Anoniem2 Geplaatst: 14 september 2007 Delen Geplaatst: 14 september 2007 Hallo,\r\n\r\nAf en toe als ik de pc aan zet, blijft hij al hangen en hou ik zwart beeld. In eerste instantie dacht ik dat de harde schijf het aan het begeven was. De harde schijf had inderdaad fouten. Een nieuwe harde schijf ingebouwd en xp opniuew geinstalleerd, maar de pc doet het nog af en toe.\r\n\r\nWie weet wat dit zou kunnen zijn???\r\n\r\nPS: Pc is al zo\'n 6 jaar oud en heeft al menig uurtje gedraaid.\r\n\r\nhama5856 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2007 Graag precieser vertellen wat er gebeurt, want \"een zwart beeld houden\" kan op elk moment in de opstart voorkomen.\nBijvoorbeeld: is er al beeld voorbij gekomen ?\nDraaien de fans ?\n\nEn hoe lukt het dan daarna om de PC toch aan de praat te krijgen ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2007 ik druk op de start-knop en nog voordat de gegevens van het mobo verschijnen blijft hij hangen. Ik heb dus nog niets anders gezien. Als ik dan op de reset-knop druk, dan start hij wel op.\r\nIk kan nu even niet aangeven of de fans draaien, omdat hij net gewoon is opgestart. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2007 Als je geen piepjes hoort dan kan het de voeding of de BIOS zijn (moederbord dus)\r\nEr is ook wel een kleine kans dat het geheugen niet in orde is. Mochten er meerdere modules in zitten dan zou je er steeds één uit kunnen laten.\r\n\r\nMaar niet makkelijk te vinden, tenzij je bv weet hoe je de spanningen uit de voedingen continu in de gaten kan houden. Niet makkelijk omdat het maar af en toe voorkomt.\r\n\r\nIn principe gewoon een kwestie van vervangen en zien of het werkt.\r\n\r\nNiet leuk, voor een oudere machine is het moeilijk om iemand zomaar zonder resultaat op kosten te jagen.\r\nEen voeding zou je nog wel bij het grofvuil kunnen vinden, maar een moederbord wordt moeilijker, en ook ingrijpender omdat je je systeem opnieuw moet installeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2007 Ik ga eens van alles proberen in het weekend.\r\nBedankt voor de moeite.\r\n\r\nhama5856 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen