Ga naar inhoud

pc start soms niet op

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nAf en toe als ik de pc aan zet, blijft hij al hangen en hou ik zwart beeld. In eerste instantie dacht ik dat de harde schijf het aan het begeven was. De harde schijf had inderdaad fouten. Een nieuwe harde schijf ingebouwd en xp opniuew geinstalleerd, maar de pc doet het nog af en toe.\r\n\r\nWie weet wat dit zou kunnen zijn???\r\n\r\nPS: Pc is al zo\'n 6 jaar oud en heeft al menig uurtje gedraaid.\r\n\r\nhama5856
Link naar reactie
Als je geen piepjes hoort dan kan het de voeding of de BIOS zijn (moederbord dus)\r\nEr is ook wel een kleine kans dat het geheugen niet in orde is. Mochten er meerdere modules in zitten dan zou je er steeds één uit kunnen laten.\r\n\r\nMaar niet makkelijk te vinden, tenzij je bv weet hoe je de spanningen uit de voedingen continu in de gaten kan houden. Niet makkelijk omdat het maar af en toe voorkomt.\r\n\r\nIn principe gewoon een kwestie van vervangen en zien of het werkt.\r\n\r\nNiet leuk, voor een oudere machine is het moeilijk om iemand zomaar zonder resultaat op kosten te jagen.\r\nEen voeding zou je nog wel bij het grofvuil kunnen vinden, maar een moederbord wordt moeilijker, en ook ingrijpender omdat je je systeem opnieuw moet installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...