Anoniem2 Geplaatst: 3 oktober 2007 Delen Geplaatst: 3 oktober 2007 ik heb onlangs de medion laptop van de aldi gekocht.\r\n\r\nnu had ik vroeger al eens een usb kabeltje gekocht om via de composiet uitgang of S-video uitgang of gewoon de composiet omzetten in scart (plugje)\r\n\r\nop mijn oude laptop werkte dit perfect alleen door het missen van een line-in op de laptop kwam het geluid niet goed binnen. (ook was het beeld niet super omdat het usb1.1 was vermoed ik)\r\n\r\nop de nieuwe laptop zit allemaal wel. maar als ik dat ding inplug via de usb ingang zegt hij dood leuk van dit is een DC-100 (heb het kabeltje niet bij de hand dus preciese iets weet ik op moment even niet). en kan niet worden geinstaleerd, toen heb ik eventjes rond gezocht op internet en een driver gevonden.\r\ndeze heb ik vervolgens geinstaleerd en het is me nog niet helemaal duidelijk als hij nou wel of niet werkt want kreeg tegenstrijdige berichten.\r\n\r\nafin, in het programma unlead video kan ik het apparaat wel selecteren, maar ik krijg geen beeld.\r\n\r\nkan het zijn dat dit een van de apparaten zijn die niet meer ondersteunt word? en hoe kom ik daar achter? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2007 Mag ik aannemen,dat je VHS-banden via de recorder wilt afspelen op je notebook ?\r\nEr zijn notebooks van Medion uitgerust met TV-kaarten,vermoedelijk dan niet bij jou.\r\nZelf sluit ik zo de recorder direct via de TV-kaart aan.\r\nZoals je het uitlegt,kom ik er niet geheel wijs uit.\r\nStaat ook niets in de handleiding beschreven ?\r\nMisschien handig,indien je met de kabel en notebook, naar een gerenomeerde computerzaak toestapte en je laat je het daar uitleggen.\r\n\r\nEigelijk bedoel ik,dat ik je niet kan helpen,er zullen wil forumleden bij zijn wat hopelijk een oplossing hiervoor hebben.\r\n\r\nZal voor je duimen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2007 bedankkt voor het duimen alvast :P\n\nmja nu de duidelijke uitleg:\n\nIk heb een aantal jaar geleden een kabeltje gekocht om de video-recoder op mijn laptop aan te sluiten via een usb kabel.\ndit werkte perfect het enige min punt was ik kon het geluid niet goed binnen krijgen via de microfoon ingang omdat de volumes nogal verschilden dus had ik een line in nodig.\n\nmijn computer echter kon dit wel, maar die heeft geen dvd brander en heeft maar usb 1.1 dus het beeld is niet super ongeveer 5X5 blokjes op het scherm terwijl ik op de laptop veel meer had door dus waarschijnlijk usb 2.0.\n\nnu heb ik een laptop van medion gekocht bij de aldi weg. (die laptop die het laatst te koop was). hier zit wel perfect alle aansluitingen op die ik nodig heb.\nen hij herkend sinds kort ook het kabeltje en zegt dat ik het kan gebruiken.\n(cresentect usb 2.0 DC-1100) alleen via windows movie maker zegt hij dat er niks is aangesluiten wat audio of video zo door kunnen sturen.\nen in het bijgeleverde programma zegt hij dat het apparaat er inzit maar hij ontvangt geen beelden als ik op capture druk (ik heb hem precies zo ingesteld als mijn oude laptop).\n\ndus kort gezegd:\nvista zegt succesvol geinstaleerd en dat ik het kan gebruiken.\nvervolgens wil ik opnemen en doet hij niks, als ik hem dan in de oude laptop stop heb ik meteen beeld :S\n\niemand?\n\nps. zo beter? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen