Anoniem2 Geplaatst: 13 september 2007 Delen Geplaatst: 13 september 2007 Het kan aan mij liggen maar het gaat erop lijken dat binnen zeer korte tijd mijn harde schijf weer eens kapot gaat.\r\nEen Maxtor diamondmax 10 sata hardeshijf 160gb.\r\nHet is m,n tweede in twee jaar.\r\nDe eerste kreeg ik via de garantie nu zal ik een nieuwe moeten kopen.\r\n\r\nLigt dit nu aan het merk?\r\nOf zijn er andere oorzaken? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2007 Hoewel ik veel met Maxtorschijven heb gewerkt, moet ik inderdaad zeggen dat de laatste schijven van hun niet echt uitblinken qua levensduur. \r\nHeb je al eens van de site van maxtor hun Powermax-tooltje gedowned?\r\nDan kun je testen wat er mis is. Misschien kun je dan alsnog garantie claimen rechtstreeks bij Maxtor... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2007 Waarom moet je een nieuwe kopen? Hoe lang is de garantie op je schijf dan? Ik heb op de laatste schijf die ik kocht (een 200 GB IDE SeaGate schijfje) drie jaar garantie...\n\nIk heb trouwens al vaker gehoord van mensen met problemen met Maxtor. Schijnt niet direct de hoogste kwaliteit te zijn, maar het spul is populair omdat het lekker goedkoop is. Het kan dus een merkprobleem zijn, maar voor elke gebruiker met een brakke Maxtor schijf zijn er uiteraard ook tig te vinden die erbij zweren.\nWat je wel kan doen, is kijken of je schijven toevallig niet een beetje te warm worden. Kun je dingen als Everest voor gebruiken. Hitte is niet zo best voor schijven. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2007 Dit zou heel erg triest zijn als nu plots de garantie voorbij is.\r\nDit zou ik niet pikken,gelijk als hij defenitief stopt terug naar de winkel,\r\nhopelijk heb je de bon nog.\r\nOp mijn schijven Western Digital S-ATA zit 5 jaar op. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2007 Schijven sterven het meest door oververhitting; ik leg ze altijd met minstens 2 boutjes aan blik verankerd en in de smalle nis naast het schijvencompartiment hang ik een afzuigende ventilator, met een stukje dubbel schuimkleefband aan het plafonnetje gevormd door de CD-hok-bodem.\r\n\r\nIk houd de schijven altijd beneden 40 GrC, meestal zelfs amper 30.\r\n\r\nGratis kijkprogje van Net \"SPEEDFAN\" laat in de meeste computers, nadat er enige herstarts zijn geweest, die temperaturen wel zien. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen