Anoniem2 Geplaatst: 16 september 2007 Delen Geplaatst: 16 september 2007 Hallo.\r\nIk krijg (sinds kort) een rare foutmelding.\r\nIk heb pas mijn computer opnieuw geinstalleerd, en 3 dagen na herinstallatie, krijg ik deze melding telkens als mijn computer klaar is met opstarten:\r\n[url=http://www.imgdumper.nl/uploads/46eb9bb995e90/naamloos.PNG][img]http://www.imgdumper.nl/uploads/46eb9bb995e90/naamloos.thumb.jpg[/img][/url]\r\nHij wordt er niet slomer van ofzo, maar ik moet 5-10 keer klikken op \'\'Doorgaan\'\' om het weer weg te krijgen.\r\n[b]Ik ben er net achter dat sommige [url=http://www.imgdumper.nl/uploads/46ed527b47b2a/naamloos.PNG]programma\'s[/url] ook niet willen installeren door dit probleem.[/b]\r\nDus weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?\r\nAlvast bedankt.\r\n\r\n-Matt\r\n\r\n[quote=tip van ander fora]Start > Uitvoeren... > msconfig\r\n\r\nTabblad [Services]\r\n\r\nZoeken naar ntvdm.exe en het vinkje weghalen\r\n\r\nKan je hem daar niet vinden?\r\n\r\nTabblad [Opstarten]\r\n\r\nZoeken naar ntvdm.exe en het vinkje weghalen[/quote]\r\nIk kan geen ntvdm.exe vinden.\r\nIn allebij niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2007 Hier\n[url]http://forums.techguy.org/windows-nt-2000-xp/469730-device-harddisk1-dr2.html[/url]\nkwam exact dezelfde fout(melding) tijdens het starten van een oud DOS spel.\n\nNTVDM.EXE is de NT virtual DOS manager (of zoiets), daarmee wordt dus het oude DOS geëmuleerd.\nMisschien dat er tijdens het opstarten naar zoiets verwezen wordt.\n(iets van een oud DOS programma dat gestart wordt, waardoor het systeem automatisch NTVDM.EXE aanroept)\n\nMisschien dat je voor zo\'n startend programma een verkeerde \"compatabiliteits modus\" hebt ingesteld. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2007 [QUOTE=erikdenhouter;343229]Hier\r\n[url]http://forums.techguy.org/windows-nt-2000-xp/469730-device-harddisk1-dr2.html[/url]\r\nkwam exact dezelfde fout(melding) tijdens het starten van een oud DOS spel.\r\n\r\nNTVDM.EXE is de NT virtual DOS manager (of zoiets), daarmee wordt dus het oude DOS geëmuleerd.\r\nMisschien dat er tijdens het opstarten naar zoiets verwezen wordt.\r\n(iets van een oud DOS programma dat gestart wordt, waardoor het systeem automatisch NTVDM.EXE aanroept)\r\n\r\nMisschien dat je voor zo\'n startend programma een verkeerde \"compatabiliteits modus\" hebt ingesteld.[/QUOTE]Sorry, dat heeft niet gewerkt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2007 Weinig verder over te vinden... Proberen:\n\nIn C:\\ staat het batchfile AUTOEXEC.BAT\n\nKan je dat hier plaatsen ?\nLet even op, als je het wil openen in een editor (! Kladblok) door erop rechts te klikken, moet je niet [I]OPENEN[/I] kiezen, maar [I]BEWERKEN[/I].\nBeschadig het niet, sluit gewoon weer af zonder opslaan na het kopieëren van de tekst.\n\nKan je ook een opsomming geven van al je driveletters, van HDD tot CDroms etc. ?\n\nEn heb je misschien nog niet geïnitialiseerde partities of schijven die wel aangesloten zitten ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2007 Ik ben bang dat er bij jou niets in het bestand C:\\AUTOEXEC.BAT staat :o\r\n\r\nMisschien dat je het volgende hier kan tonen:\r\n\r\nOpen een command prompt en type:\r\n[code] SET > C:\\SET.TXT[/code]\r\nen toon even dat bestand C:\\SET.TXT Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2007 [QUOTE=erikdenhouter;344079]Ik ben bang dat er bij jou niets in het bestand C:\\AUTOEXEC.BAT staat :o\r\n\r\nMisschien dat je het volgende hier kan tonen:\r\n\r\nOpen een command prompt en type:\r\n[code] SET > C:\\SET.TXT[/code]\r\nen toon even dat bestand C:\\SET.TXT[/QUOTE]\r\nIk krijg een syntaxfout.\r\nIk heb maar 1 hardeschijf genaamd H:/, eerst had ik C:/ en D:/ maar nu ik opnieuw windows erop heb gezet heb ik alleen maar H:/.:confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2007 [QUOTE=Matt;344183]Ik krijg een syntaxfout[/QUOTE]\nSyntaxfout ? Zeker Vista...\n\n[QUOTE=Matt;344183]Ik heb maar 1 hardeschijf genaamd H:/, eerst had ik C:/ en D:/ maar nu ik opnieuw windows erop heb gezet heb ik alleen maar H:/.:confused:[/QUOTE]\n\nAha, daar hebben we wat.\n\nDit om te beginnen, ik denk dat het overeenkomt, al weet je maar nooit.\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=42309[/url]\n\nDaar is nog geen antwoord op gekomen, dus....\nMaar uiteindelijk staat daar dat je vóór installatie C: in de BIOS een prioriteit voor je SATA drives moet geven, anders krijgt de USB poort (met kaartlezer) voorrang, en dus driveletter C:.\nHelemaal zeker weet ik dat dus niet, en je zal even moeten zoeken daar, en je MoBo BIOS, en op internet, maar ik denk wel dat dit de juiste richting is.\n\nHeb je kaartlezers ?\nEn alleen H: zeg je, maar waar is je CDrom dan ? . *-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2007 [QUOTE=erikdenhouter;344193]Syntaxfout ? Zeker Vista...\r\n\r\n\r\n\r\nAha, daar hebben we wat.\r\n\r\nDit om te beginnen, ik denk dat het overeenkomt, al weet je maar nooit.\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=42309[/url]\r\n\r\nDaar is nog geen antwoord op gekomen, dus....\r\nMaar uiteindelijk staat daar dat je vóór installatie C: in de BIOS een prioriteit voor je SATA drives moet geven, anders krijgt de USB poort (met kaartlezer) voorrang, en dus driveletter C:.\r\nHelemaal zeker weet ik dat dus niet, en je zal even moeten zoeken daar, en je MoBo BIOS, en op internet, maar ik denk wel dat dit de juiste richting is.\r\n\r\nHeb je kaartlezers ?\r\nEn alleen H: zeg je, maar waar is je CDrom dan ? . *-)[/QUOTE]\r\nIk zal het even duidelijk maken:\r\nIk heb geen vista, en mijn \'\'Deze computer\'\' ziet er zo uit (Ik heb XP Professional SP2 met een vista visual style):\r\n[url=http://www.imgdumper.com/image.php?id=1588&image=rsz0m875t8qrs1watbmqo6y8c][img]http://www.imgdumper.com/file/user/132/thumb/rsz0m875t8qrs1watbmqo6y8c.png[/img][/url]\r\n\r\nEn inderdaad, ik heb een card-reader. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2007 Dan herhaal ik maar wat mij het allerwaarschijnlijkst lijkt:\n\nVóór installatie C: in de BIOS een prioriteit voor je SATA drives geven, anders krijgt de USB poort (met kaartlezer) voorrang, en dus driveletter C:.\n\nEn daar kan ik niet kijken, dus zal je zelf de manual van het moederbord moeten lezen om te zien of dat kan, en hoe dat moet.\nVertel even welk MoBo je hebt.\n\nMaar pech heb je, want je zal moeten herinstalleren. :sad: \nHeel veel programma\'s die geïnstalleerd worden verwachten gewoon de C: schijf, en zoniet, gaat het fout.\nEn bij jou is er dus al een proces dat iets op de C: schijf verwacht (waarschijnlijk wil het de TEMP map gebruiken, en sinds C:\\WINDOWS\\TEMP niet bestaat vraagt het om de disk).\n\nHEEEL misschien als je een kaart in de echte C: drive zou doen, met daarop C:\\WINDOWS\\TEMP, zal de melding wegblijven. Maar daar heb je niet veel aan.\n\nDus pluis even de BIOS en/of manual uit.\nWindows op H:, begin er gewoon niet aan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2007 Oké, dat wordt dan maar weer herinstalleren:S.\r\nMaar bij die herinstall, kon ik maar 1 partitie selecteren.(Dat was H:/. denk ik...?)\r\nHoe kan ik kiezen/instellen dat ik weer 2 schijven (C:/ en D:/) heb, zodat ik WINDOWS op C:/ zet en alle programma\'s/mp3\'s/films/andere stuff op D:/ zet? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2007 Ten eerste, vertel zoals gevraagd welk moederbord je hebt, dan kunnen geïnteresseerden de manual proberen te vinden, en kijken of daar iets te vinden is over dat \"voorrang geven\" voor de SATA schijven voor C:.\r\nALS je SATA schijven hebt tenminste... Vertel dat ook even.\r\n\r\nTen tweede, ik heb persoonlijk nog niet eerder XP geïnstalleerd, waardoor ik niet kan vertellen hoe te partitioneren tijdens install. Dat moet ik zien tijdens gebruik.\r\n\r\nIk hoop daarom dat anderen hun ervaring hier zetten daarover. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2007 Ik zie dat bij de XP Setup het scherm na de \"licence agreement\" je de keus krijgt om een \"fresh copy\" te maken door op ESC te drukken, en dat volgende scherm dan bevat de optie om een partitie te verwijderen (dat doe je dus, elke partitie verwijderen), en om daarna een nieuwe partitie in de \"ongepartitioneerde ruimte\" te maken.\nMaar omdat je de eerste partitie dan niet de volle ruimte van de schijf zal geven (wanneer daar om gevraagd wordt) zal er een ruimte overblijven die je LATER wanneer XP draait kan toewijzen aan een nieuwe \"primaire\" of een \"extended\" partitie.\n\nZo stel ik het mij voor zonder ervaring.\n\nLet wel op dat je XP voldoende ruimte geeft. Ik zou niet je programma\'s op een andere partitie zetten, maar wel je documenten die met die programma\'s gemaakt zijn.\nOp die manier is er eventueel een image van het compleet werkend systeem te maken, wat dus NIET of veel moeilijker gaat gaat wanneer programma\'s ergens anders staan.\nMaar dit zijn gewoon persoonlijke keuzes. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2007 [QUOTE=erikdenhouter;344407][B]Ten eerste, vertel zoals gevraagd welk moederbord je hebt, dan kunnen geïnteresseerden de manual proberen te vinden, en kijken of daar iets te vinden is over dat \"voorrang geven\" voor de SATA schijven voor C:.[/B]\r\nALS je SATA schijven hebt tenminste... Vertel dat ook even.\r\n\r\nTen tweede, ik heb persoonlijk nog niet eerder XP geïnstalleerd, waardoor ik niet kan vertellen hoe te partitioneren tijdens install. Dat moet ik zien tijdens gebruik.\r\n\r\nIk hoop daarom dat anderen hun ervaring hier zetten daarover.[/QUOTE]\r\nVoilá:\r\n[url=http://www.imgdumper.com/image.php?id=1635&image=gcow9leurbzz5k9xibd77wseb][img]http://www.imgdumper.com/file/img/2007/sep/23/thumb/gcow9leurbzz5k9xibd77wseb.jpg[/img][/url]\r\n\r\nKlik voor vergroting.\r\n\r\n[b]Edit: [/b][url=http://www.megaupload.com/?d=7RUB2VI0]Everest HOME rapport van mijn computer.[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2007 Al gevraagd:\r\nHeb je een SATA schijf of IDE ?\r\n\r\nAsus K8V-MX motherboard\r\n[url]http://support.asus.com/download/download.aspx?modelname=K8V-MX&SLanguage=en-us[/url]\r\nManual download\r\nVersion E2335 2006/06/08 update\r\nDescription K8V-MX User\'s Manual for English Edition (E2335)\r\n\r\nIk kan nog even niets vinden over die C: schijf.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2007 [QUOTE=erikdenhouter;344445]Al gevraagd:\r\nHeb je een SATA schijf of IDE ?\r\n\r\nAsus K8V-MX motherboard\r\n[url]http://support.asus.com/download/download.aspx?modelname=K8V-MX&SLanguage=en-us[/url]\r\nManual download\r\nVersion E2335 2006/06/08 update\r\nDescription K8V-MX User\'s Manual for English Edition (E2335)\r\n\r\nIk kan nog even niets vinden over die C: schijf....[/QUOTE]\r\n\r\nWaar kan ik dat vinden?\r\nIk weet daar niet zo veel van :oops:. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2007 Een tekst bij [U]exact[/U] hetzelfde probleem:\n\"[I]You can\'t change the drive letter on your OS drive.....Redo the fresh Windows installation....remember to disconnect any USB max storage device (such as USB hard drive, card reader, ....) before installation otherwise you will have the same problem again.....[/I]\"\n\nOpmerking: ik zou dus ook alle USB support in de BIOS even uitschakelen tijdens de Windows installatie.\n\n=============\nHier vond ik nog een mogelijke oplossing (zolang Windows nog op H: staat), maar ik zou dit als laatste doen, maar zeker proberen:\n(dit gaat dus om de register editor gebruiken in een opdrachtprompt)\n\n[url]http://community.vietfun.com/showthread.php?t=404532[/url]\n\nDie tekst zegt:\n[I]try and good luck:\n\n1)start=>run=>regedit\n\n2)HKEY_LOCAL_MACHINE\\SYSTEM\\MountedDevices\n\n3)on the LEFT side, delete the folder name \'MountedDevices\' above (making sure you delete the exact name/folder as said)\n\n4)reboot and let winxp auto detect and re configure all drives letter included your active boot partition, which is C:\\\n\n*you might have to reboot twice\n*the same method is use before clone any partition with OS and guarantee for succeed when restore/moving to different order of partitions/or HDD[/I]\n===========\nOpmerking: Ik zou hierbij zekere twee maal re-booten, en Windows ALLE tijd geven om elke boot te eindigen, wat meerdere minuten zou kunnen duren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2007 [QUOTE=Matt;344466]Waar kan ik dat vinden?\r\nIk weet daar niet zo veel van :oops:.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb even dat tekstrapport gelezen, en ik zie al dat het om Ultra-ata gaat (ook wel gewoon IDE genoemd geloof ik). Dat is een data (kabel) aansluiting met een hele brede platte kabel (40 pins) in tegenstelling tot de SATA schijven met veel smallere kabels.\r\n\r\nIk neem aan dat je geen jumpers ergens verplaatst hebt ? Op Harddisk of CDrom ?\r\nOok geen positie op de kabel verwisseld tussen Harddisk en CDrom ?\r\nZitten harddisk en CDrom op dezefde kabel, of allebei een eigen ?\r\n\r\nEn die smily :oops: is hier niet nodig denk ik. Ik zou die nog eerder kunnen plaatsen voor de pretentie je even te kunnen helpen, maar dat valt toch echt vies tegen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2007 [QUOTE=erikdenhouter;344472]Ik heb even dat tekstrapport gelezen, en ik zie al dat het om Ultra-ata gaat (ook wel gewoon IDE genoemd geloof ik). Dat is een data (kabel) aansluiting met een hele brede platte kabel (40 pins) in tegenstelling tot de SATA schijven met veel smallere kabels.\r\n\r\nIk neem aan dat je geen jumpers ergens verplaatst hebt ? Op Harddisk of CDrom ?\r\nOok geen positie op de kabel verwisseld tussen Harddisk en CDrom ?\r\n[B]Zitten harddisk en CDrom op dezefde kabel, of allebei een eigen [/B]?[/QUOTE]\r\n\r\nSinds ik de pc heb gekocht heb ik er niet aan gesleuteld, dus alles is nog op zijn plek.\r\nIk denk dus allebei een eigen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2007 [quote]ik zou dus ook alle USB support in de BIOS even uitschakelen tijdens de Windows installatie.\r\n[/quote]\r\nVolgens mij denk je dat ik heel wat van pc\'s afweet (?), dit is niet het geval.\r\nIk heb geen idee van Hardware, maar wel van Software, dus zou je dit even kunnen uitleggen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2007 Om eerst even te bekijken in de BIOS:\n\nTijdens het verlopen van het eerste bootscherm houd je de DEL toets vast om in de BIOS te komen.\nGeen muis daar, maar rechts staan instructies hoe te navigeren door de pagina\'s.\nGa naar:\n\nAdvanced\nChipset\nUSB cofiguration\n\nKopieër onderstaande tekst eerst even naar een tekstbestandje en print het uit om makkelijk in te vullen, en vul onderstaande waarden in en toon ze (en bewaar ze even voor jezelf ook):\n\nUSB configuratie\nUSB devices: \nUSB 1.1 ports configuration\nUSB 2.0 controller\nLegacy USB Support\nUSB 2.0 controller Mode\n\n> USB mass storidge device configuration (als die er staat even naar binnen)\n\nUSB Mass storidge Reset delay\n\nDevice #1 USB flash disk\nemulation type\nDevice #2 USB flash disk\nemulation type Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen