Anoniem2 Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 Hallo iedereen.\r\n\r\nIk heb een probleempje met de PC van mijn moeder, soms loopt die spontaan vast, en dan reageerd hij aleen nog op bewigingen van de muis maar je kunt verder niks behalve resetten, hdd activitijd is 0 (dat ledje ervan iniedergeval)\r\n\r\nSystem specs:\r\nSempron 3000 socket 754\r\nMSI moederbordje met Via onboard videokaart (2*IDE, 2*Sata, 2*DDR, AGP, 3 PCI)\r\n512Mb geheugen warvan 32 voor video\r\nWestern Digital HD 80 Gb IDE\r\nDVD drive\r\n\r\nwat ik al gedaan heb\r\nSpyware doctor scan\r\n\r\nwat nog komt\r\nSpybot scan (bezig)\r\nAntivirus scan\r\n\r\nHeft iemand nog een tip (of nogbeeter : de oplosing :p) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 uptodate Spybot scan vond ook niks\r\nAntivir nu... ben bang voor hardware probleemen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 Virus scanner heeft ook niks gevonden, maar ik begin steeds meer het idee tekrijgen dat Opera de boel vast laat lopen, want de pc loopt aleen vast als opera aan staat. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 dan kan heel goed. dat heb ik soms met firefox.\n\nDownlaod gewoon Firefox\n\nJe hebt hem zeker al wel helemaal schoongemaakt van binnen ? en gecontroleerd op slechte condensatoren Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 [QUOTE=Intel 3000;346694]dan kan heel goed. dat heb ik soms met firefox.\r\n\r\nDownlaod gewoon Firefox\r\n\r\nJe hebt hem zeker al wel helemaal schoongemaakt van binnen ? en gecontroleerd op slechte condensatoren[/QUOTE]\r\n\r\nDat heb ik nog niet gecontroleerd op slechte elco\'s en zo maar het systeem is nog maar net iets van 3-4 maand inelkaar, heb het gekocht in juni dacht ik. (de specs zijn al achterhaald maar goedgenoeg voor boekhouden en office + email.)\r\n\r\nSchoonmaken is ook niet nodig, er zit nog haast geen stof in (stof filters op de case fan\'s) maar als ik niks vind zal ik toch de compressor er even overheenhalen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 klopt. nooit iets uitsluiten natuurlijk.. waarschijnlijk is het software Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 [QUOTE=Intel 3000;346737]klopt. nooit iets uitsluiten natuurlijk.. waarschijnlijk is het software[/QUOTE]\r\n\r\nweet ik niet zeker, met de case open loopt ie niet vast, vind et raar :s Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2007 Heb je al temperatuurchecks verricht TIJDENS zwaar werk? Meten is weten en vooral schijf-koeling wordt vaak door bouwers verwaarloosd.\r\n\r\nOok videokaarten worden nogal eens rijkelijk warm. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2007 Indien het te warm is , zet er een paar extra fans bij en je probleem moet verholpen zijn.\r\nJe kan ook altijd met case open, maar je trekt teveel stof aan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2007 [QUOTE=leonardboth;346879]Indien het te warm is , zet er een paar extra fans bij en je probleem moet verholpen zijn.\r\nJe kan ook altijd met case open, maar je trekt teveel stof aan[/QUOTE]\r\n\r\n\"Verholpen\" ja hopelijk, want niet zelden aan b.v schijf reeds schade dan (SMART gedeelte stervende). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2007 [QUOTE=leonardboth;346879]Indien het te warm is , zet er een paar extra fans bij en je probleem moet verholpen zijn.\r\nJe kan ook altijd met case open, maar je trekt teveel stof aan[/QUOTE]\r\n\r\nAls je niet zo Creatief bent. kan je ook gewoon een hardeschijf cooling kopen. dat scheelt snel 10graden. voor de videokaart heb je PCI Slot cooling Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2007 hmm, nu jullie het zo over HD cooling hebben begint er bij mij ook een lichtje tebranden.\r\nde CPU kan het niet zijn, die staat zo ingesteld dat de hele PC uitgeschakeld word, mobo idemdito, video kaart zit er niet in maar de HD, dat is best mogelijk, zal er morgen avond direct na kijken.\r\n\r\nEDIT\r\ndan blijft het raar dat het aleen onder opera gebeurt (heb het teminste zelf nog niet zonder opera gehad) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 gebruik dan eens geen opera. dat is waarschijnlijk gewoon the point. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 [QUOTE=Intel 3000;347079]gebruik dan eens geen opera. dat is waarschijnlijk gewoon the point.[/QUOTE]\r\n\r\ntja zal ik eens probeeren, maar mijn moerder heeft liever geen firefox (veel minder gebruiks vriendelijk vind ze) en IE 6 al helemaal niet :D\r\nOpera is nu eenmaal een super handige browser Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen