Anoniem2 Geplaatst: 21 september 2007 Delen Geplaatst: 21 september 2007 Ik heb een nieuwe computer gekocht met een Intel dual core 6700 2.66 mhz en 2048 mb werkgeheugen dual channel. Er zitten 2 Hdd\'s 500 gb Sata2 133 mb/s 7200 rpm in. Raid0 geplaatst. OS Windows XP SP2.\r\n\r\nNu is het zo dat ik bewerkingen doe die de harde schijven belasten. Prog\'s tegelijk opstarten, max 4 grote hoeveelheden bestanden kopiëren en/of knippen, 2 virusscanners tegelijk laten zoeken naar virussen.\r\n\r\nIk heb de indruk dat mijn processor en het werkgeheugen het makkelijk aan kunnen. Alleen mijn Hdd\'s zijn traag.\r\n\r\nVraag: Kan iemand mij vertellen hoe ik de schijven sneller maakt zodat het bij de rest van de comp past? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2007 Je verteld niet hoeveel MB-Cache de schijven hebben.\r\n[QUOTE]Nu is het zo dat ik bewerkingen doe die de harde schijven belasten. Prog\'s tegelijk opstarten, max 4 grote hoeveelheden bestanden kopiëren en/of knippen, [/QUOTE]\r\nAls je nu maar genoeg bewerkingen tegelijk opstart,zul je alijd wel tegen een beperking aanlopen lijkt mij,maar of dit nu zinvol is ongaat me moet ik zeggen.\r\n[QUOTE]2 virusscanners tegelijk laten zoeken naar virussen.[/QUOTE]\r\nZelf nooit gedaan,wel gelezen dat dit conflikten kan geven.Draai gewoon 1 goed scanner is mijn advies.\r\n\r\nIk wil niet lullig doen,maar waar ben je mee bezig,een soort verpiswedstrijd misschien :D\r\n\r\nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2007 Mijn schijven hebben een cache van 16mb. Sneller hadden ze niet.\r\nEen piswedstijd hoef ik niet te houden, dat win ik toch.\r\nMaar als ik voor mijn bestanden te kopiëren en/of plakken min 10 min moet wachten, ga ik iets anders doen op de computer. En dan wordt het traag.\r\nEn inderdaad kan ik beter 1 goeie scanner laten werken, is het niet zo dat er geen echte goeie scanner is, die [U]alles[/U] pakt. Vandaar 2 scanners, die als beste uit de bus kwamen bij testen. (En ook nog samen kunnen werken) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2007 En dan heb ik ook nog een ad-aware en antispy prog\'s draaien. Veiligheid voor alles. Als ik iemand hoor jammeren dat ie een virus heeft en zijn waardevolle bestanden zijn geïnfecteerd, praten we wel weer verder. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2007 [QUOTE]En dan heb ik ook nog een ad-aware en antispy prog\'s draaien. [/QUOTE]\nIk gebruik \"Ghost\" als image programma,binnen 5min een schoone installatie,als dat al nodig mocht zijn ;)\n \nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2007 Hm, van gehoord ja. Gebruik zelf Acronis. Duurt alleen iets langer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2007 [quote]Gebruik zelf Acronis.[/quote]\nDie zal z\'n werk vast en zeker ook goed doen en die tijd heeft natuurlijk ook te maken met het feit,hoe groot de image is.\n \nWat ik er verder mee wilde zeggen is,dat ik er gewoon geen zin in heb,om tijd aan scannen te besteden met welke prog dan ook,met uitzondering van de virusscanner als ik een bestand binnen haal.\n \nIk zeg niet dat jij het gebruikt,maar met b.v HitmanPro heb ik menigeen z\'n systeem om zeep zien helpen.\n \nOverigens geen idee,of dat programma z\'n werk inmiddels beter doet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2007 He die dutch-online, Volgens mij kan jij alleen iemand citeren en heb je zelf geen inhoud. Ook denk ik dat je computer analfabeet ben, want ik heb jou nog niets zinnigs zien melden. Dus ik denk dat jij mensen op stang zit te jagen. Dus moet je maar eens gaan nadenken over een ander forum! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2007 Staat er misschien een CD- of DVDding samen met een schijf op 1 kabel? Dat is een betrouwbare manier om een systeem langzaam te krijgen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen