Anoniem2 Geplaatst: 21 september 2007 Delen Geplaatst: 21 september 2007 Ik heb een tijdje terug een Lacie Big Disk ethernetschijf 1TB aangeschaft. Ding werkt prima in mijn lokale netwerk. Vanaf alle pc\'s in huis (zes stuks) is de Big Disk als een externe schijf via Windows Verkenner gemakkelijk te benaderen. Kortom, het ding werkt als een tierelier en fungeert ook nog eens als mediaserver voor de PS3. \r\n\r\nNu wil ik de Big Disk voor anderen via Internet zodanig toegankelijk maken, dat ook zij in hun windows verkenner een driveletter toekennen aan de bij mij staande schijf. Maar dat lukt dus niet. Ik heb in mijn router alle aanpassingen gedaan. Poorten vrijgemaakt en FTP en HTTP naar het internet ip-nummer van de Big Disk in mijn netwerk doorverwezen. Toch lukt het van geen kanten in windows verkenner om contact te leggen. Niet handmatig, niet met de wizard, niet met de netwerkwizard. Het gaat gewoon niet. Via Internet Explorer kom ik er daarentegen wel feilloos op. \r\nTips? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2007 Middels windows verkenner zou ik nooit doen, dat gaat namelijk betekenen dat je netbios verkeer naar je interne netwerk gaat forwarden en dat moet je dus NOOIT doen.\r\n\r\nHTTP en FTP zijn andere protocollen. Logischerwijs lukt het niet om dat in de verkenner te zetten.\r\n\r\nDe enige andere methode waarbij dit zou kunnen lukken is als deze disk Samba server ondersteunt. Maar nogmaals, het is vragen om problemen als je netbios verkeer op je netwerk gaat toelaten.\r\n\r\nTips? Ja, ophouden met proberen, dat gewoon intern houden en externe users via ftp of http laten verbinden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2007 Blacktiger. Bedankt voor jouw reactie. \r\nIk ben absoluut geen whizkid op dit gebied, maar dat had je al begrepen. Ben al heel trots dat ik mijn lokale netwerk met die ethernetdisk aan de praat krijg.\r\nMaar wat ik niet snap, als het niet kan wat jij zegt, waarom er dan in de wizard netwerkverbinding maken in Internet Explorer de mogelijkheid bestaat externe harde schijven of zelfs websites op te nemen om daar bestanden te delen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2007 Misschien heb jij Vista en IE7? Bij mij zit die netwerkwizard niet in Internet Explorer.\r\nToch even de uitleg die je vroeg.\r\n\r\nJe hebt al een verbinding in je netwerk met een externe harde schijf, dat is ook precies wat ze daarmee bedoelen en dat is ook de mogelijkheid die aanwezig is.\r\nVerbinding met websites kan ook, aangezien je op dat moment een verbinding maakt met een webserver, dat gaat over poort 80 (http) of poort 21 (ftp) en op die manier zijn ook bestanden te delen, in dat geval komt er echter geen netbios aan te pas.\r\n\r\nDus wat jij wilt zou wel kunnen, maar dan zou je weer een webserver op je externe disk moeten draaien of op een pc en via die pc toegang verlenen aan de externe disk.\r\nHet zou me niet verbazen als die Lacie disk van jou ook webserver mogelijkheden heeft.\r\n\r\nOp die manier is wel een koppeling te maken, maar volgens mij komen ook die dan niet in de verkenner, doch dat durf ik niet met zekerheid te stellen. Het zou best eens kunnen zijn dat webkoppelingen met Vista wel kunnen in de verkenner. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen