Ga naar inhoud

draadloos modem - router

Aanbevolen berichten

Voor een nieuwe internetaansluiting (combipakket van Multikabel) krijgen we een draadloos modem. Hoeveel computers kun je hierop aansluiten? Op mijn werk heb ik een draadloos modem (van \"het net\"en daar kan IK draadloos op werken, én met een lankabel, én ook mijn buurman draadloos (ik heb m\'n netwerk open gezet), dus hier kunnen al 3 computers op.\r\nAls ik er 2 computers op wil aansluiten héb ik dan wel een router nodig (mulitkabel rekent voor een router € 199,- lijkt me nogal duur)? En als ik die tóch nodig heb hoe werkt dat dan precies?
Link naar reactie
Een draadloos modem bestaat niet. Een modem maakt verbinding met het internet, een router zorgt voor het netwerk. Wat jij bedoelt is dus een modem met ingebouwde router. En die router heeft óók nog draadloze functionaliteit. \n\nDus dan hoef je geen extra router aan te schaffen. Tenzij je huidige modem niet met je toekomstige verbinding overweg kan, dit moet je bij je ISP navragen. Dan moet je wél nieuw modem aanschaffen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...