Ga naar inhoud

goede partitionering?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo\nvinden jullie dit een goede partitionering\nik zet 2 keer xp op deze pc \nik heb 1 harde schijf van ongeveer 300 GB\n--------------------------\nschool\nC:// 20GB voor windows, virusscanner\nD:// 20GB voor autocad, officis pakket, software voor mijn rekenmachientje\n--------------------------\nE://10 / 20GB voor documenten\n---------------------------\ngame\nF:// 20GB voor windows, virusscanner\nG:// 220GB voor de games en andere software\n---------------\nH:// 5GB wisselbestanden
Link naar reactie
Kan een goede indeling zijn, maar ik zou \'de documenten\' niet samen met \'windows\' op een partitie zetten. \r\n\r\nIk heb zelf op 280 GB de volgende indeling gemaakt, om je een idee te geven.\r\n\r\nC:\\ 30 GiB - Windows en softwareinstallaties\r\nD:\\ 25 GiB - Grote bestanden (films, game-installaties, andere zaken die op C of E horen)\r\nE:\\ 20 GiB - Mijn documenten\r\nU:\\ 200 GB - Externe harde schijf met vanalles en nog wat, voornamelijk films, series en backup.\r\n\r\nMaar waarom zou je 2x XP op die pc willen installeren? Na 1 maand ben je het allang moe om na je schoolwerk opnieuw te moeten opstarten om een game te gaan spelen. Mocht je die dingen toch uit elkaar willen houden, dan is het veel praktischer om twee gebruikersaccounts onder 1 XP aan te maken.
Link naar reactie
dat wil ik om een heel simpele reden\nals ik makkelijk bij de games kom heb ik de nijging om in plaats van schoolwerk de hele tijd te gaan game\nen op deze manier kan ik via het register en zo het instellen dat ik die andere partieties niet zie\n\nedit\nnog een reden warom ik het zo wil doen\nis omdat ik altijd op die pc ook wat experimenteer\nen af en toe het mis gaat\nhet zou dan erg zijn als ik mijn school programmas en documenten helemaal verkloot of verwijder
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...