Anoniem2 Geplaatst: 18 september 2007 Delen Geplaatst: 18 september 2007 Goedemiddag,\r\n\r\nVan diverse mensen heb ik gehoord dat ze hun spellen van hun externe harde schijf spelen.\r\nIs dit daadwerkelijk mogelijk en wat voor actie moet je hiervoor uitvoeren?\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\n\r\nStefan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2007 Bij de installatie van het spel, een directory kiezen op de externe schijf. Deze is echter meestal wel beduidend trager dan een interne. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2007 Oke, alleen bij het inladen toch? \r\nBij het spelen van het spel zou het niet uit moeten maken.\r\nHeeft het installeren op de externe hd niks te maken met het register? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2007 Laden van maps en textures inderdaad. Sommige spellen laden dynamisch, dus tijdens het spelen. En dat zou wel eens wat trager kunnen gaan. In het register worden ook wel mappen vastgelegd. Je moet overigens wel even in de gaten houden, dat de externe drive dezelfde schijfletter behoudt, anders zou het wel eens mis kunnen gaan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2007 De snelheid van een externe schijf zal over het algemeen weinig problemen geven.\r\n\r\nVrijwel elk programma dat geinstalleerd moet worden maakt vermeldingen aan in het register en veel van die vermeldingen bevatten verwijzingen naar locaties op de harde schijf. Het installeren van een programma (of spel) op een harde schijf, zal geen problemen opleveren om zulke verwijzingen ook prima werken met externe schijven.\r\n\r\nProblemen zullen echter optreden als de externe schijf een andere driveletter krijg toegewezen. Het register verwijst namelijk nog keihard naar de oorspronkelijke driveletter van tijdens de installatie.\r\n\r\nDe oplossing: Handmatig een driveletter uit de hogere regionen toekennen. De harde schijf zal deze letter dan ook in de toekomst blijven gebruiken, waardoor geen problemen met de registervermeldingen zullen optreden.\r\nHet handmatig toekennen van een driveletter kan via schijfbeheer, te vinden via computerbeheer in het configuratiescherm. Mijn externe schijf heet bijvoorbeeld al jaren U:\\. Voordat ik U: aan de schijf toekende heette \'ie afwisselend G: of H:, ongeschikt voor softwareinstallaties, maar dat kan nu prima. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2007 Maakt het tevens niet uit dat ik een portable 5400 rpm schijf bezit? Of is dit te langzaam voor games installeren? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2007 Probeer het gewoon eens uit met een spel. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2007 Ja ik kan het uitproberen ja :) hoe ken ik een driveletter toe in Vista?\r\n\r\nEdit: Gelukt! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen