Ga naar inhoud

Kan geen mail uit Outlook verwijderen

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Min of meer plotseling (naar mijn idee) kan ik mail die ik heb ontvangen voor een bepaalde datum (in mijn geval 27 juni van dit jaar) niet meer verplaatsen of verwijderen. De foutmelding die ik krijg als ik de mail probeer te verwijderen met DEL of SHIFT+DEL zegt: \"De berichteninterface heeft een onbekende fout gemeld. Als het probleem blijft bestaan, start u Outlook opnieuw op\". \r\n\r\nZoals jullie al zullen begrijpen: Opnieuw starten maakt niet uit...\r\n\r\nIk ben al aan het zoeken geweest op internet naar dit probleem en heb een aantal tips geprobeerd waaronder de mail verplaatsen naar een andere map (Gaat niet...), het bestand van de verwijderde items uit m\'n profiel knikkeren (Lukt wel, maar helpt niet) en het mailbox-fix-programma van microsoft door mijn outlook laten rennen, maar ook dit hielp niet.\r\n\r\nHeeft iemand enig idee wat ik hier nog aan kan doen? Ik wil dolgraag nog vele mailtjes bewaren die ik heb staan, maar er moeten er ook een hele berg weg. Tips zijn meer dan welkom.\r\n\r\nVoor de volledigheid nog wat gegevens van mijn systeem:\r\n\r\nWin XP Home 2002 SP2\r\nOutlook 2003\r\nMapgrootte (heb gelezen dat dat ook problemen kon geven): 212150 kb en 272283 kb totaal.\r\n\r\nKan het misschien aan een of andere microsoft update hebben gelegen? En zo ja: Kan die ongedaan gemaakt worden??\r\n\r\nAlvast bedankt voor het meedenken!!!
Link naar reactie
[QUOTE=Dontworry;345549]Bekijk deze link eens [URL=\"http://www.pchelper.nl/forum/lofiversion/index.php/t25186.html\"](klik hier)[/URL]\r\n\r\nMisschien heb je hem al gelezen maar ik probeer het toch :-)\r\nAndere manier die ik vaak gebruik is systeem herstel.[/QUOTE]\r\n\r\nIk had die oplossing idd ook al gevonden en geprobeerd. Ik ben bang dat ik met systeemherstel veel meer ellende op mijn nek krijg vanwege dat alle instellingen teruggezet worden en niet alleen de outlook-dingen.\r\n\r\nZou upgraden naar een nieuwe versie (2007) helpen?
Link naar reactie
[QUOTE=Toolman;346165]een paar suggesties:\r\n1. je pst bestanden een keer comprimeren?\r\n2. Een nieuw pst-bestand aanmaken en daar je oude bestand in importeren.\r\n3. Een keer schijfdefragmentatie uitvoeren?\r\n4. Schijfcontrole al uitgevoerd?\r\nWeet niet of je er iets aan hebt, maar meedenken is nooit verkeerd...[/QUOTE]\r\n\r\nHey Toolman,\r\n\r\nBedankt voor het meedenken! Het klonk allemaal heel logisch en de oplossing had hier zomaar bij kunnen zitten. Maar helaas...\r\n\r\nIk ben er inmiddels achter dat upgraden naar een nieuwe versie niet helpt. Ik draai nu Office 2007, maar krijg nog exact dezelfde melding. \r\nGek genoeg is het alleen in mijn \"inbox\". Uit andere mappen die ik heb gemaakt waar ook oude mail inzit, kan ik die mail wel gewoon verwijderen.\r\n\r\nZoals ik al eerder aangaf kan ik mail ontvangen op en vóór 27-06-2007 niet meer verwijderen. In mijn software-lijstje zag ik dat ik op 28-06-2007 een update van xp heb binnengehaald met de naam \"KB 911280\" Ik ben niet zo\'n held met dit soort dingen en vraag me dan ook af of dit misschien met elkaar te maken heeft? \r\n\r\nTips blijven welkom!\r\n\r\nThanks
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Nou, het probleem is opgelost hoor!\r\n\r\nVoor diegenen die dit ook ondervinden en er ook vanaf willen: Het is eigenlijk heel simpel gebleken (in mijn geval dan):\r\n\r\nAls eerste heb ik alle mail vanuit outlook 2007 geimporteerd in outlook express.\r\n\r\nIn outlook express bleek het al zo te zijn dat ik weer alles kon doen met mijn mailtjes, dus ook verwijderen enzovoorts. \r\n\r\nVervolgens heb ik het outlook.pst bestand wat ik in outlook 2007 gebruikte een andere naam gegeven zodat outlook hem niet meer herkende. Vervolgens outlook weer opgestart en alle zooi weer uit outlook express geimporteerd... \r\n\r\nEn presto: Alles werkt weer zoals het hoort...\r\n\r\nIedereen bedankt voor het meedenken en succes met deze oplossing!
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Hoewel dit onderwerp alweer enige tijd afgerond is, vond ik het op mijn zoektocht naar hetzelfde probleem. Ik heb het echter als volgt opgelost:\r\nIn Outlook geklikt op Bestand, vervolgens op Archief en vervolgens geklikt op deze map plus alle submappen archiveren. Let wel op de datum die je invoert.\r\nTerwijl hij nog aan het archiveren was kwam mijn mail al weer binnen, terwijl ik al uren op het net aan het zoeken was naar de oplossing. Want wat mij wel duidelijk was is dat ik vermoedelijk te veel MB\'s in mijn .pst bestand had.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
[QUOTE=Gerard374;444729]Hoewel dit onderwerp alweer enige tijd afgerond is, vond ik het op mijn zoektocht naar hetzelfde probleem. Ik heb het echter als volgt opgelost:\r\nIn Outlook geklikt op Bestand, vervolgens op Archief en vervolgens geklikt op deze map plus alle submappen archiveren. Let wel op de datum die je invoert.\r\nTerwijl hij nog aan het archiveren was kwam mijn mail al weer binnen, terwijl ik al uren op het net aan het zoeken was naar de oplossing. Want wat mij wel duidelijk was is dat ik vermoedelijk te veel MB\'s in mijn .pst bestand had.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nna 5 jaar heb ik ook dit probleem ik heb hier nog even een vraagje op , wat bedoel je met let op de datum die je invoert ?\r\n: wat voor datum moet je invullen dan ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...