Ga naar inhoud

PC Start niet op

Aanbevolen berichten

Hey forumers\r\n\r\nmijn pc start niet meer op sinds mijn nieuwe processor, daar kan het niet aan liggen. maar zelf denk ik dat mijn moederbord ermee op is gehouden, die socket is volgens mij kapot. De PC Zegt wel dat hij stroom heeft (blauwe lampje brandt) Maar er gebeurt verder niks.. Geen fans gaan draaien of wat dan ook.. is het dan idd het moederbord die kapot is ? want daar is opzich nog al wat mee gebeurt ;)
Link naar reactie
Kabels eens los en weer vast.Geen ATX voedingskabeltje (4 polig) op het mobo vergeten?\r\n[QUOTE] Geen fans gaan draaien of wat dan ook.[/QUOTE]\r\nHier wat info,als je de spanningen van de voeding eens wilt meten met een multimeter,zonder dat de voeding op het moederbord is aangesloten.\r\n\r\nBelast de voeding tijdens de test door er een hardeschijf o.i.d. op aan te sluiten(ik lees vaak,dat je een voeding niet onbelast moet aansluiten,wat mij vreemd lijkt want de fan draait immers,of gebruikt die te weinig stroom?) .\r\n\r\n\r\n[url]http://www.techwarelabs.com/guides/misc_mod/psumod/[/url]\r\n\r\n[url]http://www.shroomery.org/forums/usergallery.php/pid/472271/[/url]\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
Hmm, alles is gewoon goed aangesloten, heb et 3x gechecked.. en die voeding kan bijna niet kapot zijn.. is een week oud Be Quiet 400 Watt, ik heb zo geen multimeter hier..\n\nik kan eigenlijk geen ander probleem bedenken dan het moederbord, want hij start gewoon helemaal niet op. Alleen een blauw lampje gaat branden terwijl ik nog niet eens op de \'aan\' knop heb gedrukt.. rare shit dus!\n\nEdit:: Ik heb mn voeding net getest op een andere pc, en de voeding doet het goed hoor.\n\nWeet niemand wat het probleem kan zijn?
Link naar reactie
Korte uitleg .\r\nWaarom een voeding niet onbelast aansluiten.\r\nJe spoelen gaan oscileren en hiermee worden alle componenten te heet.\r\nDe voeding ziet dit op een gegeven moment als een kortsluiting (alleen bij goede A-merken)en schakeld zich zelf uit.\r\nDuurt ook enkele minuten alvorens deze weer ingeschakeld kan worden,ivm afkoelen.\r\nOp de 3.3 V en de 5 V lijnen zodanig belasten dat deze minimaal 0.5 A trekken en de 12 V lijn 1 A.
Link naar reactie
Kan het zijn dat je met het rotzooien een stekkertje wat naar de \"on/off\" knop gaat hebt losgetrokken of verkeerd hebt aangesloten ? Zo simpel kan het hier zijn.\nWerkt die schakelaar wel ?\n\nDat lampje dat brandt, zit zeker op je moederbord ?\n\nDurf je wat er in die eerder gegeven link wordt uitgelegd ?\n[url]http://www.techwarelabs.com/guides/misc_mod/psumod/[/url]\nDan moet je de voedingsfan aan het draaien krijgen, en weet je meer over de voeding.
Link naar reactie
[QUOTE=Tyrax;346872]nee de voeding doet het gewoon, die heb ik getest op een andere pc, en ga geen rare dingen mee doen..\nmijn vraag is gewoon: wat doet je pc als een moederbord stuk is? begint hij dan wel met opstarten, of gebeurt er helemaal niks.. zoals in mijn geval[/QUOTE]\n1) Niemand vraagt of je er rare dingen mee gaat doen, daar ben je zelf bij, maar je begrijpt het niet dacht ik, althans je begrijpt mijn opmerking niet.\nal is je voeding in orde, er loopt een klein kabeltje van je moederbord naar de ON/OFF schakelaar, en als daar iets fout is, wordt de voeding niet AAN-geschakeld.\n\nAls je op de front-schakelaar duwt gebeurt er niets neem ik aan ?\nEn dat lampje brandt op je Moederbord, en [I]niet[/I] op het front als aan/uit lampje ?\n\n2) als je moederbord defect is kan dat op \"duizend en één manieren\" tot uiting komen. De opstart kan dan op IEDER moment vastlopen en stoppen, ook vanaf het begin waar nog niets gebeurt, en alles dus stil blijft, zoals nu.\n\nMaar het feit dat OOK de fan in de voeding niet draait (zover ik begrijp) betekent dat de voeding niet AAN geschakeld wordt, iets dat op het MoBo gebeurt, en wel VIA dat kleine kabeltje ergens aangesloten op je MoBo wat naar de On/Off schakelaar aan de voorkant loopt.\n\n(Daar is die website dus mee bezig, die legt een klein draadje om de plug door te verbinden, daar waar normaal een frontschakelaar op aangesloten zit, om te kijken of dan wél de voedigsfan gaat draaien)
Link naar reactie
Klopt, niks gaat aan. Het lampje van mijn PC Gaat branden, op m\'n moederbord heb ik geen lampje, ik bedoel het lampje voorin, die meteen achter de powerknop zit. Ik hoef alleen maar de stekker in z\'n kont te duwen en het lampje gaat aan, zonder dat ik ook maar op de ON Knop heb gedrukt.\n\nNu heb ik nog een klein vraagje over testen. Misschien maakt hij wel kortsluiting met de kast.. dat heb ik iniedergeval ergens gelezen dat, dat kan. Hoe moet ik hem testen dan? Gewoon op tafel neerleggen en alles aansluiten? Zonder HD en Optische drives? En hoe krijg je hem dan aan.. Want die jumpers zitten in de case.. Zit er misschien ergens een handmatige \'ON\' knop op het moederbord?\n\nZoals ze dat in deze aflevering doen: [url]http://www.hardware.info/nl-NL/video/wmOTYMQ/viewfs/Overklok_special__Meer_prestaties_voor_hetzelfde_geld/[/url]\n\n\nhartstikke bedankt so far..
Link naar reactie
[QUOTE=Tyrax;346972]Zit er misschien ergens een handmatige \'ON\' knop op het moederbord?[/QUOTE]\nNee dat knopje zit er niet.\n\nHeb je de oude CPU geprobeerd ?\n\nJe kan proberen een Clear CMOS uit te voeren om in ieder geval de BIOS te resetten.\nKan je in je manual vinden hoe dat te doen. Een jumpertje even op een andere positie zetten.\n\nDat filmpje draait bij mij niet, maar ik weet denk ik al welke dat is.
Link naar reactie
[QUOTE=Tyrax;346972]Zit er misschien ergens een handmatige \'ON\' knop op het moederbord?[/QUOTE]\nNee dat knopje zit er niet.\n\nHeb je de oude CPU geprobeert ?\n\nJe kan proberen een Clear CMOS uit te voeren om in ieder geval de BIOS te resetten.\nKan je in je manual vinden hoe dat te doen. Een jumpertje even op een andere positie zetten.\n\nDat filmpje loopt bij mij niet, maar ik weet waar het over gaat denk ik.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...