Ga naar inhoud

pc monitor, maar ook tv; de samsung 225mw of de lg m228wa?

Aanbevolen berichten

Beste mensen,\r\n\r\n\r\nIk ben op zoek geweest naar een goed betaalbare pc monitor die ik ook als lostaande tv kan gebruiken. Mijn eisen waren: rond de 400 euro, dvi aansluiting, 22 inch breedbeeld, min. resolutie 1680 x 1050, min. 5ms. geluid doet er niet toe, ik sluit ze aan op mijn stereo.\r\n\r\nDe enige twee monitoren die dan overblijven zijn de twee boven genoemde, de samsung 225mw en de lg m228wa. Ze zijn, ook qua prijs, bijna identiek. Het enige verschil is dat de samsung een hdmi aanlsluiting heeft, de lg alleen component (wat dus eigenlijk geen verschil maakt). De samsung heeft een contrast ratio van 700:1, de lg 3000:1.\r\n\r\nKunnen jullie mij helpen kiezen? Wat is een beter merk? Welk beeld is beter? Wat zijn jullie ervaringen? Maakt een zo groot contrast verschil veel uit? Is die 3000:1 van lg écht 3000:1...?\r\n\r\nAlvast heel erg bedankt!\r\n\r\n\r\nGroeten, Sander
Link naar reactie
Ik heb gisteren de samsung 225MW binnengekregen en gelijk aangesloten.\r\n\r\nIk gebruik hem zowel als monitor en als tv.\r\nVoor mijn pc, heb ik bij mijn videokaart een verloop stukje van dvi naar hdmi.\r\nIk heb dus een hdmi kabel gekocht om tussen de pc en de samsung 225MW te plaatsen.\r\n\r\nTot mijn grote verbazing was het beeld niet geheel optimaal. laat staan dat de meegeleverde VGA kabel (DVI kabel niet meegeleverd) velen malen betere kwaliteit geeft.\r\n\r\nNa wat gegoogle vandaag. kwam ik op deze handleiding uit:\r\n[url]http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/200705/20070518203151187_BN59-00587C-01Dut.pdf[/url]\r\nen staat hierin:\r\n\"U kunt geen pc aansluiten op een HDMI IN-ingang.\"\r\n\r\nHeel erg jammer vind ik dit, ben daarom nog even aan het kijken of ik HDMI wel goed aan de praat krijg door wat drivers te optimaliseren.\r\n\r\nVoor de rest is het een super monitor/tv. Echt een aanrader
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...