Anoniem2 Geplaatst: 30 september 2007 Delen Geplaatst: 30 september 2007 Ik heb gisteren een router gekocht nl. de US ROBOTICS Wireless MaxG router. Ik heb de handleiding gelezen en de stappen gevolgd en na 5-10 minuten kon ik met mijn router op het internet. Ik kon mij ook draadloos verbinden via mijn laptop om zo op internet te kunnen. Geen problemen tot hiertoe. \n\nMaar toen ik de desktop heb afgesloten en later terug opgestart werkte niets meer. Ik had geen verbinding meer tot de router (192.168.2.1), geen draadloze verbinding meer, geen toegang tot internet meer en sindsdien kan ik niet meer op het internet als ik mij via de router verbindt. Als ik gewoon de ethernetkabel van de modem aansluit op de desktop of laptop, dan heb ik wel internet.\n\nIk heb alles al geprobeerd; met een vast ip-adres, een dynamisch ip-adres, en ik heb zelfs geprobeerd om de router te configureren met mijn laptop (langs ethernet). Ik heb ook geprobeerd met ipconfig /flushdns, /release, /renew, niets werkt en ik kan mij zelfs niet met de router zelf verbinden! Als ik een vast ip-adres gebruik dan geeft hij geen enkele fout maar dan heb ik geen verbinding. Als ik met een automatisch ip-adres werk, dan krijg ik wel een foutmelding (1 of meerdere bronnen niet beschikbaar...) maar niets werkt.\n\nDe desktop werkt onder Windows XP, de modem is een Thomson THG520 en de internetprovider is coditel (België - Brussel) en de netwerkkaart is een Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC\n\nde laptop werkt ook onder Windows XP en heeft de zelfde netwerkkaart als de desktop. De wireless connectie gebeurt met een Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection.\n\nIndien u nog vragen heeft of andere info nodig heeft, kan u altijd een reply achterlaten. \n\nBij voorbaat dank Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2007 Uhh, je zou hem e.v.t. nog kunnen resetten: klein knopje meestal aan de achterkant van de router, en die dan minimaal 15 sec. ingedrukt houden...... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2007 ik heb ook al geprobeerd om de router te resetten en ook om alles terug op fabrieksinstellingen gezet maar helaas, zonder succes Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2007 Mogelijkheid zou kunnen zijn, alle betreffende software deïnstalleren! Dan alles weer opnieuw installeren, hierbij continu zorgen dat er een vaste draadverbinding is, ook bij het instellen van de beveiligingen! Bij het laatste is het hier ooit mis gegaan! Probeer het maar eens, SUCCES!!;);) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2007 I.d.d instellen doe je bij voorkeur via utp (kabel)\nWat ook scheelt: je modem eens uit te zetten, en dan de router er aan hangen, en dan vervolgens weer de stroom er op: veel fouten worden gemaakt door de stroom er niet af te halen.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2007 [QUOTE=tedje509;345736]Mogelijkheid zou kunnen zijn, alle betreffende software deïnstalleren! Dan alles weer opnieuw installeren, hierbij continu zorgen dat er een vaste draadverbinding is, ook bij het instellen van de beveiligingen! Bij het laatste is het hier ooit mis gegaan! Probeer het maar eens, SUCCES!!;);)[/QUOTE]\r\n\r\nWat bedoal je met alle betreffende software deïnstalleren? En er is ook nog een andere probleem. De modem maakt nu verbinding via usb en niet meer via Ethernet. Bij ethernet geeft hij nu ook de fout van \"Meerdere bronnen niet beschikbaar...\" Dus dit is nu ook nog een bijkomend probleem :( . Maar dit zijn alvast nuttige tips die ik zeker ga uitproberen. Bedankt! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2007 Heb je je modem al aan en uit gezet?? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen