Ga naar inhoud

HD2600XT vs 8600GT Fatal1ty

Aanbevolen berichten

Uit de benchmarks die ik kan vinden blijkt dat de 2600XT iets sneller is als een overgeclockte 8600GT van BFG, die, net als XFX, hun kaarten meestal standaard overgeclockt hebben. Het verschil is meestal niet heel groot, en in sommige gevallen wint de 8600, maar over het algemeen is de 2600XT dus sneller.\n\nHet merk zou ik niet kunnen zeggen. Ik zou kijken naar de combinatie van prijs en specificaties. Het kan zijn dat er fabrikanten bij zijn die hun kaarten ook standaard al sneller klokken, die zijn dan dus sneller, maar door de bank genomen zijn alle kaarten hetzelfde omdat ze allemaal het standaard ontwerp van AMD gebruiken, en er alleen een eigen koeler op plakken.\nKijk trouwens wel uit voor één ding - er zijn twee versies van de 2600XT, één met GDDR3 geheugen, en één met GDDR4 geheugen. Op standaard snelheden is die laatste sneller omdat het geheugen sneller is, maar dat zal ook betekenen dat hij duurder wordt. Als je drastisch wilt gaan overklokken blijkt echter GDDR3 de betere keuze te zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...