Anoniem2 Geplaatst: 21 september 2007 Delen Geplaatst: 21 september 2007 Ik wil binnenkort een PC kopen die geheel afgestemd is om mijn collectie minidisks en DAT-banden te kunnen overzetten op de harde schijf.\r\n\r\nWanneer ik de digitale coax-uitgang van een Minidiskdeck of Dat-recorder ga verbinden met de digitale coax-ingang van de geluidskaart in de PC en ik ga vervolgens DAT-banden en of minidisks digitaal kopiëren naar de PC, worden dan de tracks op deze geluidsdragers identiek weggeschreven naar de harde schijf of neemt de PC dit als één (WAV)bestand op en moet je later de tracks opnieuw indelen?\r\nHetzelfde geldt wanneer je een CD-speler op dezelfde wijze zou aansluiten. Een CD of DVD-rom in de PC herkent de tracks natuurlijk wel, maar het gaat er dus om of als een extern apparaat zoals hierboven beschreven wordt ingezet.\r\n\r\nHopelijk kunt u mij van een reactie voorzien.\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\n\r\nMorisset Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2007 De tracks worden niet identiek weg geschreven ,want op een mini disk staat heel iets anders dan op een cd.\nOok is de muziek op een minidisk nog gecomprimeerd (net zoiets als mp3) want een minidisk bevat maar 270 mb informatie. Van een dat recorder weet ik niet.\nVoor je minidisk\'s kan het aantrekkelijk zijn om een HI md recordertje(portable) te zoeken.\nDie kun je dan op je usb aansluiten ,en dan kun je de bestanden gemakkelijk overzetten.\nDaar zit dan ook een prg bij dat er mp3\'s of wave\'s van maakt. De minidisk worsd dan ook als een HD gezien.\n \nCD\'s kun je veel beter met de interne cd/dvd speler van je pc rippen naar wave\'s of mp3\'s Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2007 nog een kleine aanvulling: het is meestal het beste om op te nemen naar wav\r\nen het daarna om te zetten naar mp3 (uiteraard met een goeie codec -dus niet die in windows zit-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2007 gebruik een mini ding speler met een tulp plug uit \r\nen koop music cleanening clab van magix en en je kan ook tracks markeren Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2007 [quote=kieshunter;344137]gebruik een mini ding speler met een tulp plug uit \nen koop music cleanening clab van magix en en je kan ook tracks markeren[/quote]\nJa ,dat is lekker slim ,,dan ga je je digitale muziek analoog overzetten ,en dat is nu net niet de bedoeling !!! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen