Ga naar inhoud

surfen

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.\r\n\r\nIk heb een vraagje ?\r\nIk heb Surfen en Bellen van HetNet.\r\nMaar niet helemaal tevreden over het surfen\r\nIk vind hem af en toe nogal traag.Hoe kun je dat meten?\r\nIs er een programma(atje) waar je de snelheid mee kan meten?\r\nEn het liefst nog Nederlandstalig.\r\nBij voorbaat mijn vriendelijke dank hiervoor\r\nGroet\r\n\r\njohan2
Link naar reactie
Ik neem aan dat je de goedkoopste versie van Surfen en Bellen hebt, namelijk Instap Surfen en Bellen van 19,95?\r\nZoja, dan is je verbinding ietwat langzaam qua download, maar dat kan ook aan de meting liggen.\r\nWat ik echter niet begrijp is dat je aan 132 kbyte/sec upload komt, want bij beide Surfen en Bellen abonnementen is de upstream 256 kbit oftewel zo\'n 32 kbyte/sec (ruim gerekend).\r\n\r\nDie meting klopt ook niet, zal wel 32kbyte/sec moeten zijn. Want met 132 kbyte/sec zit je over de 1mbit aan upstream, da\'s meer dan dat ik heb.\r\nEn de enige normale accounts die meer dan 1 mbit upstream hebben zijn de snelle accounts van UPC/Chello, want die kunnen 2mbit. Maar zeer zeker niet die van KPN of Hetnet.
Link naar reactie
Bedankt, Black Tiger\r\nIk heb inderdaad Instap Surfen en Bellen\r\nIk heb nu een test gedaan bij [url]http://www.coax.nl/tester/[/url].\r\nNu kom ik aan deze snelheid\r\nWat vind je hiervan??\r\n\r\nEr is 639.9 kilobyte gedownload in 3.69 sec.\r\n\r\nTijdens de laatste 639.9 kilobyte was\r\nde snelheid 1.42 Mbit/s.\r\n\r\nDat is 1421 Kbps. (173 KB/Sec).\r\n\r\nDe maximum snelheid was 1.74 Mbit/s\r\ngedurende een blokje van 128.0 kilobyte.\r\n\r\nGroet johan2\r\n\r\nDat is 1738 Kbps. (212 KB/Sec).
Link naar reactie
Even wat grof rekenwerk. Dan tellen we 639,9 / 3.69 = 173,4 kbyte/sec.\r\nDa\'s al een heel stuk beter. Die snelheid moet je ook kunnen halen.\r\n\r\nGing mij echter om de upstream, die kan niet meer zijn dan 32 kbyte/sec.\r\n\r\nDe metingen her en der kunnen wel eens wisselen, heeft ook te maken met wat je nog meer aan het doen bent, drukte op de site waar je het test etc.\r\nDus je snelheid is wel goed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...