Anoniem2 Geplaatst: 16 september 2007 Delen Geplaatst: 16 september 2007 Ik heb mijn supersimpele website gebouwd met NVU. Nou kreeg ik de vraag of ik er een \'knopje\' op kan zetten waarmee je heel eenvoudig de link van mijn site kunt doormailen naar een vriend. Kan dat ook met NVU, en zo ja,...hoe dan? Ik kan er met de zoekfunctie op dit forum niks over vinden, maar ik weet ook niet hoe zo\'n \'knopje\' in computertermen heet. Antwoorden bij voorkeur in Jip en Janneke taal... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2007 Antwoord gaat niet lukken in J&J-taal. Je hebt namelijk meer dan alleen html (=de taal waarin NVU de website achter de schermen schrijft) nodig.\r\n\r\nJavascript zou kunnen, maar dan eindig je met het feit dat het mailprogramma van de bezoeker gebruikt gaat worden om de mail te verzenden.\r\n\r\nVeel beter is een server-side scripttaal (ja, da\'s in het begin even moeilijk), zoals PHP of ASP. En dat is niet heel even snel uit te leggen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2007 Ok FooBar, da\'s in ieder geval heldere taal. Het is duidelijk dat dit voor mij niet is weggelegd zolang ik mijn site-tje nog zelf wil beheren en veranderen. Ik zal óf een stevige cursus moeten volgen, óf iemand in moeten huren, en voor beide heb ik op dit moment geen zin/tijd/energie/geld. (niet omdat ik zielig ben, maar omdat ik bezig ben met heel veel andere leuke dingen!)\r\nDan maar zonder knopje! \r\nFijn dat je hebt willen reageren. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen