Anoniem2 Geplaatst: 25 september 2007 Delen Geplaatst: 25 september 2007 Ik heb een account voor mijn zoontje gemaakt waarop hij op internet kan en tzt wat andere spellen kan spelen.\r\nMaar hoe kan ik het instellen dat bepaalde programma\'s niet als standaard opstarten bij hem. (denk aan quicktime, msn, enz)\r\n\r\nheb in zijn account geprobeert: start - uitvoeren - msconfig, maar dan komt er een foutmelding.\r\n\r\nwie weet hoe ik dit aan kan pakken? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2007 Heeft de account van je zoontje een beperkte account?\r\ndan kan het zijn dat er in die account geen machtiging is voor die gebruiker om msconfig te bewerken.\r\nkan je de melding eens precies omschrijven?\r\n\r\nik kan je wel het verhaal van machtigingen vertellen, machtigingen die je kan toewijzen en blokkeren voor gebruikers.\r\n\r\nals je ntfs partitie\'s hebt kan je het volgende doen. \r\nje moet beheerder van de computer zijn. \r\nin jouw geval moet je dus machtigingen toewijzen in de account met beheerders rechten.\r\n\r\nin xp home kan dit alleen in de veilige modus.\r\nin xp pro kan je in de mapopties \"Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen) uitvinken om tabblad delen te veranderen in tabblad beveiliging.\r\nvink in de mapopties op tabblad Weergave de beveiligde besturingssysteembestanden verbergen uit en klik ok.\r\nvink ook Verborgen bestanden en mappen weergeven aan.\r\n \r\nin xp home: in de veilige modus kom je meestal door na het opstarten van de pc op F8 te tokkelen tot je in een menu komt. \r\nkies voor veilige modus zonder netwerk mogelijkheden, je virusscanner zal niet starten in de veilige modus en waarschijnlijk andere beveiligingssoftware ook niet. \r\n \r\n\r\nrechtsklik op een bestand of map die je wil machtigen. \r\nklik op eigenschappen. \r\nga naar tabblad \"beveiliging\". \r\ndaar zie je welke groepen of gebruikers machtigingen hebben voor het bestand of map. \r\nje kan er daar voor zorgen dat jou nieuwe gebruikersaccount machtiging heeft om de map of bestand te openen. \r\nlaat wel de machtiging van de administrator en systeem ongewijzigd. \r\nvooral die van systeem mag niet verwijderd worden omdat anders de programma\'s die je gebruikt in windows om de bestanden te gebruiken geen toegang meer tot het bestand hebben. \r\nmocht je daar gebruikers o.d. toe willen voegen kan dat op de volgende manier. \r\nklik op \"toevoegen\". \r\nklik op \"geavanceerd\". \r\nklik op \"nu zoeken\". \r\nzoek onder in de lijst de gebruiker o.d. op en selecteer deze. \r\nklik op \"OK\" \r\nklik nogmaals op \"OK\" \r\nzet dan de vinkjes aan die je wenst te gebruiken waarschijnlijk zal je \"volledig beheer\" over het bestand willen. \r\nklik dan op \"OK\". \r\nals het goed is kan je ingelogd met de nieuwe aangemaakte machtiging van de gebruiker o.d. nu het gemachtigde bestand of map gebruiken. \r\nhet is daar dus ook mogelijk gebruikers beperkte machtigingen toe te wijzen zoals alleen lezen enz.... \r\n \r\nps ga niet experimenteren met deze instellingen, er bestaat een kans bij onkundig gebruik dat je de controle verliest. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2007 nog een tip.\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=41615[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2007 sorry,\r\n\r\nhet is geen account met beperkte rechten, maar eigen account.\r\ndacht dat het beperkte rechten waren omdat ik meer rechten hebals systeembeheerdern.\r\n\r\ntitel is aangepast. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen