Ga naar inhoud

laptop start niet meer op

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Heb een laptop Windows Vista home premium.\r\nMijn zoon had een groot aantal bestanden van de gewone pc overgezet op de laptop met een usb stick.\r\nDe volgende dag heeft hij er weer bestanden afgehaald en toen hij de laptop wou afsluiten kreeg hij een blauw beeld. Daarom heeft hij toen de uit/aan knop gebruikt om hem uit te zetten.\r\nNu krijg ik hem niet meer opgestart.\r\nIk krijg alleen het scherm met Windows Foutherstel te zien, de opties opnieuw opstarten werken geen van allen.\r\nAls ik de Windows installatieschijf invoer, ben ik bang dat ik alles kwijt ben.\r\nIk heb wel de Recovery Disc gebruikt, maar dit leverde niets op. \r\nDoor na het aanzetten van de LT de F2 knop in te drukken, kom ik uit bij BIOS UTILITY.\r\nDat geeft een hoop info, maar zegt mij niet zo veel.\r\nHoe los ik dit op zonder mijn bestanden kwijt te raken.\r\n\r\nDe moeder
Link naar reactie
Oké ik zit zelf niet stil en heb nu de pagina windows opstart beheer kunnen openen.\r\nMaar wat nu?\r\nHet enige hulpprogramma dat ik kan selecteren is windows Geheugencontrole.\r\nDat heb ik nog niet gedaan, weet niet wat het effect daar van kan zijn:p\r\nIk las ergens dat een grafische kaart die niet goed werkt voor opstart problemen kan zorgen.Dat zal mijn probleem niet zijn, maar....\r\nZou door het kunnen dat door te veel en misschien verkeerd gebruik van de usb stick de usb poort defect is geraakt en daarom opstartproblemen? Of bedenk ik nu iets onzinnigs?
Link naar reactie
[QUOTE=De moeder;343304]Oké ik zit zelf niet stil en heb nu de pagina windows opstart beheer kunnen openen.\r\nMaar wat nu?\r\nHet enige hulpprogramma dat ik kan selecteren is windows Geheugencontrole.\r\nDat heb ik nog niet gedaan, weet niet wat het effect daar van kan zijn:p\r\nIk las ergens dat een grafische kaart die niet goed werkt voor opstart problemen kan zorgen.Dat zal mijn probleem niet zijn, maar....\r\nZou door het kunnen dat door te veel en misschien verkeerd gebruik van de usb stick de usb poort defect is geraakt en daarom opstartproblemen? Of bedenk ik nu iets onzinnigs?[/QUOTE]\r\n\r\nKun je in de veilige modus starten? F8
Link naar reactie
Van mij niet veel te verwachten hier, want ik heb geen Vista. Maar toch even gezocht.\r\n\r\nHier bv\r\n[url]http://mindprod.com/jgloss/vista.html[/url]\r\nals je even klikt op \"When Vista won\'t boot\"\r\nwordt je naar een korte tekst geleid die je misschien kan proberen wanneer je de installatie cd hebt. Ik hoop dat het Engels lukt.\r\n\r\nAls je Googelt op \"Vista won\'t boot\" vind je meer, maar let even op, de MEESTE van die gaan over een duo boot configuratie met Windows XP, dus 2 besturingssystemen op één computer. Dat is dus niet relevant voor jou.
Link naar reactie
Bedankt voor de reakties. F8 haalt niets uit helaas.\r\nHet Engels is inderdaad niet makkelijk, ik was er ook nooit opgekomen om iets anders dan bij pagina\'s in het Nederlands te zoeken met google, maar ik ga het proberen.\r\nEerst wil ik zeker weten dat mijn bestanden veilig zijn, dus ga ik vandaag een verloopje kopen en de harde schijf aansluiten bij de pc die het wel doet.\r\nDaarna ga ik aan de slag met installatie cd.\r\nGaat vast lukken. Ik laat het wel weten.
Link naar reactie
Weet je hoe een herstelpunt terug te zetten ?\r\n\r\n[url]http://www.i4u.com/article7964.html[/url]\r\n\r\nIk meen wel dat je hiervoor in de BIOS moet zijn (je vertelde dat je wist hoe daar te komen) en daar (op het scherm) goed lezen hoe te navigeren, en dan zal je moeten zoeken (ieder type BIOS is anders) naar de \"bootsequence\" (bootvolgorde) welke je dan zo moet veranderen zodat er als eerste van je DVD station (die met de Vista schijf) opgestart wordt.\r\nEn die instelling moet je saven voordat je de BIOS weer uit gaat. En lezen daar hoe dat te doen, en hoe weer op te starten (Ctrl+Alt+Del of zo, of gewoon \"F10 = save and Exit\" oid) en dan zal de PC bij het opnieuw opstarten eerst op de DVD kijken of daar een besturingssysteem staat (wat er dus inderdaad op die DVD staat).\r\nEn dan dat herstelpunt terugzetten zoals uitgelegd op die site.\r\n\r\n[B]Edit:[/B]\r\nIk vind net dat je niet meer in de BIOS hoeft in te stellen om van DVD te booten ? Moet even geprobeert worden denk ik.
Link naar reactie
herstelpunt kan ik ook selecteren maar hij zegt dat er fouten zijn en dat je eerst een systeemcontrole moet uitvoeren, dit klik ik dan aan maar blijft hij ook op hangen net als bij de rest. echt heel raar, op internet is er weinig te vinden, wel zijn er veel mensen die hetzelfde fenomeen met hun vista hebben. microsoft zelf heeft alleen en oplossing als je dual boot heb geinstalleerd. ik kan zelfs niet eens een nieuwe installatie doen ook daarmee loopt hij vast. hoop dat de moeder er wel uitkomt en de rest met dit probleem kan helpen
Link naar reactie
Sorry mensen. er gaat iets fout in deze topic....\r\n\r\nde Moeder heeft over hetzelfde onderwerp gereageert in de topic van davekuip, en davekuip gaat nu hetzelfde doen in de topic van \"de moeder\".\r\nDat wil effectief zeggen dat ik, en anderen, de info verspreid over twee draden bij elkaar moeten zoeken, en dat is niet te doen. Er moet overzicht blijven over wat al geprobeert is en wat niet.\r\n\r\nDaarbij zien jullie waarschijnlijk minder als anderen dat er twee (en zelfs meer) verschillende klachten bij jullie zijn, en dat alleen het feit \"dat Windows niet start\" hetzelfde is.\r\n\r\nDus alsjeblieft, ik begrijp dat jullie misschien niet zo veel ervaring in fora hebben op computer gebied (ik ook maar beperkt), maar blijf in je topic, of sluit je helemaal aan, maar ga niet met z\'n tweeën heen en weer, want dan moet er mensen afhaken.
Link naar reactie
@ davekuip, ik antwoord je hier dan maar even (verwarrend) en ik zou je willen vragen of dat wat in mijn kommentaar #4 hierboven staat, die link, met die opdrachten:\n\nBootrec.exe /FixMbr\nBootrec.exe /FixBoot\n\nin de Windows DVD command prompt ?\n\nKan je wel in een prompt komen daar ?\n\n[quote]hij zegt dat er fouten zijn en dat je eerst een systeemcontrole moet uitvoeren, dit klik ik dan aan maar blijft hij ook op hangen net als bij de rest. echt heel raar[/quote]\nHier zeg je dat die check blijft hangen, maar weet je dat zeker ? is er niet iets wat door blijft gaan, al duurt het héél (!) lang ? Brandt het harddisklampje dan niet regelmatig ?\nWat is de laatste regel op het scherm ?
Link naar reactie
Apart even, om de link hier te zetten:\n\n[I]\"How to use the Command Prompt in the Vista Windows Recovery Environment\"[/I]\n[url]http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial147.html[/url]\n\nEen uitleg hoe in de Vista repair console te komen, of de command prompt, ook als je alleen een Vista partitie hebt, zonder werkbare DVD.\n\nQuote:\n[I]\"It is possible that the DVD that came with your computer does not allow you to boot off from it. If this is the case, then your computer manufacturer most likely installed the Windows Recovery Environment directly on to a small partition on your hard drive. To access this partition, you would slowly tap the F8 key on your keyboard after the BIOS information clears from your screen until you see the Windows startup menu\"[/I]\n\nDit gewoon even ter info.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;343738]@ davekuip, ik antwoord je hier dan maar even (verwarrend) en ik zou je willen vragen of dat wat in mijn kommentaar #4 hierboven staat, die link, met die opdrachten:\r\n\r\nBootrec.exe /FixMbr\r\nBootrec.exe /FixBoot\r\n\r\nin de Windows DVD command prompt ?\r\n\r\nKan je wel in een prompt komen daar ?\r\n\r\n\r\nHier zeg je dat die check blijft hangen, maar weet je dat zeker ? is er niet iets wat door blijft gaan, al duurt het héél (!) lang ? Brandt het harddisklampje dan niet regelmatig ?\r\nWat is de laatste regel op het scherm ?[/QUOTE]\r\n\r\nik kan idd de dos prompt openen eerste regel is zo gedaan maar die 2de blijft ie op hangen. geen activiteiten van harddisk niks. bij systeemherstel hetzelfde. ik heb net alles van me c schijf veilig gecopierd in dos naar een externe schijf. ik dacht laat ik dan maar opnieuw installeren. ik zit nu al 3 uur tegen een scherm aan te kijken met een ogenblik geduld. opnieuw installeren kan hij nu ook niet meer. moet ik anders de c schijf formateren in de dos modus om hem dan maar zo aan de praat te krijgen ???
Link naar reactie
Waar ik nog niet achter ben is of bij Vista aan de opdrachtprompt de opdracht\nSFC /scannow\nwerkt.\nIk weet dat hij het doet als Windows draait, maar niet aan die Recovery Console prompt.\nMisschien dat dat te proberen is ?\n\nHoe zou je willen formatteren aan de DOS prompt ?\nNee, dan zou je een nieuwe installatie moeten starten met de DVD dacht ik.
Link naar reactie
Ha, mag ik even tussendoor?\r\nMijn bestanden veilig gesteld met behulp van andere pc.\r\nDaarna bootvolgorde veranderd en eerst Recovery Disc. Haalde niets uit. Daarna de application en support-disc geprobeerd. Heb dit 2x gedaan, toen deed hij het helemaal goed.\r\nNu is alles weer in aankoopstand.\r\nErikdenhouter bedankt voor het meedenken!!!\r\nDavekuip, ik hoop dat het je ook lukt. Misschien kan ik iets voor je opzoeken nu alles weer werkt?
Link naar reactie
[QUOTE=De moeder;343843]de application en support-disc geprobeerd. Heb dit 2x gedaan, toen deed hij het helemaal goed.\r\nNu is alles weer in aankoopstand.[/QUOTE]\r\n\r\n:) . Aha, maar betekent dit dat je weer een \"kale\" Vista hebt, en programma\'s opnieuw moet installeren ? Of is dit een werkbare reparatie geweest ?\r\n\r\nIk maak hier ook uit op dat het niet om de installatie DVD gaat, maar om een fabrikanten CD zonder Vista erop ??
Link naar reactie
Eh nee, dit is een fabrikanten cd met Vista, met alles er op en eraan. Alleen mijn eigen bestanden heb ik er weer terug op moeten zetten. Maar zelfs de bijgeleverde virusscanner zit er weer gewoon op.(daar hoefde ik niets voor te doen)\r\nHet was even heel vervelend de afgelopen dagen, maar ik heb er een hoop van geleerd en blijf zeker dit forum bezoeken.
Link naar reactie
[QUOTE=De moeder;343918]Het was even heel vervelend de afgelopen dagen, maar ik heb er een hoop van geleerd[/QUOTE]\r\nDat herkennen veel mensen hier, wanneer problemen met hun systeem ontstaan. Geeft zo\'n verlaten gevoel, dat je bijna een tweede computer wil aanschaffen om zeker(der) te zijn. Alleen jammer dat dat voor de meesten niet weggelegd is.\r\n\r\nMaar, goed dat het bij jou weer gaat . :p
Link naar reactie
[QUOTE=De moeder;343843]Ha, mag ik even tussendoor?\r\nMijn bestanden veilig gesteld met behulp van andere pc.\r\nDaarna bootvolgorde veranderd en eerst Recovery Disc. Haalde niets uit. Daarna de application en support-disc geprobeerd. Heb dit 2x gedaan, toen deed hij het helemaal goed.\r\nNu is alles weer in aankoopstand.\r\nErikdenhouter bedankt voor het meedenken!!!\r\nDavekuip, ik hoop dat het je ook lukt. Misschien kan ik iets voor je opzoeken nu alles weer werkt?[/QUOTE]\r\n\r\napplication en support disk heb ik niet ik heb windows apart van een computer in de winkel gekocht. opnieuw installeren heb ik dus al geprobeerd met de windows cd maar daar loopt hij dus ook bij vast, vandaar de vraag of ik de comp op die manier kon formatteren. ik zie niet meer een andere optie. ideeen ????
Link naar reactie
Wat loopt er vast ? Gekke vraag misschien, maar je start de installatie, en dan ?\n\nProbeer eens in die repair console met prompt:\n\nCHKDSK /R\n\n(checkdisk repair dus)\nDuurt lang waarschijnlijk.\n\n[B]Edit:[/B]\nEigenlkijk kan je beter even\nCHKDSK /?\nproberen, dan zie je de opties, want ik weet niet of die /R alleen voor XP is....\n\nOh sorry, er moet geloof ik nog een stations letter bij, zoals\n[code]CHKDSK C: /R[/code]\n\nEn ik lees net dat het ook met /M moet in die console, dus check dat met /?\n(niet te doen als je Vista zelf niet hebt)\n\nHeb je die\nSFC /scannow\nnog geprobeert ?
Link naar reactie
zo hele zondag computer aan laten staan met verschillende dingen,\r\n\r\nsfc/scannow deze bewerking kon hij niet uitvoeren zegt hij dan. \r\nchkdsk/r 6 uur gedraaid maar gebeurde weinig. /m bestaat niet,\r\nen ben wel achter wat nieuws gekomen. ik heb namelijk een schijf er bij x: met 40 mb. hij word Boot genoemd en er staan wel spullen op. kan me niet herinneren dat ik die schijf eerder had. ik heb ook geprobeerd om een nieuwe installatie te doen, zonder succes na 8 uur draaien stond hij nog steeds op een ogenblik geduld. word nu een beetje radeloos van die comp. iemand nog ideeen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...