Anoniem2 Geplaatst: 30 september 2007 Delen Geplaatst: 30 september 2007 Ik ben van plan om zelf een pc te gaan bouwen. Heb weinig ervaring (heb laatst wel het een en ander overgezet naar mijn nieuwe kast), maar \'n kamaraad van me heeft er vrij veel verstand van en heeft zelf al \'s een gebouwd.\r\n\r\nNou heb ik een vraag of iemand ervaring heeft met het CROSSHAIR moederbord van ASUS, die ik graag wil aanschaffen in combinatie met een AMD Athlon 64 X2 6000+ processor.\r\nWat voor cooler ik moet gebruiken, aangezien ik wat recensies heb gelezen over de processor die vrij warm schijnt te worden (65+ graden)\r\n\r\nIs dit moederbord mischien wat overdreven om aan te schaffen? aangezien ik weinig ervaring heb en de ballen verstand heb van over clocken enz. \r\n\r\nIk zou toch graag een systeem willen bouwen wat toch aardig krachtig is en geschikt is voor de zwaardere games en ook voor grafisch werk zoals photoshop (wat op mijn oude computer, een P4 1.8 GHz met een 64mb gforce:-$, nogal traag is) \r\nOok produceer ik zelf muziek en als ik dat doe loopt mijn processor naar 100% en begint alles te happeren door de vele geluiden tegelijk.\r\n\r\nIk heb zowiezo een nieuw moederbord nodig aangezien mijn oude moederbord geen nieuwe videokaarten ondersteunt (en ik net een 22inch monitor heb aangeschaft die HDMI ondersteunt, waar ik dus nog geen gebruik van kan maken:()\r\n\r\nGraag wat ervaringen of tips,\r\n\r\nBij voorbaat dank Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2007 Kun je niet beter een wat goedkoper bord nemen, met daarop een core2duo processor? De 6000+ en 6400+ zijn inderdaad stroomvreters, die bovendien slechter presteren dan de snellere core2duo\'s. Verder zijn de amd\'s nauwelijks te overklokken, dus een duur overklokbord heeft ook daarom weinig zin. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2007 Je kunt dan beter een intel quadcore nemen, met een middelmatig moederbordje (intel mobo\'s zijn duurder).\n\nIk denk eigenlijk dat je beter 1 maandje kunt wachten met een PC kopen, omdat AMD met een nieuwe architectuur komt, (Phenom core), intel lanceert ook nieuwe processoren en daarnaast komt nvidia in dezelfde maand met z`n nieuwste serie grafische kaarten. Leuke Sinterklaas/kerstcadeautjes dus! \n\nHet is nog onbekend hoe snel de Phenom quadcore van AMD zal zijn, mssn wel sneller dan de nieuwe Core 2 Quads, maar verwacht wordt, dat ze langzamer zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2007 Thanx, zal nog ff wachten en zien hoe de niewe processors zijn, idd n leuk kerst cadeau;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen