Ga naar inhoud

spel geinstalleerd op pc1 spelen op pc2

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik vermoed dat de volgende vraag hier hoort.\r\n\r\nIk heb op mijn desktop (pc1) een spel gezet voor mijn zoontje.\r\nNu wil ik het zo instellen dat hij het op de laptop (p2) beneden kan spelen.\r\nnetwerk en alles draait.\r\n\r\nKan ik nu de map waar het spel in staat op delen zetten en via de laptop benaderen?\r\nOf moet ik op de laptop ook nog gegevens van het spel installeren??
Link naar reactie
Dat zul je proefondervindelijk moeten vaststellen. \r\nOp diverse scholen waar ik werk, worden normale huis- tuin en keukenspellen ook via het netwerk gespeeld. Het enige wat ik daar gedaan heb is een map delen met zowel lees- als schrijfrechten en daar die software in gezet. Vervolgens een snelkoppeling aanmaken naar het spel en draaien met die handel. \r\nHet enige wat ik wel gemerkt heb is dat veel spellen niet overweg kunnen met UNC-paden en dat je dus een driveletter moet toekennen aan die gedeelde map.\r\nOm een kort verhaal lang te maken:\r\nOp jouw pc heb je een gedeelde map met de originele naam Games.Daarin heb je het spel gezet.\r\nOp de pc van je zoon maak je dan een netwerkverbinding met die map en die geef je bijvoorbeeld de letter V.\r\nVervolgens maak je via deze computer -> schijf V: een snelkoppeling aan naar het uitvoerend bestand van het spel. ( Laten we zeggen dat dat \"bobhaas.exe\" is die in de map Bobdehaas staat.)\r\nAls je dan de eigenschappen van de snelkoppeling opvraagt moet daar staan: \"V:\\Bobdehaas\\bobhaas.exe\" en beginnen in \"V:\\Bobdehaas\".\r\nEn dan is het verder een kwestie van proberen of dat spel zo ook werkt.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;344994]Spellen die je niet echt hoeft te installeren werken vanaf iedere pc ,maar dat zijn meestal simpele spellen die niks in je register enzo plaatsen. Spider(kaartspel) en Majong zijn bijvoorbeeld zulke spellen.[/QUOTE]\r\n\r\nook best veel complexere spellen zetten niks in het register, dat heb ik beproevt met world of Warcraft, werkte gewoon vanaf een netwerk drive, zelfde geld voor Half Life 1 (zonder steam)
Link naar reactie
  • 3 weken later...
moet eerlijk zeggen dat door werk en aankomende opleiding ik nog geen kans heb gehad het spel te installeren.\r\nMaar dat nocd/dvd crack klinkt erg aantrekkelijk.\r\nGa nu waarschijnlijk een vraag stellen die illegaal is, maar kan ik gewoon in google naam van het spel en dat nocd/dvd intikken om erachter te komen hoe ik dat moet aanpakken?\r\nOf kan iemand een pb-tje sturen?? (is te proberen toch ;-)
Link naar reactie
Dan kun je met zo goed Deamon Tools gebruiken.\r\nDeamon tools installeren. Die maakt zoveel Virtuele cd-rom /dvd-rom spelers aam als je wilt.\r\nMaak een image van een cd. Mount het image in Deamon Tools en je kunt het spel installeren en spelen zonder dat je de originele cd nodig hebt. Met clonecd kun je van bijna elke beveiligde cd / dvd een image maken dat je in Deamon Tools kunt mounten.
Link naar reactie
[QUOTE=Toolman;348405]Dan kun je met zo goed Deamon Tools gebruiken.\r\nDeamon tools installeren. Die maakt zoveel Virtuele cd-rom /dvd-rom spelers aam als je wilt.\r\nMaak een image van een cd. Mount het image in Deamon Tools en je kunt het spel installeren en spelen zonder dat je de originele cd nodig hebt. Met clonecd kun je van bijna elke beveiligde cd / dvd een image maken dat je in Deamon Tools kunt mounten.[/QUOTE]\r\n\r\nEen No-CD crack is toch echt veel handiger, want dan heb je niet een CD van 700MB of DVD van meerde GB\'s op je PC staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...