Ga naar inhoud

Windows start niet meer op

Aanbevolen berichten

Windows xp prof. wil niet meer opstarten. Wanneer ik de pc aanzet loopt hij vast bij het \"laadscherm\" van windows xp. Ook de andere opties werken niet \"laatst werkende configuratie\" werkt ook niet, want dan loopt hij ook vast.\r\n\r\nWanneer ik de veilige modus kies dan start hij halverwege het opstarten weer opnieuw op. (alle veilige modus opties geprobeerd).\r\n\r\nIk weet dat er in het verleden een image is gemaakt van de harde schijf. Ik weet alleen niet meer waarmee. Volgens mij was dit Ghost Image. Ik heb o.a. al gekeken op: [url]http://users.pandora.be/ccreturn1/computer/backup/image.html[/url]\r\n\r\nmaar wanneer ik deze stappen volg: \"Bevind zich uw computer in de MS DOS Modus, type dan achtereenvolgens: D: >> ENTER >> CD BACKUP >> ENTER. \r\nU bevind zich nu in de map D:\\BACKUP. Type hier GHOSTPE en druk ENTER. \r\nGhost wordt nu gestart. \"\r\n\r\nHiermee word ghost image niet gestart. Hij geeft aan dat de mappen niet geldig zijn (o.i.d.).\r\n\r\nWie kan mij verder helpen, hoe kom ik er achter waar die image staat of hoe het probleem opgelost kan worden.
Link naar reactie
[QUOTE=tedje509;345738]Kijk ook eens in de BIOS! Daar kan iets gewijzigd zijn bij de instellingen! Komt hier over als of je met een virus, enz. besmet bent geraakt! Zoniet de herstel CD rom van XP of Vista gebruiken om te herstellen! Succes.;);)[/QUOTE]\r\n\r\nBios kan ik wel inkomen, graag wat meer info hoe ik kan handelen. Alvast bedankt!!!
Link naar reactie
Ik kan er zo nog niet echt iets concreets vinden, maar kan nog wel het volgende melden:\r\n\r\nIk kan nog wel melden dat wanneer ik in veilige modus opstart dat ik dan iets te zien krijg van: \r\n\"press esc to cancel loading sptd.sys\"\r\n\r\nWanneer ik esc doe dan probeert hij opnieuw weer op te starten en anders ook...
Link naar reactie
Oke sorry slecht gelezen.\nJe kan wil in dos komen zag ik.\nDaar kan je windows ook herstellen zoals aangegeven hieronder. \n\nHerstart je pc en druk op F8 tot een DOS-achtig scherm verschijnt. Kies voor de DOS-prompt. Type achter deze prompt: SCANREG /RESTORE en druk op ENTER. \n\nAls het goed is verschijnt nu het MRC ( Microsoft Registry Checker) scherm en kan je kiezen uit 5 meest recente backups die Windows van het register gemaakt heeft. Selecteer een backup en herstart de computer. Lukt het nog niet herhaal dan deze procedure met een andere backup. Met een beetje geluk krijgt je de pc weer aan de gang.
Link naar reactie
[QUOTE]Type achter deze prompt: SCANREG /RESTORE en druk op ENTER.[/QUOTE]\r\nDit werkt niet voor XP,maar voor Win98 ;)\r\n\r\nStart met de XP cd de herstelconsole eens op,door met R voor repair te kiezen.\r\n\r\nKies de Windows met 1 en enter.Er zal waarschijnlijk geen wachtwoord ingegeven zijn dus kun je gewoon enteren.\r\n\r\nGeef daarna \"chkdsk /r\" of /f in (zonder de \" tekens) en probeer daarna opnieuw of je kunt opstarten.\r\n\r\nUitleg herstelconsole en chkdsk.]\r\n\r\n[url]http://support.microsoft.com/kb/314058/nl[/url]\r\n\r\n[url]http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windowsserver2003/nl/library/ServerHelp/8f7ffab9-a5e7-4de9-907a-0f172b5a6a4e.mspx?mfr=true[/url]\r\n\r\nOverigens,XP kent geen Dos meer,dus hoe en waar heb je geprobeerd die map met Ghost te vinden?\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
Als je een lege diskette in de pc doet, kom je in een soort dos scherm, hier heb ik dat ingevuld:\r\n\r\nType vervolgens D: en druk ENTER. \r\nType nu het commando GHOST en druk op ENTER om Ghost te starten. \r\nHet hoofdscherm wordt nu geopend. Druk gewoon op ENTER.\r\n\r\nAlleen ik weet niet meer hoe je nu precies bij die ghost image kunt komen.
Link naar reactie
@rajo\r\n[QUOTE]Herstart je pc en druk op F8 tot een DOS-achtig scherm verschijnt. Kies voor de DOS-prompt. Type achter deze prompt: SCANREG /RESTORE en druk op ENTER.[/QUOTE]\r\nKijk op onderstaande site naar de onderste afb.,daar staat echt geen Dos-promt bij.\r\n\r\n[url]http://www.pcsecuritysecrets.com/index/force_windows_xp_to_boot_in_safe_mode.php[/url]\r\n[QUOTE]hmm bijzonder want het is met mijn xp versie gelukt.\r\nMaar met de cd kan het ook.[/QUOTE]\r\nMet de XP cd kom je helemaal niet in de bootoptions van F8.\r\n\r\n@jan123\r\n[QUOTE]Als je een lege diskette in de pc doet, kom je in een soort dos scherm, hier heb ik dat ingevuld:[/QUOTE]\r\nMet een lege disketten kunt je helemaal niets,als je er mee opstart krijg je \"Verwijder de schijf of medium. Druk op een toets.\r\n\r\nIk vraag mij echt af wat je nu eigelijk aan het doen bent :s:confused:\r\n\r\nBtw,als je het (ooit) voor elkaar krijgt,om die vermeende image terug te zetten,dan ben je wel alle data kwijt,die op de schijf is gezet [U]nadat[/U] die image gemaakt is ;)\r\n\r\nAls je over een XP cd beschikt met SP1 of hoger,dan kun je een z.g.n. BartPE Live cd maken,waarmee het mogelijk is om in een Windows omgeving door je schijven te bladeren om belangrijke data te saven.\r\n\r\nOverigens,heb je die chkdsk al geprobeerd?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...