Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2007 Delen Geplaatst: 24 september 2007 Hallo,\r\n\r\nIk heb een laptop gezien met de volgende processor: Intel Pentium Dual Core T2130, 1.86 GHz.\r\n\r\nNu weet ik dat het tegenwoordig niet meer zo makkelijk / simpel is om de processoren met elkaar te vergelijken. Vandaar dat ik om wat hulp vraag.\r\n\r\nMijn gevoel zegt dat 1.86GHz vandaag de dag aan de lage kant is. Of is het omdat het een \"Dual Core\" is juist weer heel snel? Of is 1.86 GHz voor een laptop juist aan de royale kant? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2007 Die kloksnelheid zegt niet veel meer. Voor desktops zitten de meesten tegenwoordig zo tussen de 2 en 2,5 GHz, voor laptops meestal wat lager. Niks mis mee, dus. De enige manier om uit te vinden of het écht verschil maakt, is het proberen, maar je kan ook kijken of er benchmarks te vinden zijn waarbij die processor eens flink getest is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2007 hoi jwgroen\r\n\r\nDe processor die jij gezien hebt is redelijk snel. Ikzelf heb 4 dagen geledend ook een laptop aangeschaft met een 1,5 GHz processor. Deze werkt prima, en is zeer snel. Tevens wil ik je erop wijzen dat niet alleen de processor belangrijk is voor een snel systeem, maar ook het werkgeheugen, en de bussnelheid. Verder is het ook van belang waarvoor je je laptop gaat gebruiken, office toepassingen of multimediagebruik? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2007 Zeker een nette processor hoor.. dit is volgensmij de nieuwe standaard voor nieuwe laptops.\n\nje hebt natuurlijk ook een T7700. alleen dit is gewoon ook goed Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2007 [QUOTE=Intel 3000;344827]Zeker een nette processor hoor.. dit is volgensmij de nieuwe standaard voor nieuwe laptops.\r\n\r\nje hebt natuurlijk ook een T7700. alleen dit is gewoon ook goed[/QUOTE]\r\n\r\nDe T7700 is volgens mij meer voor het high end segment, deze is juist meer voor mid end en voor de meeste mensen voldoende. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2007 Je hebt vaak ook wel T7250 op 2ghz. er zijn wel betere hoor.. alleen voor office is dit voldoende. games draaien waarschijnlijk toch niet op de onboard \n\nVoor E800 had ik er wel een gezien waar je een T7XXX inzat... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen