Ga naar inhoud

Windows Vista --> XP

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Dat kan, ja, maar dan moet je de schijf formatteren, waardoor alle data verloren gaat. Helaas kun je daardoor ook de garantie op het systeem verliezen en moet je zelf weer gaan zoeken naar de bijbehorende drivers en zo.\nIk zou dus gewoon lekker Windows Vista laten zitten. Desnoods pas je het uiterlijk aan zodat het wat meer op Windows XP lijkt, dat moet volgens mij wel ergens te regelen zijn. Misschien kun je zelfs Windows Classic nog wel instellen, dan ziet het er weer bijna net zo uit als Windows 2000.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;342633]Dat kan, ja, maar dan moet je de schijf formatteren, waardoor alle data verloren gaat. Helaas kun je daardoor ook de garantie op het systeem verliezen en moet je zelf weer gaan zoeken naar de bijbehorende drivers en zo.\r\nIk zou dus gewoon lekker Windows Vista laten zitten. Desnoods pas je het uiterlijk aan zodat het wat meer op Windows XP lijkt, dat moet volgens mij wel ergens te regelen zijn. Misschien kun je zelfs Windows Classic nog wel instellen, dan ziet het er weer bijna net zo uit als Windows 2000.[/QUOTE]\r\n\r\nOp de pc zijn twee partities: C en D. Partitie D heeft de naam \"Recovery\" en is net geen 6 Gb groot. Ik kan dan toch alleen partitie C formatteren en daar windows XP op installeren?
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;342641]ja ik zou het recovery deel wel laten staan, kun je later gewoon weer naar de fabrieks instelling\r\n\r\nmaar gewoon Vista leren is beter anders moet hij later mischien toch weer van XP naar Vista\r\n\r\ndus beter gewoon nu in het diepe springen voorkomt later weer hetzelfde probleem\r\n\r\nik zou voor Vista gaan ook omdat als het goed is alles prima zou werken op die computer.[/QUOTE]\r\n\r\nZou ik er ook een dual boot van kunnen maken?
Link naar reactie
Ik heb Windows XP MCE aangeschaft. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken mbt installeren? De hierboven genoemde artikelen gaan uit van eerst XP, daarna Vista, want andersom \"kan problemen opleveren\".\r\n\r\nMoet ik nu systeemherstel uitvoeren, zodat de pc weer terug staat in de fabrieksinstellingen? Of kan ik nu gewoon de cd\'s van XP MCE in de pc stoppen?\r\n\r\nMoet ik voor de installatie van XP MCE eerst een nieuwe partitie aanmaken in Windows Vista?
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;342797]welke Vista heb je\r\n\r\nvolgens mij heeft Vista Ultimate dezelfde mogelijkheden als MCE\r\n\r\nmaar ik zou hem op XP zetten en niet op Vista ..... MCE is gebaseerd op XP PRO[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb Vista Home Premium (daar zit ook MC in, vandaar dat ik ook XP MCE gekocht heb).\r\n\r\nDus jij zou op XP MCE gaan draaien, hoe moet ik dit dan aan gaan pakken? Vista staat vooorgeinstalleerd op de pc, dus die wil ik eigenlijk niet weggooien. Dan zou ik een paar honderd euro wegdoen.\r\n\r\nIs er een mogelijkheid om Vista ongeinstalleerd te laten staan op de pc (Vista staat op een aparte recovery partitie) en XP MCE installeren en die gebruiken?
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;342806]als je het goed wil doen,?? zet er een harddisc bij in en zet daar XP + mce op\r\n\r\ndan kun je kiezen wat wil\r\n\r\nzonder dat je wat kwijt raakt\r\n\r\nVista staat op een aparte recovery partitie\r\n\r\ndie recovery daar heb je verder niets aan, Alleen als er iets fout zou gaan met je computer,het heeft verder niets met de werkende Vista te maken.[/QUOTE]\r\n\r\n|s er geen mogelijkheid om het volgende te doen:\r\n\r\nIk gebruik systeemherstel en zorg er zo voor dat Vista weer teruggebracht wordt naar de fabrieksinstellingen (voorgeinstalleerd).\r\nVista installeer ik echter niet bij het opstarten, maar ik installeer dan XP MCE.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...