Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2007 Delen Geplaatst: 24 september 2007 Onlangs heb ik windows XP prof. opnieuw moeten installeren omdat hij altijd vastliep en ik de oplossing niet wist. Mijn documenten was beveiligd met een wachtwoord en is behouden bij het opnieuw installeren van Windows.\r\nNu het volgende, de map Mijn documenten staat nog wel op de C schijf maar kan dus niet geopend worden: C:/blabla is niet toegangkelijk Toegang geweigerd is de melding. Ik kan echter ook niet onder die gebruiker meer inloggen aangezien die niet meer bestaat.\r\n\r\nIemand een idéé hoe ik dit op kan lossen? Er staan nog veel bestanden in ~10Gb waar ik dus niks mee kan. Ik kan het ook niet verwijderen want de toegang wordt volledig geweigerd.\r\n\r\nBedankt alvast!\r\n\r\ngr wouter Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2007 Als je het allemaal met een wachtwoord beveiligd had via Encryptie, dan ben je je data hoogstwaarschijnlijk kwijt. Die wachtwoordbeveiliging is echt iets om te vermijden.\r\n\r\nKijk hier eens voor wat mogelijke oplossingen:\r\n[url]http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm[/url]\r\n[url]http://support.microsoft.com/kb/308421[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2007 Heb zo\'n probleem een keer kunnen oplossen door de [URL=\"http://www.ubcd4win.com/\"]ultimate Bootcd for windows[/URL] te gebruiken. Je moet er wel wat moeite voor doen maar dan heb je ook een perfecte troubleshoot cd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2007 Bedankt voor de antwoorden alvast. Ze hebben mij echter nog niet veel verder geholpen, het MS helpprogramma komt in de buurt denk van wat ik nodig heb maar helpt niet in dit geval. \r\n\r\nHet is dus een persoonlijk gemaakte Mijn documenten map. Normaal kom je daar in door je account te openen waar die map bij hoort, die is er echter niet meer omdat windows opnieuw is geinstalleerd over de oude versie heen. Een nieuwe account maken met de zelfde naam helpt niet want dan heet de map gewoon Wouter_2.\r\n\r\nAls ik rechtermuisknop er op druk zie ik uberhaupt geen tabblad beveiliging, alleen: algemeen, delen en aanpassen. Ik zoek dus eigenlijk een manier om die map gewoon weer beschikbaar te maken voor iedereen en niet alleen voor die account die niet meer bestaat :) naja elke tip is welkom, er staat aardig wat data in die ik niet kwijt zou willen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2007 In XP Pro moet er wel een optie zijn om de rechten van die map aan te passen.\n \nIn XP home kan het alleen door op te starten in de Veilige modus en als Admin in te loggen, dan kun je zo\'n map weer toegankelijk maken voor iedereen.\n \nMisschien is dat ook een poging waard in XP Pro ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2007 Mensen heel erg bedankt! Het is me gelukt in veilige modus om weer eigenaar te worden van de mappen. :D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2007 Je kan dit ten alle tijde met mapjes doen, als je maar beheerder bent op je pc.\r\n\r\nKies dan de eigenschappen van zo\'n map, naar naar het tabblad beveiliging, klik op geavanceerd en Kies daar dat je eigenaar van de map wil zijn incl. submappen.\r\nVervolgens kan je bij de beveiliging jezelf weer volledige rechten geven op de bestanden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2007 Volge deze stappen:\r\n\r\nStart > Uitvoeren > (Typ: cmd ) > er verschijnt dan een DOS scherm > attrib \"NaamSchrijf:/Naam document/NaamBestand.TypeBestand\" -s -r -a -h\r\n\r\n****\r\n\r\nVoorbeeld:\r\n\r\nattrib \"C:/Document1/Test1.txt\" attrib -s -r -a -h\r\n\r\nGreetz,\r\n\r\nT.Hib\' Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2007 btw, -s -r -a -h werkt niet op een bestand die op een beveilegde netwerk zit ( andere PC ). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2008 Hallo iedereen,\r\nWe hebben hetzelfde probleem alleen hebben we dat bij de tweede hardeschijf op de 1e staat xp pro. en op de tweede schijf staat een map gebruiker waar we dus niet in kunnen komen. Hij geeft de zelfde melding als eerder in het forum omschreven. Of wel toegang geweigerd. Hoe komen we hier weer bij. Het lukt niet via veilige modus. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen