Ga naar inhoud

linksys wrt54G

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Heb vorig eweek bovenstaande router aangeschaft en wilde deze installeren. Eerste avond lukyte het al niet, maar goed, was vlak voor mijn vakantie en ik wil alles altijd snel snel doen.\r\nDus alles gereset en vandaag na de vakantie opnieuw geprobeert.\r\nBen een redelijk eind gekomen mbv de bijgeleverde cd-rom.\r\nEchter zit ik nu bij het volgende probleem.\r\n\r\nBij het nalopen van de instellingen van mijn laptop gaat alles goed.\r\nAlleen als de verbinding met internet wordt gezocht, geeft hij aan dat deze niet tot stand gebracht kan worden.\r\n\r\nIk heb alles op de volgende manier aangesloten.\r\n\r\n- Router via bijgeleverde kabel aan de ADSL modem (zyxell)\r\n- Router om alles in te stellen via kabel aan laptop.\r\n\r\nKan iemand mij aangeven wat ik fout doe zodat er verbinding met internet opgestart kan worden.\r\nwas nbu even ten einde raad, dus heb het router opnieuw gereset zodat ik an start kan beginnen. hopelijk lukt het om binnen 3 dgn online te zijn, want dan moet ik (als het nog steeds niet werkt) de router retout winkel doen.\r\n\r\nsvp uw deskundige hulp :-)
Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik weet niet welke isp provider je hebt, maar bij sommige moet je je mac adres clonen van je pc naar je router. Wat ook helpt is als je de router hebt aangesloten de adsl modem even zonder spanning zetten, misschien ziet hij de router dan ????\np.s. Kan je wel pingen naar de router? M.a.w. is het alleen internet wat het niet doet, of is het de verbinding naar de router en pc die niet werkt?
Link naar reactie
mijn provider is tiscali.\r\npingen heb ik nog niet geprobeert. (weet ook niet echt hoe dat werkt ;-( )\r\n\r\nheb het router aangesloten op modem zonder spanning en daarna eerst modem dan router aangezet zoalswordt geadvbiseerd.\r\n\r\nIk kon wel via [url]http://192.xxxxx[/url] in de router, dus ik ga er ergens vanuit dat het alleen het internet is waar ik niet kan komen
Link naar reactie
Als je wel in de router kunt komen werkt het lan gedeelte dus wel :)\nInternet dus niet: wel, als je het modem al een paar keer aaan en uit hebt gezet zoals je zei is dat dus ook het probleem niet.\nHeb je wel de juiste instellingen voor je isp in de router ingevoerd? (isp afhankelijk)\nNamelijk: \n1 statisch ip adres\n2 ppp0e\n3 pptp\n4 l2tp\n5 telstra cable\n6 automatisch\nVerder zou het kunnen zijn : het mac adres van de comp. invoeren in de router te vinden via dos scherm en dan ipconfig /all\nEn dan e.v.t. nog gebruikersnaam en wachtwoord, maar dat is afhankelijk van de instellingen van 1 tot 5.\n\nDus kijk dat eens na als je wilt... (weer wat huiswerk ;) )
Link naar reactie
@ maximinimus\r\n\r\nIk heb telkens instelling 6 geprobeert (jij moemt deze automatisch)\r\n\r\nHeb de gegevens van ip adres ed via ipconfig/all verkregen.\r\n\r\nheb ook andere manieren van instellen geprobeert, telkens geen succes.\r\n\r\nwat me opviel, het is me gelukt te pingen, maar hij geeft aan dat tijdens pingen 100% gegevens verlies is opgetreden.\r\n\r\nIk heb het momenteel zo dat mijn laptop wel de verbinding heeft met het router.\r\nNl hij zegt:\r\ndraadloze netwerkverbinding (linksys)\r\nsnelheid: 54 Mbs\r\nsignaalsterkte uitstekend\r\nstatus verbonden.\r\n\r\nalleen heb ik nog steeds geen vebinding met het internet.\r\nheb ook andere inprikmogelijkheden in het router geprobeert, maar het lukt telkens niet.\r\n\r\nIk weet echt niet wat ik fout doe.
Link naar reactie
Wat ik zo ff vond op internet : [quote] [B]ADSL via [B]Tiscali[/B] / BaByXL, Statisch IP[/B]\n Encapsulation: 1483 Bridged IP lCC\nVPI: 0\nVCI: 35\nModulation: G.DMT [/quote]\ndus moet je een statisch ip invoeren, maar ik weet niet welk jij moet invoeren ;)\n\n\nwat ik ook nog vond : [url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1037017/11[/url]\n\n\ndaar staat dat je de dhcp uit moet zetten, en niet op de wan, maar op de lanpoort aan moet sluiten.\n\nHeb je weer wat info ;) suc6
Link naar reactie
@Maximus:\r\n[quote]dus moet je een statisch ip invoeren, maar ik weet niet welk jij moet invoeren;)[/quote]\r\nDat kun je uit die instellingen helemaal niet afleiden. Het betreft hier de modem instellingen voor als je een modem/router hebt. Er is geen provider die met statische ip adressen werkt dus het moet toch altijd automatisch zijn.\r\n\r\n@Marrich77\r\nNee klopt, en nu heb je ook geen routerfunkties. Wat je nu feitelijk gedaan hebt is je router als switch aangesloten. Met een beetje geluk werkt wireless nu wel mits het LAN gedeelte goed ingesteld is.
Link naar reactie
heb nu dus een icoontje onderin de taakbalk met:\r\nDraadloze netwerkverbinding (linksys)\r\nSnelheis: 54 Mbs\r\nSignaalsterkte uitstekend\r\nstatus verbonden.\r\n\r\nhij doet verder niets.\r\nals ik de stekker van internet uit de laptop haal heb ik geen verbinding.\r\n\r\nMAAR::\r\ner zit momenteel behalve de voeding geen stekker in de router.\r\nhoe kan dit.\r\nhet is wel de nerwerkerbinding die in de lijst komt als ik de router op het netspanning aansluit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...