Anoniem2 Geplaatst: 15 september 2007 Delen Geplaatst: 15 september 2007 Een goedemiddag,\r\n\r\n\r\nIk zoek een programma dat mijn .jpeg foto\'s kan verkleinen in data formaat. Ze zijn gemiddeld 4.0 mb en aangezien ik er 1400 heb, past het niet op een 4.7 GB RW Sony dvd.\r\n\r\nDaarom zoek ik goede software [waarbij de kwaliteit van de foto\'s hetzelfde blijft[!!]] die aan te raden valt.\r\nIk kan wel via softpedia e.d software downloaden, maar ik ben op zoek naar een programma waarvan mensen hier op het forum zeggen> Echte aanrader.\r\n\r\nIk dank u Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2007 Comprimeren zonder kwaliteitsverlies is onmogelijk. Echter, comprimeren dusdanig dat het menselijk oog het verschil niet ziet is vaak wel mogelijk.\r\n\r\nGebruik gewoon het gratis en goede Irfanview voor compressie. Of meerdere DVDs. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2007 [QUOTE=avv;343006]Comprimeren zonder kwaliteitsverlies is onmogelijk. Echter, comprimeren dusdanig dat het menselijk oog het verschil niet ziet is vaak wel mogelijk.\r\n\r\nGebruik gewoon het gratis en goede Irfanview voor compressie. Of meerdere DVDs.[/QUOTE]\r\n\r\nZolang het menselijk oog het niet ziet {én de kwaliteit op een afdruk hetzelfde is}, dan vind ik het goed.\r\n\r\nIk heb jet programma Irfanview gedownload {en geinstalleerd} , maar ik weet niet hoe ik alle foto\'s in een directory in 1X compress.\r\n\r\nBedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2007 [quote=avv;343006]Comprimeren zonder kwaliteitsverlies is onmogelijk. Echter, comprimeren dusdanig dat het menselijk oog het verschil niet ziet is vaak wel mogelijk.\n\nGebruik gewoon het gratis en goede Irfanview voor compressie. Of meerdere DVDs.[/quote]\n\nToch wel, maar dan moet je wel genoegen nemen met veel minder compressie als met andere formaten. Bestandsformaten als PNG en TIFF ondersteunen losless compressie, dus dan gaat er niks verloren. Probleem is alleen dat je bij lange na niet zulke kleine bestanden krijgt als met bijvoorbeeld JPEG, en dat ze minder algemeen ondersteund worden. Je kunt er op een DVD (als je die in een DVD speler wilt kunnen afspelen) in ieder geval niks mee.\n\nWat omzetten betreft, ik weet dat Paint Shop Pro een batch processor heeft waarmee je grote aantallen bestanden kunt omzetten naar een ander formaat. Daarmee zou je dus een hele map foto\'s in één keer om kunnen zetten naar - bijvoorbeeld - JPEG. Misschien dat iemand daar wel een open source oplossing voor weet? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2007 Bij Irfanview zit ook een batchcompressie, even zelf de menu\'s doorzoeken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2007 [URL=\"http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm\"]pixresizer. [/URL]kan zowel het formaat als het bestandstype wijzigen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2007 [quote=avv;343049]Bij Irfanview zit ook een batchcompressie, even zelf de menu\'s doorzoeken.[/quote]\n\n\n[ATTACH]11349[/ATTACH] . Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen