Anoniem2 Geplaatst: 2 oktober 2007 Delen Geplaatst: 2 oktober 2007 Geachte,\r\n\r\nIk heb al meer dan een jaar een prima p2p draadloos netwerk. Nu gisteren moest ik men laptop eens formatteren om er terug fris tegenaan te kunnen. Nu wou ik terug mijn draadloos netwerk configureren om internet te verkrijgen op mijn laptop. Nu ben ik er al meer dan een dag mee bezig en ik krijg het maar niet in orde. :s Zelfs in het netwerk geraak ik niet meer via men laptop. Ik krijg verbinding en hij verzend z\'n paketten maar hij ontvangt niets. Ik heb gewoon mijn verbinding willen configureren zoals vorige keer. Dus op de hostcomputer nieuwe netwerkverbinding aangemaakt. De netsetup laten runnen op mijn laptop en terug de ip adressen en DNS Server ingesteld. Als ik dan op IE druk dan krijg ik dat hij geen verbinding kan maken. Beide systemen draaien onder Windows XP Pro. Wat ben ik vergeten?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2007 Als je een of meer FIREWALLS in gebruik hebt, die 1 voor 1 openen en bij elk checken/instellen dat \"delen\" is toegestaan.\r\n\r\nZolang nog 1 firewall dit niet \"weet\", blijft het mislukken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2007 Zover ik weet staan alle firewalls uitgeschakeld. Sygate op de pc en heb windows firewall uitgeschakeld op de laptop. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2007 Het lijkt dat je genoeg kijk hebt op netwerken, waarschijnlijk meer dan ik; het moet dus wel bijna iets heel toevalligs/eenvoudigs zijn wat misschien aan de aandacht ontglipt en bovendien, je hebt al eerder de boel correct geïnstalleerd gehad. \r\nExtra schakelaartje op de laptop voor draadloos aan/uit? \r\nDe lange beveiligingscode goed ingebracht, geen tikfoutje mogelijk (eventueel herhalen)?\r\nHeb je wel minstens 1 map of partitie op DELEN gesteld? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen