Ga naar inhoud

corrupte data na partitioneren

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Gisteren zat mijn G partitie vol. Aangezien F nog 30gb vrij had wilde ik 20gb verplaatsen naar G.\r\nNa een paar vastlopers met partition magic 8 heb ik de F partitie moeten herstellen met chkdsk /r.\r\nToen heb ik het geprobeerd met partition magic 7. Nu duurde het wat langer voor hij vastliep (hij liep vast bij \'moving data\'). De F partitie was kleiner gemaakt. En nu kon ik dus G gaan herstellen.\r\nWanneer ik bijvoorbeeld mp3 bestanden wil openen dan speelt hij ze niet af. Als ik een filmpje wil openen dan kan het gebeuren dat ik een ander filmpje zie of dat er 1 van die mp3\'s wordt afgespeeld.\r\nBestaat er nog een mogelijkheid om orde in deze chaos te scheppen?
Link naar reactie
Kijk er eens naar met Testdisk.\r\n\r\n[url]http://www.cgsecurity.org/[/url]\r\n\r\n[url]http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.8.win.zip[/url]\r\n\r\n1.Start Tesdisk en enter.\r\n2.Kies de goede schijf en enter 2x.\r\n3.Kies Advanced en enter.\r\n4.Zorg dat \"Boot\" geselecteerd staat en enter.\r\n\r\n\r\nPlaats van punt 4 de printscreen hier.\r\n\r\nAlt + PrtScn toetscombinatie!!\r\n\r\nStart -> Uitvoeren -> type -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen.\r\nUploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster. \r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
Ok is gebeurd. Misschien wel handig om te vermelden:\r\nHet is de 2e schijf (zoals je wel gedacht had) Op de eerste draait winxp.\r\nIk heb een nieuw screenshot toegevoegd en nog 1 van een directory. Daar staan mp3\'s waar voorheen de Tags (artiest, titel enz) gevuld waren. Na het partitioneren waren ze niet meer gevuld, en die werken dus ook niet meer.
Link naar reactie
[QUOTE]Het is de 2e schijf (zoals je wel gedacht had) Op de eerste draait winxp.\n[/QUOTE]\nDit is een misverstand,op de schermen die je hebt geplaats [U]kan[/U] ik niet zien hoeveel schijven er in de PC zitten.\n \nIk heb het probleem benaderd als was het 1 schijf.\n \nDe vraag is nu,hoe heb je de betreffende schijf ooit ingedeeld.Zo te zie 3 partities.\n \nHad je de 1e partitie als primar en ook actief (bootable) gezet?
Link naar reactie
Sorry dat ik niet duidelijk was. Voor de duidelijkheid maar weer een jpg geupload.\r\nDe partities zijn ongewijzigd behalve dan het \"primair actief\" maken van G:, de 2e partitie van de 2e schijf.\r\n\r\nDe schijf bestond uit 2 partities voor het partitioneren.\r\nDe partities zijn gereseized.\r\nTijdens het reseizen liep PM vast.\r\nToen moest ik om de 2e partitie nog te kunnen lezen de naam aanpassen en chkdsk draaien. \r\nDaarna zag windows het als 130gb en PM zag het als 150gb. Daarom heb ik er 500mb vanaf gehaald. Om het in ieder geval weer synchroon te laten lopen.
Link naar reactie
[QUOTE]De partities zijn ongewijzigd behalve dan het \"primair actief\" maken van G:, de 2e partitie van de 2e schijf.[/QUOTE]\nDraai het bovenstaande maar weer terug,een 2e partite op een 2e schijf primair en ook nog bootable maken is niet logisch.\n \nNadat je e.e.a. hebt terug gedraaid,de PC opnieuw opstarten.\n \nStart Testdisk dan weer een op en kies de Analyse mogelijkheid.Blijf dan vervolgens enteren totdat je onderin het scherm \"Write\" ziet verschijnen.\n \nSelecteer Write en weer blijven enteren en dan de aanwijzingen volgen .\n \nSluit af met Quit en start de PC weer opnieuw op,dit laatste is altijd nodig om wijzigingen door te voeren.\n \nHopelijk is er nu wel een verschil om de data te kunnen benaderen.\n \nEven ter info,de mogelijkheid om via Advanced te bootsectors te bekijken,leverde op dat de bootsector gelijk was aan de Backup-bootsector,zolas je hebt kunnen zien.\n \nHet had dus geen zin de bootsector met de backup-bootsector te overschrijven ;)
Link naar reactie
Ik heb gedaan wat je zei. Er is alleen geen verschil te zien.\r\nHet lijkt er op dat of PM of chkdsk de bestanden heeft verplaatst maar niet helemaal. Dit geld overigens niet voor alle data. \r\nHet lijkt alsof er stukjes bestand zijn weggeknipt en ergens anders zijn neergezet. De bestandsnamen kloppen, de grootte klopt maar hij speelt wat anders af. Of hij speelt een stukje van de mp3 af en ineens stopt hij.
Link naar reactie
[quote]Het lijkt er op dat of PM of chkdsk de bestanden heeft verplaatst maar niet helemaal. Dit geld overigens niet voor alle data. [/quote]\nWellicht dat PM het e.e.a. verplaatst heeft,maar chkdsk doet dat niet dacht ik,die repareerd alleen maar.\n[quote]Het lijkt alsof er stukjes bestand zijn weggeknipt en ergens anders zijn neergezet. De bestandsnamen kloppen, de grootte klopt maar hij speelt wat anders af. Of hij speelt een stukje van de mp3 af en ineens stopt hij. [/quote]\nMisschien dat het onderstaande daar iets mee van doen heeft.\n[quote]Daarna zag windows het als 130gb en PM zag het als 150gb. Daarom heb ik er 500mb vanaf gehaald. Om het in ieder geval weer synchroon te laten lopen.[/quote]\nIs het mogelijk dit weer terug te draaien?\n \nDaarna de MFT controleren zoals hier onderaan de pagina staat.\n \n[URL]http://www.cgsecurity.org/wiki/Advanced_NTFS_Boot_and_MFT_Repair[/URL]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...