Anoniem2 Geplaatst: 29 september 2007 Delen Geplaatst: 29 september 2007 Iedereen kent de reparatie-functie van Windows xp.\r\nDe beruchte installatie zonder alles kwijt te raken..\r\n\r\ndoor welke bestanden (en mappen) wordt deze functie aangestuurd?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2007 Een recover of herstel cd misschien ??\n \nOf bij mijn pc door tijdens starten op f10 te drukken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2007 [quote]De beruchte installatie zonder alles kwijt te raken..[/quote]\r\nInstallatie of reparatie? Dus een reparatie door herinstallatie of een reparatie door systeemherstel? Het is me niet helemaal duidelijk welke funktie je bedoeld, maar ik vermoed systeemherstel.\r\n\r\nAls je verborgen mappen en bestanden aanzet, dan zie je de \"System Volume Information\" directory\'s (mappen dus) op de aanwezige hd\'s c.q. partities en dat zijn de mappen die systemherstel aansturen, of liever gezegd waarvan systeemherstel gebruik maakt. Er zijn er meer zoals de backup van de registry die Windows automatisch ook maakt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2007 Je zou ook een Systeem-controle uit kunnen voeren, deze zit in windows ingebakken! Ga via start naar mijn Computer, rechtsklik hierop, dan links klikken op eigenschappen, dan op Extra klikken, dan op Foutcontrole klikken, dan 2 vinkjes plaatsen in het betreffende venster: t.w.systeemcontrole en reparatie, klik op Oké en dan de computer opnieuw opstarten en verder zijn werk laten doen, kan namenlijk even duren!! Succes!;);) TIP: Veel fouten en storingen worden hiermee opgelost, zeker als je dit regelmatig doet, ook als het nog niet nodig is!:rolleyes: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2007 [quote]hij bedoelt repair via de XP CD \r\nals hij die plaatst kan hij zelf kiezen repair [ herstel] of installeren[/quote]\r\nDaar twijfel ik dus aan want hij schrijft ook:\r\n[quote]De beruchte installatie zonder alles kwijt te raken..[/quote]\r\nEn dat doet de repair optie niet, die geeft alleen een command prompt naar de herstelconsole. Of je moet de F2 funktie \"automatisch herstel\" van tevoren al gebruiken, doch dan heb je weer een diskette nodig met daarop de herstelbestanden. Vandaar dus mijn vraag hierover.\r\n\r\nVoor herinstallatie zonder verlies moet je de upgrade optie gebruiken en die is niet altijd beschikbaar. Maar goed, hij heeft nu een aantal antwoorden waar hij mee overweg kan in elk geval.:) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen