Ga naar inhoud

netwerkmappen beveiligen in XP

Aanbevolen berichten

hallo,\r\n\r\nik heb thuis een netwerk aangelegd en ik wil graag bepaalde mappen met een wachtwoord beveiligen maar hoe doe ik dit? \r\n\r\nIn Win Millenium kun je meteen bij het delen een wachtwoord opgeven zodat er een loginschermpje komt bij het openen van die map vanaf een andere computer. In XP Home is deze optie niet aanwezig. \r\n\r\nIs er een andere manier om er een wachtwoord op te zetten?\r\n\r\nZat zelf te denken aan de map coderen (rechtermuisklik op map / Eigenschappen / Geavanceerd onder tabblad Algemeen), daar hoor je een vinkje te kunnen zetten voor \"Inhoud coderen om gegevens te beveiligen\". Maar ik kan hier geen vinkje voorzetten, is als het ware wazige tekst (zoals de knop VORIGE, als er geen vorige is, in Windows verkenner :confused: , snappie??)\r\n\r\nWeet iemand een andere oplossing om netwerkmappen te beveiligen?, het liefst in XP zelf en anders een gratis progje.\r\n\r\nBedankt alvast.\r\n\r\nGr. Sander
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ook met XP- Home kun je de beveiliging activeren.\r\nGa hiervoor in de veilige modus en log in als administrator.\r\nTegenwoordig heb ik Pro dus het hoe en wat ben ik vergeten.\r\nProbeer het als volgt:\r\n\r\n`Veilige Modus-Inloggen als Admin\r\nIn Windows Verkenner kiest u voor het menu Extra/Mapopties.\r\nOp het tabblad Weergave zoekt u in het groepsvak Geavanceerde instellingen naar de optie Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen). Deactiveer de optie, door het bijbehorende vinkje te verwijderen en klik op OK. Wanneer u voortaan met rechts op een map klikt en kiest voor Delen en beveiliging, zijn er twee tabbladen (Delen en Beveiliging) beschikbaar.\r\nMet behulp van deze tabbladen kunt u machtigingen instellen en rechten toekennen.`\r\n\r\nControleer dit in de verkenner met een rechtsklik op de bovenste map van Documents en Settings\r\n\r\nMocht je je hele schijf nog eens zo willen beveiligen hou er dan rekening mee dat het een secuur klusje is. Je kunt jezelf maar al te makkelijk uitsluiten.\r\n\r\nSucces\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n[url]http://support.microsoft.com/kb/308421/nl[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...