Anoniem2 Geplaatst: 5 oktober 2007 Delen Geplaatst: 5 oktober 2007 Hee hallo,\n \n \nTijdje geleden dat ik hier geweest ben, maar heb jullie weer nodig.\n \nIk heb een Excelsheet gemaakt met hierop het rooster per dag.\nOp de 2e rij staan alle data\'s, met daaronder de werktijden.\n \nNu wil ik dat als je het sheet opent, de datum van vandaag automatisch gekleurd/gehighlight is, maar in ieder geval dat ie goed opvalt.\n \nWeet iemand hoe je dat moet doen?\n \n \nAlvast bedankt! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2007 Je selecteert de cellen die je gekleurd wil hebben van een dag en gaat dan naar Opmaak in de menubalk en gaat dan vervolgens naar Voorwaardelijke opmaak. Daar kies je bij Voorwaarde 1 \"Formule is\" i.p.v. \"Celwaarde is\". Hier geef je de formule \"=$A$1=VANDAAG()\" in waarbij ik er vanuit ga dat op cel A1 de datum vermeld staat. Bij Opmaak kun je dan aangeven welke kleur je de cellen of de tekst moet krijgen indien aan de voorwaarde is voldaan. Bevestig dit dan door op OK te klikken. Dit dien je dan voor alle dagen te doen. Je kan deze niet door kopiëren omdat de waarde op absoluut staat. Je kan ook dit alleen voor de eerste kolom doen en dan voor elke cel in de formule van de Voorwaardelijke opmaak de $-tekens weghalen. Daarna kan je naar rechts door kopiëren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2007 Ik ga het proberen en laat het nog even weten.\n \nAlvast bedankt! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen