Ga naar inhoud

hoe maak ik nou een netwerk?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

ik probeer al heel lang een netwerk te maken tussen 2 pc\'s allebei xp\n(zitten allebei op internet) ik heb een kpn experia box.\n\n ik heb gehoord dat ze met die box al verbonden met elkaar zijn.\nmaar waarom kan ik dat niet zien?\n\nik moet allebei de pc\'s dezelfde naam geven (waar doe ik dat?)\n\nze moeten in de zelfde werkgroep(waar vind ik de werk groep) dat soort dingen weet ik niet te vinden dus een uitgebreide uitleg zou handig zijn.\n\nalvast bedankt
Link naar reactie
Werkgroep: my computer rechtsklikken, eigenschappen, tab computer name, knop change. Daar kun je ook de computernaam desgewenst aanpassen. Je moet sowieso ook op beide computers tenminste een map deelbaar maken. Firewalls mogen ook graag in de weg zitten. Om te kijken of dat het geval is, kun je ze even tijdelijk uitzetten. Liefst wel rebooten als je iets aan de configuratie verandert.
Link naar reactie
ik heb ook iets waarmee ik niet verder kom, ik heb beneden een xp met kabel aangesloten op Experiabox, verder hebben de kinderen ook een draadloze verbinding, nu heb ik een kabel getrokken naar de schuur en heb daar ook internet, alles werkt[e] prima.\r\nnu leek het me handig dat ik vanuit de schuur ook op mijn pc kan komen die in de woning staat, ik heb eerst in de schuur de wizard gevolgd maar ben gestopt omdat ik geen diskette bij had. later heb ik op de pc in de woning ook een keer de wizard gestart maar toen ik een diskette moest maken, kwam ik erachter dat op deze [ nieuwere] pc geen diskette station meer zit, dus ook gestopt. het probleem is dat dbeide pc\'s nu telkens om verbindingmaken vragen terwijl ik soms al 20 minuten op internet zit, erg irritant, na wat googlen las ik ergens dat ik de naam van de verbinding moest wissen en dat hij dan weg was. Nou dat is niet zo, hij is wel weg ik kan nergens wat aanvinken maar hij is er nog wel.\r\nmijn vragen zijn, hoe krijg ik die melding weg, en hoe moet het wel, kan het eventueel ook met een USBstick?\r\nherstelpunt terugzetten gaat niet op de ene pc, is een P. Bell en die gooit er dan veel meer uit dan de bedoeling is.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[QUOTE=mutybay;343119]ik probeer al heel lang een netwerk te maken tussen 2 pc\'s allebei xp\r\n(zitten allebei op internet) ik heb een kpn experia box.\r\n\r\n ik heb gehoord dat ze met die box al verbonden met elkaar zijn.\r\nmaar waarom kan ik dat niet zien?\r\n\r\n[B]ik moet allebei de pc\'s dezelfde naam geven (waar doe ik dat?)[/B]\r\n\r\nze moeten in de zelfde werkgroep(waar vind ik de werk groep) dat soort dingen weet ik niet te vinden dus een uitgebreide uitleg zou handig zijn.\r\n\r\nalvast bedankt[/QUOTE]\r\n\r\nAls je beide pc\'s dezelfde naam geeft, dan krijg je conflicten. Ik kies er meestal voor om ze dan bijvoorbeeld PC1 en PC2 te noemen, of de naam van de gebruiker.
Link naar reactie
Ja, daar heb je gelijk in. Er wordt hier een vergissing gemaakt: het helpt als je dezelfde gebruikersnamen met zelfde wachtwoord op beide pc\'s hebt, computers moeten i.d.d. verschillende namen hebben. En hou die namen simpel: hoe simpeler hoe minder problemen: dus geen %^*&@``~% b.v. er in zetten.\n\nEn zoals willem1940 altijd zegt : Het kan aan een firewall liggen; IEDERE firewall moet in de instellingen \"delen\" vrijgegeven hebben staan anders werkt iets niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...