Ga naar inhoud
  • 0

Norton antivirus 2005

Anoniem2

Vraag

Ik heb deze uit de doos getrokken gewoon nieuw nog nooit gebruikt. Oude norton eraf gehaald. Alles goed verlopen installatie prima. Alleen 1 probleem. Er staat dat ik een systeem scan moet doen. Nou dat doe ik hij vind niks hij is zo klaar en nadat weggeklikt te hebben komt er een tekst van. \r\n\r\ndat het te oud is en dat je moet upgrade maar ik heb hem net splinternieuw uit de doos gehaald?\r\n\r\nKlopt dat?\r\n\r\nGroetjes tom
Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Beveiligingssoftware wordt vaak geupdate omdat er steeds nieuwe soorten malware (virusjes, trojans, wormen enz..) verschijnt.\n \nHet gaat niet alleen om het updaten van de virusdefinities maar ook om onderdelen van de software die gebruik maken van de virusdefinities en op andere manieren malware detecteren.\n \nMet een oude versie van beveiligingssoftware software ben je gewoon minder goed beschermd.
Link naar reactie
  • 0
Ik draai hier al jaren Norton Internet Security 2004. En deze heeft bij mij nog nooit geklaagd dat \'ie te oud is (die functie is zeker pas in versie 2005 toegevoegd).\r\n\r\nWaarom zo\'n oude versie? Twee redenen:\r\n- Dit is naar mijn idee de laatste versie van Norton die je systeem niet belachelijk vertraagd.\r\n- Ik doe al jaren met hetzelfde abonnement. Enige wat ik daar voor hoeft te doen is jaarlijks m\'n systeem formatteren. Na herinstallatie van Norton wordt \'t abonnement automagisch met een jaar verlengd. Niks illegaals, ik zie het als een \'feature\' (Symantec waarschijnlijk als \'bug\', maar dat terzijde, ze nemen niet de moeite \'t te fixen).\r\n\r\nDe mindere bescherming neem ik dan maar voor lief. Overigens klopt \'t wat ctrlaltdelete zegt. De nieuwste software geeft betere bescherming, omdat hierin functies zitten die niet in oudere versies aanwezig zijn. Die functie alsnog via een update beschikbaar stellen doet men gewoonlijk niet, onder het mom van \'je hebt die functie niet gekocht\'.
Link naar reactie
  • 0
FooBar, het schijnt dat versie 2008 minder vertragend werkt dan een aantal voorgaande versies.\n \nZelf geloof ik niet in die alles-in-een software, heb nog geen pakket gezien dat volledig aan mijn eisen kon voldoen.\n \nBen benieuwd of het ESET (van NOD32) wel lukt om een compleet pakket op de markt te brengen dat wel aan mijn wensen kan voldoen. Er is nu een \"bijna klaar\" versie van ESET Smart Security, Anti-virus, Firewall en anti-spam. \n \nZal \'m binnenkort eens testen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...