Anoniem2 Geplaatst: 13 september 2007 Delen Geplaatst: 13 september 2007 Ik heb de vraag of iemand hier een mediaplayer weet waar ik ondertitels mee kan openen zodat ik gewoon ondertiteling onder de film heb. Ik gebruikte hiervoor altijd BSplayer maar die werkt om een mysterieuze reden niet meer. Heeft iemand nog andere suggesties? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2007 Media Player Classic of de DirectVobSub filter. De eerste kan uit zichzelf overweg met ondertiteling en is een lichtgewicht alternatief voor Windows Media Player. De tweede beeldt automatisch ondertitels af in iedere willekeurige mediaplayer zodra film en ondertitelbestand dezelfde bestandsnaam hebben (dus bijv. een .avi en een .srt met dezelfde naamr).\r\n\r\nHet [url=http://www.free-codecs.com/download/SLD_Codec_Pack.htm]SLD Codec Pack[/url] bevat beide (en een aantal andere veelgebruikte codecs/tools). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2007 Ok, bedankt! Alleen als ik nu een subtitle in wil voegen bij Media player Classic krijg ik dit bericht:\r\n[I]\'To load subtitles you have to change the video renderer type and reopen the file\'[/I]\r\n\r\nWat wordt hiermee bedoeld en hoe kan ik dit oplossen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2007 je kan het ook met WMP doenl, zolang de namen (op de extensie na) maar exact gelijk zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2007 Als je de VLC Mediaplayer instaleerd, kun je de ondertitels er bij voegen en de film direct met ondertitel afspelen. Helaas kun je op dit moment nog niet de ondertitel meebranden, misschien een volgende versie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2007 [QUOTE=Quzex;342760]je kan het ook met WMP doenl, zolang de namen (op de extensie na) maar exact gelijk zijn.[/QUOTE]\r\nMoet je wel DirectVobSub geinstalleerd hebben, natuurlijk!\r\n\r\n\r\nOver Media Player Classic:\r\nGa naar View > Options.\r\nKies uit het menu aan de linkerkant voor Output (te vinden onder Playback). Kies bij DirectShow Video voor de optie VMR7 (renderless). Vanaf dan zal MPC ook ondertitels afspelen. Deze worden automatisch geselecteerd als de bestandsnaam van ondertitel en film aan elkaar gelijk zijn, of sleep het ondertitelbestand naar MPC zodra je de film hebt gestart.\r\n\r\n\r\nLet op: als je ooit de ondertitels dubbel in beeld is, dan zijn en MPC en DirectVobSub bezig met het weergeven van ondertitels. Schakel in dat geval een van beide uit. Het uitschakelen van DirectVobSub kan via de SLD Codec Selector (Start > Programma\'s > SLD Codec Pack).\r\n\r\n\r\nVLC kan inderdaad ook ondertitels afspelen. Voordeel van dat programma is dat bijna alle codecs die je ooit nodig mocht hebben zijn bijgeleverd. Is ook direct het nadeel van dat programma: het is niet bepaald een lichtgewicht! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2007 Je kunt ook eerst het K-litecodecpack 3.2 installeren, dan heb je gelijk alles binnen, en zal VLC-mediaplayer alles correct afspelen zonder een al te grote aanslag op je geheugen te plegen.\r\nIk heb dit zelf ook gedaan, en het resultaat werkt meer dan bevredigend. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2007 [QUOTE=FooBar;344754]Moet je wel DirectVobSub geinstalleerd hebben, natuurlijk![/QUOTE]\r\nJe hebt gelijk! Niet bij nagedacht Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen