik weet dat - vooral toen dit nog net nieuw was - er flink problemen waren met interferentie, aangezien je al een 50 Hz signaal op die bedrading hebt, maar hoe het er nu mee staat, weet ik niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 Inderdaad het verhaal is zoals JohnL zegt. Je hebt een setje speciale adapters nodig om via het lichtnet een netwerk op te zetten.\r\nHeb dat toevallig een paar dagen geleden ergens moeten doen en ik moet zeggen dat het allemaal probleemloos werkt. Geen storing, gewoon adapter in het stopcontact, netwerkkabel van adapter naar router, bij de pc een adapter in het stopcontact en van die adapter een netwerkabel naar de pc, drivertje installeren en internetten maar. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2007 [QUOTE=Toolman;346687]Inderdaad het verhaal is zoals JohnL zegt. Je hebt een setje speciale adapters nodig om via het lichtnet een netwerk op te zetten.\r\nHeb dat toevallig een paar dagen geleden ergens moeten doen en ik moet zeggen dat het allemaal probleemloos werkt. Geen storing, gewoon adapter in het stopcontact, netwerkkabel van adapter naar router, bij de pc een adapter in het stopcontact en van die adapter een netwerkabel naar de pc, drivertje installeren en internetten maar.[/QUOTE]\r\n\r\nWelke merk ? :D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2007 [URL=\"http://www.devolo.nl/nl_NL/service/dLANFAQ.html#Frage_001\"]Devolo[/URL]\r\nDiverse uitvoeringen te koop. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2007 Interessant... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2007 Ik heb een Alecto dataplug die is al vanaf 56 euro. werkt prima.\r\n[URL=\"http://www.wepe-computers.nl/index.php?p=shop&show=showdetail&fid=1269649&categ=180&parent=153&navop=153&area=1&PHPSESSID=00121b8f67e7871a0b2d758fadfe7964\"]Klik hier[/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 Inderdaad, maar dan heb je er pas 1. Je moet wel minimaal 2 van die dingen hebben wil het werken...\r\nMaar inderdaad goedkoper. Weet alleen niet of die ook werkt als het stopcontact op een andere groep zit. \r\nWel goed genoeg om te internetten, maar niet als je in je netwerk regelmatig veel data van 1 pc naar een andere moet overzetten. (14 Mb) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 @Toolman \r\nHier in Leeuwarden kon je een zet (dus 2 stuks) voor 65 euro krijgen.(V&D)\r\nWerkt ook als je op een andere groep zit.\r\nVolstaat voor internet verbinding en net wat je zegt onhandig voor veel data verkeer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 [QUOTE=Dontworry;347113]@Toolman \r\nHier in Leeuwarden kon je een zet (dus 2 stuks) voor 65 euro krijgen.(V&D)\r\nWerkt ook als je op een andere groep zit.\r\nVolstaat voor internet verbinding en net wat je zegt onhandig voor veel data verkeer.[/QUOTE]\r\n\r\nlicht er aan, aleen op een andere 230 Voltgroep, werkt niet als andere stroom toevoor eerst over 400V gaat :( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 @Dontworry, \r\n65 Euri is inderdaad niet duur. Zag dat ze ook 85 Mbit hadden...\r\nDevolo is wel duurder, maar daar liggen de snelheden ook een stuk hoger.\r\nEr is dus voor iedereen wel een geschikt apparaat te vinden op dat gebied. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen