Anoniem2 Geplaatst: 30 september 2007 Delen Geplaatst: 30 september 2007 Mensen,\r\n\r\nsinds een week loopt de klok op mijn bureaublad rechtsonderaan niet meer synchroon. Synchronisatie werkt niet. Windows meldt een foutmelding, vanzelfsprekend loopt de datum dan ook achter. Ik kan deze zaken wel met de muis corrigeren, maar het is wel irritant. Dat er een kleine batterij in de pc zit die deze zaken regelt dat weet ik, maar zit die batterij tegenwoordig nog steeds? Daar ik a-technisch ben, waar moet ik datr ding zoeken om hem te vervangen? Graag jullie help. Op het web werd ik niet echt wijs... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2007 Yep. Toevallig had ik van de week hetzelfde euvel verholpen.\n\nOp je moederbord zit een batterij (zo groot als ongeveer €0,20), door het klipje aan de zijkant even [U]voorzichtig[/U] met een schroeverdraaier tegen elkaar aan te drukken, komt de batterij los.\nNieuwe batterij er in zetten. Kast weer dicht (Haal even het kabeltje van de internetverbinding uit je PC. (Anti-virus programma raakt in de war met de datum) en PC opstarten.\nDan kun je de klok weer gelijk zetten.\n\nNiks aan je programma\'s verder veranderen.\nPC opnieuw opstarten.\n\n(Let op: Je BIOS wordt teruggezet naar de fabrieksinstellingen.\nDit houdt ook in dat op dat moment je anti-malware programma\'s etc. zullen gaan gillen dat je een trial hebt of niet meer up to date zijn. Dat probleem is opgelost als je de PC opnieuw hebt opgestart met de juiste tijd ingeschakeld).\n\nJouw moederbord kan er anders uit zien, maar hier moet je naar zoeken:\n\n[ATTACH]11411[/ATTACH] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2007 [QUOTE=reintje;345618]Yep. Toevallig had ik van de week hetzelfde euvel verholpen.\r\n\r\nOp je moederbord zit een batterij (zo groot als ongeveer €0,20), door het klipje aan de zijkant even [U]voorzichtig[/U] met een schroeverdraaier tegen elkaar aan te drukken, komt de batterij los.\r\nNieuwe batterij er in zetten. Kast weer dicht (Haal even het kabeltje van de internetverbinding uit je PC. (Anti-virus programma raakt in de war met de datum) en PC opstarten.\r\nDan kun je de klok weer gelijk zetten.\r\n\r\nNiks aan je programma\'s verder veranderen.\r\nPC opnieuw opstarten.\r\n\r\n(Let op: Je BIOS wordt teruggezet naar de fabrieksinstellingen.\r\nDit hout ook in dat op dat moment je anti-malware programma\'s etc. zullen gaan gillen dat je een trial hebt of niet meer up to date zijn. Dat probleem is opgelost als je de PC opnieuw hebt opgestart met de juiste tijd ingeschakeld).\r\n\r\nJouw moederbord kan er anders uit zien, maar hier moet je naar zoeken:\r\n\r\n[ATTACH]11411[/ATTACH][/QUOTE]\r\n\r\nReintje, bedankt, ik zal van het weekend effe kijken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2007 Okay. Succes er mee. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen