Ga naar inhoud

XP Repair Functie

Anoniem2

Aanbevolen berichten

[quote]De beruchte installatie zonder alles kwijt te raken..[/quote]\r\nInstallatie of reparatie? Dus een reparatie door herinstallatie of een reparatie door systeemherstel? Het is me niet helemaal duidelijk welke funktie je bedoeld, maar ik vermoed systeemherstel.\r\n\r\nAls je verborgen mappen en bestanden aanzet, dan zie je de \"System Volume Information\" directory\'s (mappen dus) op de aanwezige hd\'s c.q. partities en dat zijn de mappen die systemherstel aansturen, of liever gezegd waarvan systeemherstel gebruik maakt. Er zijn er meer zoals de backup van de registry die Windows automatisch ook maakt.
Link naar reactie
Je zou ook een Systeem-controle uit kunnen voeren, deze zit in windows ingebakken! Ga via start naar mijn Computer, rechtsklik hierop, dan links klikken op eigenschappen, dan op Extra klikken, dan op Foutcontrole klikken, dan 2 vinkjes plaatsen in het betreffende venster: t.w.systeemcontrole en reparatie, klik op Oké en dan de computer opnieuw opstarten en verder zijn werk laten doen, kan namenlijk even duren!! Succes!;);) TIP: Veel fouten en storingen worden hiermee opgelost, zeker als je dit regelmatig doet, ook als het nog niet nodig is!:rolleyes:
Link naar reactie
[quote]hij bedoelt repair via de XP CD \r\nals hij die plaatst kan hij zelf kiezen repair [ herstel] of installeren[/quote]\r\nDaar twijfel ik dus aan want hij schrijft ook:\r\n[quote]De beruchte installatie zonder alles kwijt te raken..[/quote]\r\nEn dat doet de repair optie niet, die geeft alleen een command prompt naar de herstelconsole. Of je moet de F2 funktie \"automatisch herstel\" van tevoren al gebruiken, doch dan heb je weer een diskette nodig met daarop de herstelbestanden. Vandaar dus mijn vraag hierover.\r\n\r\nVoor herinstallatie zonder verlies moet je de upgrade optie gebruiken en die is niet altijd beschikbaar. Maar goed, hij heeft nu een aantal antwoorden waar hij mee overweg kan in elk geval.:)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...