Ga naar inhoud

Hoe en wat met een draadloos netwerk

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Situatie is nu: pc+ notebook verbonden met irritante draadjes met een router die weer naar mijn modem loopt.\r\n\r\nWenselijke situatie: Notebook en notebook met wifi, verbonden zonder irritante draadjes, naar 1 apparaat.\r\n\r\nAlleen ben ik een absolute leek op draadloos netwerk gebied. Kan ik ook gewoon een draadloos modem kopen en daar 2 computer mee verbinden. Of moet ik toch weer de modem die ik nu heb verbinden met een draadloze router, liever niet, heb liever maar 1 apparaat.\r\nIk ben al wel zo ver dat ik dus de notebook zonder wifi met een usb dingetje draadloos kan maken, toch? Of een kaart erin, wat is goedkoper/beter? Ik heb als het goed is in die notebook wel een pc-card-gat.\r\n\r\nJe leest het, je kan me alles wijsmaken, maar maak me dan wel de goede dingen wijs!
Link naar reactie
Het is uiteraard mogelijk om een draadloos modem te kopen. Alleen zul je het dan zelf moeten configureren zodat het bij jouw provider werkt.\r\nQua gebruiksgemak is een draadloze router een stuk gemakkelijker te installeren en configureren en over het algemeen ook nog eens een stuk goedkoper dan een draadloos modem.\r\nGezien de vraagstelling denk ik toch dat een draadloze router voor jou de beste oplossing is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...