Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Dat krijg ik ineens wanneer ik nu, na enige tijd mijn PC niet gebruikt te hebben, opstart. Een Blue Screen of Death dus, een geheugendump. Ik heb het eerlijk gezegd nog niet heel nader onderzocht, maar ik heb me laten vertellen dat er een grote kans is, dat het met mijn voeding te maken heeft. \nIk start Windows (Vista HP), log (automatisch) in, dan hangt hij. Als ik de tasklist oproep, krijg ik te zien dat de Explorer niet reageert. Normaal gesproken kan ik dat afbreken en start hij automatisch weer het Explorer proces op. Nu niet. Ik word eruit geknald, mijn PC gaat weer booten, en komt, zodra Windows opgestart wordt, met een BSoD.\nGaat weer hertstarten, komt weer met een Blue Screen enz. Een fijne loop dus. Ook in veilige modus, komt de PC met zijn fijne smurfen interface. \nVirusscanner (AVG) heeft altijd prima zijn werk gedaan, eerlijk gezegd denk ik niet dat het een virus is. Maar de voeding (een CoolerMaster Real Power RS-450-ACLY - voeding - 450 Watt) heb ik ook nog niet zo lang. \nTemp. is niet te hoog, (+/- 35gr. C). Alles liep de laatste keer nog gewoon. \n1.5 GB RAM. \n120 GB HDD \nWindows Vista Home Premium.\nGrisoft AVG (free edition)\nEh... iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?\n\nThx. Mike
Link naar reactie
Dank voor je antwoord. Maar moet je PC daarvoor niet opgestart zijn, omdat te kunnen proberen? Ik zit er over te denken om maar wat nieuw RAM geheugen te halen, maar ga denk ik toch eerst maar proberen met een Knoppix CD of ik kan dan wel kan booten. Zo niet, weet ik dat het aan de hardware moet liggen. \nIk ga nog ff enorm kijken thuis en laat het zsm weten als ik meer weet.\n\nBedankt voor het meedenken.\n\nGr. Mike
Link naar reactie
Ik heb het gedownload en ga het zo ff testen. Ik heb net ff alles afgekoppeld en alleen muis/kb aangesloten gelaten, PC startte toen wel op. Ben langzaam alles weer gaan aansluiten en op een gegeven moment kreeg ik dat de Windows explorer vastliep toen ik deze opstartte. Rebooten en probleem was weer opgelost. Nu kan ik weer wel gewoon de explorer opstarten... Ik heb ff in de logboeken gekeken en dit is wat ik krijg:\n[code]\nProgramma Explorer.EXE, versie 6.0.6000.16386 reageert niet meer op Windows en \nis afgesloten. Als u wilt zien of meer informatie over het probleem \nbeschikbaar is, kunt u de probleemgeschiedenis in onderdeel \nProbleemrapporten en -oplossingen in het Configuratiescherm controleren. \nProces-id: 62c Starttijd: 01c7fa10695b0c06 Eindtijd: 60000[/code]\nIk herinner me wel dat de vorige keren dat hij wel doorstartte, ook de Explorer.exe steeds vastliep. Zoeken op het web via de link die in het logboek erbij gegeven wordt, levert (nog) niks op.\nFF nog een ander vraagje, hoe kan ik zien hoeveel spanning mijn voeding afgeeft? Zijn daarvoor ook tests? Of kan ik dat alleen met een multimeter meten?\n\nThx. Mike
Link naar reactie
Ehm... :$ Ik heb de connector van de betreffende HDD nog eens nagekeken en ik zag tot mijn verbazing dat hij niet goed op de schijf gedrukt was. Poep gebeurt, zullen we maar zeggen. Nu heb ik hem aangedrukt en start Windows Vista wel direct door, maar ik heb nog steeds problemen met het openen van de explorer. Die stopt op een gegeven moment gewoon met reageren. Ik zal in elk geval ook Everest zo nog even proberen. Heb het gedownload. Ik heb net nog even Memtest gedraaid en al het geheugen is in ieder geval goed.\r\n\r\nThx
Link naar reactie
Hierbij een plaatje van het drama... Ik was een bestandje van 1.5MB(!) aan het kopiëren. Eh.. 16 minuten? Als ik in de tasklist kijk, zie ik dat de Explorer heel druk bezig is, maar de rest gebruikt niet of nauwelijks CPU vermogen. \r\n\r\nMisschien is het verstandig weer eens een wipe en load actie uit te voeren.\r\nIk word hier wel een beetje kniftig van...
Link naar reactie
Hmmmike, heb je dat BSoD - probleem nog steeds?\r\n\r\nIk heb dat ook gehad, heb van alles geprobeerd, maar niets hielp.\r\nTenslotte heb ik de koe bij de horens gevat: opnieuw installeren.\r\nDat is best een hele klus, maar met wat je nu aan het doen bent, gaat ook veel tijd \'verloren\'.\r\n\r\nResultaat: snelle pc, zonder enig probleem!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...