Anoniem2 Geplaatst: 26 september 2007 Delen Geplaatst: 26 september 2007 hallo\r\n\r\nik ben bezig met een linux cluster-server op te zetten en vroeg mij af of een van jullie een porgramma kent om zoiets mee op te zetten.\r\nik heb het al met openmosix geprobeerd maar daar is alleen de kernel 2.4 versie van de krijgen voor \"debian-based\" systemen.\r\n\r\nbijvoorbaad dank\r\n\r\nrowan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2007 Hallo,\n\nAls eerste, wat wil je er mee bereiken?\n\nTen tweede, naast een server heb je uiteraard ook nog de overige nodes nodig, tenzij je erg rijk bent lijkt me dat je hier verouderde hardware voor gebruikt, en wat is dan het probleem van een 2.4 kernel precies?\n\nEn ten derde lijkt ubuntu me een vreemde keuze voor zoiets, maar dat is misschien wat meer subjectief.\n\nGroeten Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2007 nouja wat het is,\nik ben heel erg gewend aan ubuntu wat betreft programma\'s en het apt-get systeem.\nen ubuntu is niet met een 2.4 kernel uitgebracht.\nik kan wel debian 2.4 gebruiken maar daar is voor een aantal webaplicaties de support verlopen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2007 Nou, ik heb zelf even snel gezocht en kwam op dit artikel uit over het opzetten van een beowulf cluster, nou weet ik nog niet precies of dit is wat je wilt, maargoed:\n\n[url]http://www.clustermonkey.net//content/view/211/1/[/url]\n\nZij kiezen hier ook voor ubuntu en gebruiken een recente .6 kernel.\n\nOp pagina 2 staat:\nWe also looked at several cluster management packages: ROCKS, Oscar, and Warewulf.\n\nZelf kiezen ze toch nog voor iets anders i.v.m. de groote van hun project, maargoed, dat moet je zelf maar doorlezen dan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2007 ja zal ik doen maar inprincipe wordt mijn cluster met 3 of meer pc\'s Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen