Anoniem2 Geplaatst: 15 september 2007 Delen Geplaatst: 15 september 2007 Hallo,\n\nIk heb een oude Win98 gekregen met op ALLES systeembeperkingen.\nHoe krijg ik dit weg?\nWin982eEditie\n\nMVG,\n\nSImon Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2007 Dan moet je gaan rommelen in het register.\r\nEen \"cleane\" installatie is sneller. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2007 Register is ook geblokeerd.\nEen herinstall kan niet, ik heb geen 98-cd\'s hier;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2007 kijken of je ergens nog aan een 98 cd kan komen.\r\nof als je wel licentiecodes hebt, kan je er ook 1 downloaden via internet. (maar dat heb je niet van mij ;-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2007 Dikke mik he. Kijk eens in je \\windows directory, daar staan vermoedelijk .pwl bestanden.\r\nBijv. in mijn geval een bestand genaamd tiger.pwl dan heb je namelijk het wachtwoordbestand van de gebruiker.\r\nVermoedelijk staan er bij jou meer en zijn die rechten middels de policy editor gezet. Deze kun je dan alleen terugzetten door herinstallatie, of door de policy weer terug te wijzigen.\r\nPolicy-editor = beleidseditor\r\nDit zal vermoedelijk middels een ander account gedaan zijn, bijv. administrator, admin, systeembeheer of een andere naam. Stel dat de usernaam admin zou zijn, dan zou het wachtwoordbestand admin.pwl heten.\r\n\r\nWat je nu moet doen is zorgen dat je een login venster krijgt en daar die usernaam invullen waarvan je nog een .pwl file gevonden hebt in de windows directory.\r\n\r\nGewoon enter meppen als wachtwoord. Lukt dat niet of kom je dan niet bij de beleidseditor, onthoud dan goed die login naam, start op in veilige modus met msdos prompt of start van een bootdiskette, en verwijder dat betreffende .pwl bestand uit de windows directory.\r\nOp dat moment is het wachtwoord ook pleitmans en kun je gewoon inloggen met die usernaam en gewoon op enter drukken of OK klikken voor het wachtwoord.\r\n\r\nMaar dan begint het geneuzel, want dat moet je dus verstand hebben van die beleids-editor om alles weer standaard te zetten en dat kan ik je zo ook niet meer allemaal uit mijn hoofd vertellen.\r\nBij mijn weten is er ook geen \"reset naar standaard\" optie voor.\r\n\r\nAls er geen .pwl bestanden staan kun je ze misschie met attrib zichtbaar maken, zijn ze er dan nog niet dan gaat deze truuk sowieso al niet op.\r\n\r\nDus vermoedelijk is het toch het beste dat je elders een 98se cd leent of een alternatieve methode gebruikt zoals reeds genoemd.:) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2007 Ik kan wel bij MSCONFIG & SYSCONFIG.EXE Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2007 Dat schiet niet op, je moet bij de beleidseditor komen oftewel poledit als ik het effe goed onthouden heb op mijn hoofd.\r\nIk kan niet kijken, heb momenteel geen machine meer met 98se erop. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2007 [quote=BlackTiger;343257]Dat schiet niet op, je moet bij de beleidseditor komen oftewel poledit als ik het effe goed onthouden heb op mijn hoofd.\nIk kan niet kijken, heb momenteel geen machine meer met 98se erop.[/quote]Waar moet ik zoeken dan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2007 Oef, even uit mijn hoofd.. bij bureau accesoirs en dan systeemwerkset vermoedelijk.\r\n\r\nMaar die moet los geinstalleerd zijn, wordt niet standaard meegeinstalleerd. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen