Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2007 Delen Geplaatst: 23 september 2007 Hallo,\r\nik ben bezig geweest met Excel om een werkurensheet te maken. Hierdoor zou het ook mogelijk zijn om mijn loon uit te rekenen. Ik ben nu zo goed als klaar met het laten optellen van de uren die ik per dag heb gemaakt. Ik hoef alleen maar de begin- en eindtijd in te vullen. Het is me ook gelukt om de pauze\'s er vanaf te laten halen.\r\nMaar nu... wil ik graag het \'uren totaal\' hebben per week dat ik gewerkt heb. Kan iemand helpen, zie ook de bijlage. Daar staan verdere op- en aanmerkingen.\r\n\r\nVriendelijke groeten,\r\nremyz:) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2007 hier is het bestand voor Excel 97-2003: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2007 Uren berekenen in Excel is mogelijk, maar als je over de 24 uur grens komt gaat die een beetje gek doen.\r\nHelemaal als je dan nog andere berekeningen wilt doen.\r\nprobeer het eens met het bijgevoegde bestand. Hiermee word de uurberekening op een andere manier gedaan.\r\nDe uren en minuten worden ingevuld met uur.minuten Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2007 Hoi Remyz,\r\n\r\nIk heb je formules aangepast, kijk maar eens of je dit bedoeld. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2007 Hoi Remyz,\r\n\r\nIk heb eens gekeken naar je bestandje, en heb een paar formules voor je aangepast.\r\n \r\nIn I6 en doortrekken tot I11\r\n[CODE]=ALS(OF(F6=\"\";E6=\"\");\"\";F6-E6+ALS(F6<=E6;1;0))[/CODE]\r\n\r\nIn K6 en doortrekken tot K11\r\n[CODE]=ALS(OF(G6=\"\";I6=\"\");\"\";I6-G6)[/CODE]\r\n\r\nIn R6 \r\n[CODE]=(O6*24)*M6[/CODE]\r\n\r\nJe moet eerst van uurnotatie een decimale waarde maken, en dan vermenigvuldigen met een andere decimale waarde. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2007 hartstikke bedankt voor jullie reacties.. hier kan ik wat mee..\r\nmaar ad... hoe maakt ik er een decimale notatie van [QUOTE]\r\n:24[/QUOTE] [B]?[/B]\r\nBVD \r\n\r\nRemyz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2007 Hoe is het mogelijk.. dat als ik geen tijden heb.\r\nDus 0:00 tot 0:00 - PAUZE (van 0:00).. Dat Excel toch aangeeft 24 uur.\r\nDit is namelijk hinderlijk omdat ik anders 24 uur er bijopgeteld heb.\r\nRemyz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2007 Remyz,\r\n\r\nIn het Excel bestand wat ik heb toegevoegd worden de uren en minuten als decimalen ingegeven en omgerekend naar uren en minuten.\r\n\r\nNul invoer geeft ookt nul uur, overgangen van avond naar nacht worden ook goed berekend.\r\nGebruik de (decimale)uitkomsten in de formules om je loon te berekenen en je bent klaar Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2007 Ik heb een probleempje met Winzip, en een rar bestand kan je niet uploaden.\r\nMaar als je mijn formules gebruikt werkt het gegarandeerd.\r\n\r\nff in het kort:\r\n[CODE]=ALS(OF(F6=\"\";E6=\"\");\"\";F6-E6+ALS(F6<=E6;1;0))[/CODE]\r\nHier staat: als er in of F6 of E6 niets staat, laat dan de cel leeg; anders F6-E6+ALS(F6<=E6;1;0)\r\n\r\nBovenstaande formule kun je vervangen door onderstaande\r\n[CODE]=ALS(OF(F6=\"\";E6=\"\");\"\";(E6>F6)+F6-E6)[/CODE] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen