Ga naar inhoud

Mooi Site Deisgn

Aanbevolen berichten

Hallo.\r\n\r\nKan iemand mss een mooi site design maken?\r\nvoor een computer site?!\r\n\r\nje word er voor beloond als je het mooi kan maken voor mij\r\nik moet het zelf wel kunnen bewerken de tekst enzo....\r\n\r\nmaakt niet uit welk type bestand!\r\n\r\nje kan het mailen naar [email]nick_wizkid@hotmail.com[/email] \r\nals je het gemaakt hebt\r\nals je via e-mail verstuurd in hotmail\r\nkan je in rar inpakken;)\r\n\r\nalvast bedankt.\r\ngroetjes Nick(co)
Link naar reactie
Alles valt te leren. Er zijn genoeg tutorials op internet te vinden waarin alles haarfijn wordt uitgelegd.\r\n\r\nBeetje offtopic, maar ik vind dat het maken van websites niet onder programmeren valt. In ieder geval niet als je alleen met html en css aan de slag gaat zonder php te gebruiken. Html is een opmaaktaal, hetzelfde geldt voor css (hoewel ik dat niet eens een taal wil noemen).\r\nPhp valt wat mij betreft wel onder de noemer programmeertaal: je schrijft instructies die de webserver (of beter: de hypertext preprocessor) moet opvolgen.\r\nAnyways, dat zijn mijn $0.02
Link naar reactie
Hoe verklaar je de betekenis van de afkorting html dan? Die staat immers voor [I]hyper text [B]markup language[/B][/I]. I.e. een opmaak taal dus. En inderdaad de basis van iedere website.\r\n\r\nJavascript is inderdaad ook wel programmeren. Alleen al het feit dat je variabelen eerst moet declareren voordat je ze kunt gebruiken zou al genoeg aanwijzing moeten geven dat het een programmeertaal betreft.\r\nOverigens is mijn visie dat een website ook moet functioneren als javascript door de gebruiker is uitgeschakeld. Mijn websites maken dus zo goed als geen gebruik van javascript, en als ze het toch gebruiken is dat vanwege esthetische redenen en werkt de website ook zonder.\r\nJava is overigens weer iets anders. Da\'s een programmeertaal die in feite weinig met websites te maken heeft.
Link naar reactie
html is nooit bedoeld om voor de opmaak te zorgen voor een website. Dat je er tabellen voor kan bruiken om je website vorm te geven is wel leuk maar dat is nooit de bedoeling geweest. \ndat java en javascript anders is dat weet iedereen maar de taal zelf lijkt veel op elkaar en website\'s van banken zijn veel al in jsp geprogrammeerd wat eigenlijk weer asp en java door elkaar is. Tenminste het lijkt er veel op in mijn ogen
Link naar reactie
Vroegah, was html je enige optie om je website op te maken. Css bestond nog niet. Overblijfselen hiervan zijn nog terug te vinden in , en . Als je het netjes wilt doen, gebruik je daar tegenwoordig css voor, maar ik vind o zo makkelijk ten opzichte van .\r\n\r\nTabellen zijn en waren bedoeld om reeksen data weer te geven. Voor de vormgeving hebben we tegenwoordig div\'s, dus we hoeven ons niet meer schuldig te maken aan het oneigenlijk gebruik van tabellen voor vormgeving van een complete website. \r\n\r\nZeg niet te hard dat iedereen weet dat java en javascript twee verschillende dingen zijn. Jij weet dat, ik weet dat, maar die twee worden nog maar al te vaak door elkaar gehaald door mensen die er minder van af weten.\r\n\r\nVerder is jsp (Java Server Pages) een product van Sun Microsystems (ja, die van Java). Asp (Active Server Pages) is een product van Microsoft en heeft weer niets met jsp te maken. Ze lijken mogelijk wel veel op elkaar, dat durf ik niet te zeggen. Tot slot is Javascript een versimpelde, voor websites aangepaste, versie van Java. Javascript is ontwikkeld door Netscape.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...