Ga naar inhoud

Systeembeperkingen?!?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Dikke mik he. Kijk eens in je \\windows directory, daar staan vermoedelijk .pwl bestanden.\r\nBijv. in mijn geval een bestand genaamd tiger.pwl dan heb je namelijk het wachtwoordbestand van de gebruiker.\r\nVermoedelijk staan er bij jou meer en zijn die rechten middels de policy editor gezet. Deze kun je dan alleen terugzetten door herinstallatie, of door de policy weer terug te wijzigen.\r\nPolicy-editor = beleidseditor\r\nDit zal vermoedelijk middels een ander account gedaan zijn, bijv. administrator, admin, systeembeheer of een andere naam. Stel dat de usernaam admin zou zijn, dan zou het wachtwoordbestand admin.pwl heten.\r\n\r\nWat je nu moet doen is zorgen dat je een login venster krijgt en daar die usernaam invullen waarvan je nog een .pwl file gevonden hebt in de windows directory.\r\n\r\nGewoon enter meppen als wachtwoord. Lukt dat niet of kom je dan niet bij de beleidseditor, onthoud dan goed die login naam, start op in veilige modus met msdos prompt of start van een bootdiskette, en verwijder dat betreffende .pwl bestand uit de windows directory.\r\nOp dat moment is het wachtwoord ook pleitmans en kun je gewoon inloggen met die usernaam en gewoon op enter drukken of OK klikken voor het wachtwoord.\r\n\r\nMaar dan begint het geneuzel, want dat moet je dus verstand hebben van die beleids-editor om alles weer standaard te zetten en dat kan ik je zo ook niet meer allemaal uit mijn hoofd vertellen.\r\nBij mijn weten is er ook geen \"reset naar standaard\" optie voor.\r\n\r\nAls er geen .pwl bestanden staan kun je ze misschie met attrib zichtbaar maken, zijn ze er dan nog niet dan gaat deze truuk sowieso al niet op.\r\n\r\nDus vermoedelijk is het toch het beste dat je elders een 98se cd leent of een alternatieve methode gebruikt zoals reeds genoemd.:)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...