Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2007 Delen Geplaatst: 24 september 2007 hallo, ik sta op het punt een tft scherm voor mijn pc te kopen. Ik zit alleen met de volgende vraag, moet ik een breedbeeld kopen of niet?\r\nIk vind ze er wel goed en groot uitzien maar weet niet of het nog invloed heeft op gewone bezigheden op mijn pc, bv als ik gewoom mappen open of in word werk, heb je dan normaal beeld of is het dan een beetje uitgerekt.....Voor films enzo hoef ik het niet te doen, want die kijk ik toch via mijn tv, graag een reaktie van mensen met of juist zonder breedbeeld, alvast bedankt;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2007 Als je een kaartspelletje als spider speelt is dit dus uitgerekt ,wat vooral bij een groot scherm waar je kort op zit erg vermoeiend is. Ik denk dat dit misschien wel bij meer prg\'s zo zal zijn . Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2007 Er zou juist geen oprekeffect mogen zijn op een PC. Je kunt immers de resolutie zelf instellen, en als je die gewoon op de standaard resolutie van de monitor instelt, dan moet het geen bal uitmaken of het nou een breedbeeld is of niet. Je hebt alleen een - beetje een open deur dit - breder scherm.\nWaar je wél mee uit moet kijken, is met spellen die op volledig scherm draaien, maar géén breedbeeld ondersteunen. Daar loop je wél het risico dat er gerekt gaat worden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2007 Ik heb een 19\" breedbeeld van Samsung (Syncmaster 931BW)\r\nHeb hem nu ongeveer anderhalve maand en hij bevalt super! Er wordt niks uitgerekt als je de goede instellingen gebruikt. Als je hem ook voor snelle games gaat gebruiken let dan wel op een snelle verversingssnelheid, snelste op dit moment is 2 ms. en een hoge contrastwaarde maar dat hoeft niet als je hem voor kantoortoepassingen gebruikt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2007 Bij veel standaard toepassingen zal het beeld toch uitgerekt moeten worden wil je vol beeld krijgen ,of er zal onder en/of van boven wat af moeten vallen ,of links en recht zwarte balken.\nEen simpel spel als spider is daar een goed voorbeeld van. \nZelfs een eigen foto kun je niet meer zonder aanpassingen als achtergrond gebruiken ,en een niet breedbeeld video(de meeste zelf opgenomen video\'s) zal ook een vertekend beeld of zwarte balken opleveren.\n \nHet is net als bij breedbeeld tv ,als het geen breedbeeld uitzending/dvd is zal het beeld vervormd moeten worden wil je vol beeld krijgen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2007 ik werk nu een tijdje met een 24\" breedbeeld bevalt super.\r\n\r\nheb eerder ook al met een 19\" breedbeeld gewerkt, maar dat viond ik toch wat klein, toen overgegaan naar normale 19\"\r\n\r\nverder heb ik geen last van uitgerekt beeld, veel moderne spellen ondersteunen dit, of zijn te patchen zodat het niet uitgerekt kan worden. gewone porgrammas in windows blijven ook gewoon goed, dan kan ook niet anders als je de resolutie in windows gewoon goed instelt.\r\n\r\ndus als je in word werkt wordt helemaal niks opgerekt, ook niet in mappen, enz. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2007 [QUOTE=Bram;344970]heb eerder ook al met een 19\" breedbeeld gewerkt, maar dat viond ik toch wat klein, toen overgegaan naar normale 19\"[/QUOTE]Een 1440x900 beeldresolutie is voor veel applicaties ook niet zo praktisch vergeleken een 1280x1024 beeldresolutie.\r\n\r\nEen breedbeeld wordt pas zinnig bij een resolutie van 1680x1050 (20\"/22\", tegenwoordig helemaal niet meer zo duur) of idd. bij een resolutie van 1920x1200 (24\"). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2007 Ik heb 1680 x 1050 en er word niets gerekt. Programma\'s passen zich hier automatisch op aan en alles is kleiner zodat je ook meer kwijt kan. Vind het heel lekker werken 20\'\'. 15\'\' vond ik toch flink wat te klein. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen