Anoniem2 Geplaatst: 17 september 2007 Delen Geplaatst: 17 september 2007 Vroeger gebruikte ik coreldraw 9 en daar kon ik bij het exporteren van een gemaakte tekening, de achtergrond transparant maken. Nu heb ik versie 12 en dat blijkt niet te lukken. In het dialoogvenster exporteren of opslaan, is het aankruisvakje \"achtergrond transparant maken\" niet actief.\r\nBijgevolg, als ik een rechthoek maak met afgeronde hoeken bv dan worden die gedeelten van de rechthoek die normaal niet meer zichtbaar mogen zijn, toch mee opgeslagen. Eigenaardig is dat, als ik dit figuur invoeg in een ander gekleurd vak in coreldraw zelf, deze gebieden wel transparant zijn. Voeg ik dit in, in een andere toepassing bv word of op een websiteontwerp, dan zijn die \"transparante gebieden\" toch nog wit. Ook bij letters krijg ik de hinderlijke achtergrond niet weg.\r\nWeet iemand raad? Dank bij voorbaat. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2007 Selecteer het GIF of PNG formaat bij het wegschrijven van afbeeldingen. Dit zijn de enige twee formaten die transparantie ondersteunen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2007 Bij het wegschrijven van het figuur zowel exporteren als opslaan als blijft het \"transparantgedeelte\" wit.\r\nEigenaardig genoeg, als ik kopieër en dan plak is het wel goed. Maar na het opslaan terug ophalen is het niet meer goed.Zeer vreemd. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen