Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2007 Delen Geplaatst: 24 september 2007 Voor een nieuwe internetaansluiting (combipakket van Multikabel) krijgen we een draadloos modem. Hoeveel computers kun je hierop aansluiten? Op mijn werk heb ik een draadloos modem (van \"het net\"en daar kan IK draadloos op werken, én met een lankabel, én ook mijn buurman draadloos (ik heb m\'n netwerk open gezet), dus hier kunnen al 3 computers op.\r\nAls ik er 2 computers op wil aansluiten héb ik dan wel een router nodig (mulitkabel rekent voor een router € 199,- lijkt me nogal duur)? En als ik die tóch nodig heb hoe werkt dat dan precies? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2007 draadloos kan je er volgens mij zoveel opaansluiten als je wilt. Je moet dan wel via de laoptops verbinding zoeken met het modem uiteraard.\r\n\r\nrouters moet je niet via je internet aanbieder aanschaffen. soms zijn ze goedkper. maar meestal erg duur.\r\n\r\nkijk gewoon bij de media markt of de pc winkel op de hoek. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2007 domme vraag... maar wát is eigelijk precies het verschil tussen een draadloos modem en een router? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2007 wáárom zou ik een router aanschaffen als ik een draadloos modem heb? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2007 sorry,\r\nje vraag niet goed gelezen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2007 Nee je hebt een deel al goed beantwoord, maar ik had nóg een vraag Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2007 Een draadloos modem bestaat niet. Een modem maakt verbinding met het internet, een router zorgt voor het netwerk. Wat jij bedoelt is dus een modem met ingebouwde router. En die router heeft óók nog draadloze functionaliteit. \n\nDus dan hoef je geen extra router aan te schaffen. Tenzij je huidige modem niet met je toekomstige verbinding overweg kan, dit moet je bij je ISP navragen. Dan moet je wél nieuw modem aanschaffen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2007 OK ik begrijp het! Bedankt ! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen