Anoniem2 Geplaatst: 2 oktober 2007 Delen Geplaatst: 2 oktober 2007 welke schijven zijn beter van deze 750GB schijven?\r\nSamsung:\r\nSamsung Spinpoint F1 HD753LJ\r\n\r\nHitachi:\r\nHitachi Deskstar 7K1000 HDS721075KLA330 \r\n\r\nSeagate:\r\nSeagate Barracuda ES.2 ST3750330NS\r\nSeagate Barracuda 7200.11 ST3750330AS\r\n\r\nen welke van deze 500GB?\r\n\r\nMaxtor:\r\nMaxtor MaxLine Pro 500\r\nMaxtor Diamondmax 11\r\n\r\nHitachi:\r\nHitachi Deskstar E7K500\r\nHitachi Deskstar T7K500\r\n\r\nSamSung:\r\nSamsung Spinpoint F1 HD502IJ\r\nSamsung SpinPoint T166\r\n\r\nWestern Digital:\r\nWestern Digital Caviar RE2 WD5000YS\r\nWestern Digital Caviar SE16 WD5000KS\r\n\r\n\r\nvoor zover ik weet zijn deze allemaal hetzelfde.\r\nalleen er schijnt toch een verschil in lees en schrijf prestaties te zitten\r\nen ook is de een koeler dan de ander.\r\n\r\nik zoek een harde schijf die goed en soepel draait tijdens zware games.\r\nik wil geen 10.000RPM schijf want die is me te duur (nog) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2007 Ik zou voor 750 GB van die van Hitachi gaan en bij 500 GB voor WD.\r\nOp tweakers zeggen ze wel hoe groter de schijf hoe onbetrouwbaarder :o\r\nLees snelheid kun je zelf opzoeken en vergelijken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2007 Hitachi: schijnt stil te zijn.\n\nIk zal geen maxstor nemen. daar heb ik erg slechte ervaringe mee.\n\nZorg verder dat je HDD cool blijft <35 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2007 Maxtor heeft inderdaad niet zo\'n hele goede reputatie op betrouwbaarheid, Samsung schijven worden doorgaans als de stilste genoemd. Seagate is nergens echt een uitschieter maar is wel betrouwbaar en levert goede garantie, WD is ook een degelijk merk. Hitachi zou ik even mee wachten, die schijnen van plan te zijn om de hele harde schijven toko te gaan verkopen.\n\nQua snelheid denk ik dat het allemaal geen bal uitmaakt. De één zal inderdaad ietsje sneller zijn als de ander, maar dat zal in de praktijk amper verschil maken. De enige manier om de boel echt sneller te krijgen is óf 10k rpm schijven gebruiken, of twéé schijven kopen en dan RAID 0 draaien. Wat ook weer niet best voor de betrouwbaarheid is, trouwens. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2007 Seagate = Maxtor tegenwoordig dus kijk daar mee uit. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2007 ok, en maakt het buffer verschil tussen de 500GB en 750GB ook veel uit qua snelheid?\n\nen is het verstandig om 1X 750GB te kopen of beter 2X500GB?\n(behalve dat je 250GB extra opslag hebt) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2007 als je ze in read zet heb je erg veel snelheidswinst. misschien moet je je daar eens in verdiepen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2007 [QUOTE=Intel 3000;346122]als je ze in read zet heb je erg veel snelheidswinst. misschien moet je je daar eens in verdiepen[/QUOTE]\r\n\r\nIk vind eigenlijk alleen RAID1 interessant voor backup. RAID0 vind ik te gevaarlijk als er 1 schijf van de 2 stuk gaat ben je al je data kwijt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2007 dus 2X 500GB in read is veel snelheidswinst. is het goed merkbaar in games?\n\nheb laatst mijn huidige schijf getest (IDE :o) met een lees en schrijf snelheid rond de 35MB/s\nik zou zowiezo al veel verschil moeten ervaren met 1X zo\'n SATA schijf.\nmaar is dat read dan nog veel sneller?\n\nen wat is het precies Raid ofzo want an niet echt veel over Read vinden.\n\nen is Read het lees werk wat sneller word? enzo ja heeft dit dan ook effect op het schrijfwerk?\n\nen dan nog een laatste vraag maakt het uit als de buffer 16 of 32 mb is? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2007 volgensmij meer dan Raptor zelfs Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2007 Idd, maar 2x Raptor is weer VEEL sneller dan 2x normale RAID0. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2007 [quote=jim565656;346184]Ik vind eigenlijk alleen RAID1 interessant voor backup. RAID0 vind ik te gevaarlijk als er 1 schijf van de 2 stuk gaat ben je al je data kwijt.[/quote]\n\nIs het ook. Dat is ook de reden dat je dit niet veel ziet. Wat je eerdere berichtje, eigenlijk is het andersom. Maxtor is opgekocht door Seagate, maar voor zover ik weet houden ze dat merk wel aan omdat het populair was vanwege de lage prijzen.\n\nWar RAID betreft, voor de thuisgebruiker maakt het inderdaad niet veel uit. Als je je data veilig wilt hebben, is RAID5 een goede optie, aangezien daar meteen foutcorrectie in zit, maar eerlijk gezegd denk ik dat je voor thuis meer hebt aan een sloot geheugen, dan aan een RAID bak. Met veel geheugen hoeft je spel eigenlijk alleen maar aan het begin een hoop data te laden, maar als dat eenmaal gedaan is hoef je niet meer te wachten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2007 raptor 10.000 rpm Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2007 [QUOTE=JohnL;346411]Is het ook. Dat is ook de reden dat je dit niet veel ziet. Wat je eerdere berichtje, eigenlijk is het andersom. Maxtor is opgekocht door Seagate, maar voor zover ik weet houden ze dat merk wel aan omdat het populair was vanwege de lage prijzen.\r\n\r\nWar RAID betreft, voor de thuisgebruiker maakt het inderdaad niet veel uit. Als je je data veilig wilt hebben, is RAID5 een goede optie, aangezien daar meteen foutcorrectie in zit, maar eerlijk gezegd denk ik dat je voor thuis meer hebt aan een sloot geheugen, dan aan een RAID bak. Met veel geheugen hoeft je spel eigenlijk alleen maar aan het begin een hoop data te laden, maar als dat eenmaal gedaan is hoef je niet meer te wachten.[/QUOTE]\r\n\r\nZeker met het wisselbestand uitt of vista..\r\n2GB zal ik als Min stellen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2007 ik heb op het moment 2GB werkgeheugen (ddr1) en mijn maximum grote van het wisselbestand is ergens rond de 3GB (door windows ingesteld).\n\nen dan nog de vraag over de buffer is dit een groot verschil tussen 16mb en 32mb? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2007 [QUOTE=ALT+F4;345966]welke schijven zijn beter van deze 750GB schijven?\r\nSamsung:\r\nSamsung Spinpoint F1 HD753LJ\r\n\r\nHitachi:\r\nHitachi Deskstar 7K1000 HDS721075KLA330 \r\n\r\nSeagate:\r\nSeagate Barracuda ES.2 ST3750330NS\r\nSeagate Barracuda 7200.11 ST3750330AS\r\n\r\nen welke van deze 500GB?\r\n\r\nMaxtor:\r\nMaxtor MaxLine Pro 500\r\nMaxtor Diamondmax 11\r\n\r\nHitachi:\r\nHitachi Deskstar E7K500\r\nHitachi Deskstar T7K500\r\n\r\nSamSung:\r\nSamsung Spinpoint F1 HD502IJ\r\nSamsung SpinPoint T166\r\n\r\nWestern Digital:\r\nWestern Digital Caviar RE2 WD5000YS\r\nWestern Digital Caviar SE16 WD5000KS\r\n\r\n\r\nvoor zover ik weet zijn deze allemaal hetzelfde.\r\nalleen er schijnt toch een verschil in lees en schrijf prestaties te zitten\r\nen ook is de een koeler dan de ander.\r\n\r\nik zoek een harde schijf die goed en soepel draait tijdens zware games.\r\nik wil geen 10.000RPM schijf want die is me te duur (nog)[/QUOTE]\nGa voor een WD schijf. Deze zijn namelijk stil en produceren weinig warmte, zijn ook zeer betrouwbaar.\r\nHeb hierzelf al heel goede ervaringen mee .Heb in het verleden ook met div. Maxtor schijven gewerkt,maar deze worden erg warm en geven ook meer lawaai. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2007 Een klein interesse vraagje tussen door. Stel je hebt twee 160GB schijven en één van 500GB, kan je dan de twee 160GB schijven in Raid0 zetten en er een 500GB schijf bij doen die niet in Raid werkt? (Daar dus los van staat.) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2007 Volgensmij werkt dat niet.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2007 Jawel hoor als je SATA port 1&2 insteld op RAID0 via je BIOS en op de 3e SATA port (op je mobo) kun je dan die 500GB aansluiten die dan niet in RAID staat... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2007 Zo zie je maar weer, het is niet overal hetzelfde.\nIk gebruik al jaren meerdere merken schijven.\nOok Maxtor, 200 / 300GB.\nOp de eerste staat Windows XP/Vista, nooit een probleem mee gehad.\nKan natuurlijk vandaag of morgen komen, zou ik niet blij mee zijn.\n \nAl sla ik de belangrijkste dingen wel af en toe op. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen