Anoniem2 Geplaatst: 26 september 2007 Delen Geplaatst: 26 september 2007 Wie kan mij in eenvoudige bewoordingen (digibeet wat netwerken betreft) uit leggen hoe ik een goede verbinding maak met mijn PC (XP home SP2) en mijn nieuwe laptop (Vista home) Mijn PC heeft een netwerkkaart en een adsl modem, ik moet nakijken of er een netwerkkaart in de laptop zit. Kan er misschien via bluetooth iets worden gedaan?\r\nDomme vraag misschien, maar ik stuur wel mijn gegevens van de gsm naar mijn pc via bluetooth, dat werkt prima.\r\nIk zou graag een verbinding willen maken met internet met de laptop om Vista up to date te houden!\r\n\r\nGraag een eenvoudige reactie.\r\n\r\nbvd Laura Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2007 Heeft het adsl modem meerdere aansluitingen? Dan kun je gewoon een netwerkje maken. Zo niet, dan kun je er nog een switch tussen zetten, en dan alsnog een netwerk maken. Je kunt de pc en de laptop ook rechtstreeks op elkaar aansluiten (cross utp kabel), maar dan heb je geen internet verbinding meer. Tenzij er een tweede netwerkkaart in de pc zit. Een andere mogelijkheid is een usb interlink kabel.\n\nEen simpele switch kost 10-20 euro, een (cross) utp kabel een paar euro. De usb interlink is wat duurder, reken 30-40 euro. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2007 [QUOTE=couch_potato;344979]Heeft het adsl modem meerdere aansluitingen? Dan kun je gewoon een netwerkje maken. Zo niet, dan kun je er nog een switch tussen zetten, en dan alsnog een netwerk maken. Je kunt de pc en de laptop ook rechtstreeks op elkaar aansluiten (cross utp kabel), maar dan heb je geen internet verbinding meer. Tenzij er een tweede netwerkkaart in de pc zit. Een andere mogelijkheid is een usb interlink kabel.\n\nEen simpele switch kost 10-20 euro, een (cross) utp kabel een paar euro. De usb interlink is wat duurder, reken 30-40 euro.[/QUOTE]\nEr is mij al een router geadviseerd, waarschijnlijk kan ik wel iemand vinden die heea voor me installeert, er wordt gesuggereerd dat ik met een draadloze router door het hele huis met mijn laptop kan internetten. Nogmaals ik ben een complete leek op dit gebied, ben net een beetje thuis in de PC met alle mankementen die je kunt krijgen! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2007 [QUOTE=paardengek;345029]Er is mij al een router geadviseerd, waarschijnlijk kan ik wel iemand vinden die heea voor me installeert, er wordt gesuggereerd dat ik met een draadloze router door het hele huis met mijn laptop kan internetten. Nogmaals ik ben een complete leek op dit gebied, ben net een beetje thuis in de PC met alle mankementen die je kunt krijgen![/QUOTE]\nNog even iets over het modem:\n\nIk heb Scarlet One als provider en een Broadcom modem met een ethernet en adsl aansluiting met mogelijkheid voor 2 telefoon lijnen. De software is up to date, verder heb ik geen idee wat en hoe. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2007 Ontvangst van wifi kan sterk variëren. Erg afhankelijk van storende invloeden, zoals betonnen vloeren en muren. Maar draadloos is wel een stuk makkelijker aanleggen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen