Anoniem2 Geplaatst: 29 september 2007 Delen Geplaatst: 29 september 2007 Hallo,\r\n\r\nIk heb 2 vragen met betrekking tot Bittorrent.\r\n\r\nTen eerste moet ik portforwarden om fatsoenlijk met het programma te downloaden. Wat brengt dit voor risico\'s met zich mee voor mijn computer (ik heb wel een up-to-date firewall (Zone Alarm) en een up-to-date virusscanner (AVG free)) en voor andere computers die op dit netwerk zitten? Want ik weet hoe ik moet forwarden, maar ik twijfel of ik het moet doen of niet? Aangezien er misschien wel risico\'s voor niet alleen mijn computer bij kunnen zitten???\r\n\r\nTen tweede heb ik dat mijn internet verbinding (draadloos netwerk van Netgear) uitstekend werkt alleen wanneer ik mijn bittorrent aanzet heb ik dat (soms heel snel, soms pas na geruime tijd) het internet in heel het huis eruit ligt... (in ieder geval het draadloos, dat weet ik zeker) Wat kan hier van de reden zijn? Want ik weet dat het aan bittorrent ligt, het probleem heb ik het zelfde als ik Azureus of Shareaza gebruik. Als ik bittorrent of een van andere programma\'s niet gebruik/niet aan heb staan, dan heb ik niet dat het internet in huis uitvalt. Het is voor mijn een raadsel..\r\n\r\nIk hoop dat er iemand is die mij meer kan vertellen over deze 2 problemen.\r\n\r\nGroeten,\r\nJoeri Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2007 Je moet eerst even op zoek gaan de Upnp instellingen in je router en die inschakelen daarna naar je firewall en die toestemming geven voor azureus en shareaza en dan bij je verbindingsinstellingen van windows de Upnp optie aanvinken dan hoeft je ook niet te forwarden.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2007 Die eerste is niet zo\'n probleem. Als je een poort doorstuurt, dan wordt alles wat op die poort \"aanklopt\" rechtstreeks naar jouw computer doorverwezen. De hele reden hiervoor is juist omdat je achter een router zit, als je niks doorverwijst, heeft de router geen idee naar welke PC dat verkeer heen moet, en dan wordt het dus geblokkeerd.\n\nDie tweede is waarschijnlijk een instelling in je P2P programma. Kijk eens of er een optie in zit om het aantal verbindingen te beperken. Als er tegelijkertijd dertigduizend mensen proberen om verbinding te maken met jouw P2P progsel, dan kan het wel eens zijn dat je router dat niet leuk vindt en dus dichtklapt. Vandaar dat dan meteen je hele intranet plat gaat. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2007 Maar wat heeft dat voor risico\'s en wat is dat precies dat Upnp? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2007 Upnp is een optie waardoor de router automatisch de instellingen van je computer overneemt en dus ook van je firewall en hoe je die hebt ingesteld.\r\n\r\nUniversal Plug and Play (UPnP) is a set of computer network protocols promulgated by the UPnP Forum. The goals of UPnP are to allow devices to connect seamlessly and to simplify the implementation of networks in the home (data sharing, communications, and entertainment) and corporate environments. UPnP achieves this by defining and publishing UPnP device control protocols built upon open, Internet-based communication standards.\r\n\r\nThe term UPnP is derived from Plug-and-play, a technology for dynamically attaching devices to a computer directly. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2007 Het is me gelukt om dat Upnp in mn router aan te zetten, maar ik kon het in Windows nergen vinden waar je dat kon activeren, wel kon ik het in Bittorrent zelf vinden, maar met dat portforwarden gaf hij ook aan dat het werkte en dat de router goed werkte. \r\n\r\nAlleen ik heb nog steeds het probleem dat bittorrent veroorzaakt dat mn intranet eruit valt. Ik heb inmiddels het aantal connecties van 750 naar 200 veranderd, maar is dit dan nog steeds te veel of kan het een ander probleem zijn?\r\n\r\nJoeri Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2007 Kan ook zijn dat je router het simpelwegniet aankan download anders www2.tele2.nl/100mb.bin en kijk of er ook wat gebeurt met het internet. Zo niet dan ligt het echt aan Bittorrent. Zelf prefereer ik downloaden via de nieuwsgroepen... Bittorrent is niet zo heel geweldig.... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen