Anoniem2 Geplaatst: 8 september 2007 Delen Geplaatst: 8 september 2007 Hooi,\r\n\r\nIk wou eventjes weten of deze temperaturen ok zijn (image = Idle):\r\nCore loopt van 30 tot 50 graden (die 50 graden tijdens het scannen met ad-aware, de 30-35 idle)\r\nTemp2 natuurlijk niet, maar veranderd wel van de -6 tot de -16 :-S\r\nTemp1 heb ik nog niet zien veranderen\r\nTemp3 is een rare, hij sprong net opeens naar 6 graden, nu staat hij op 16...\r\n\r\nKamertemperatuur: 24 graden\r\n\r\n[img]http://img366.imageshack.us/img366/1892/speedfanje5.jpg[/img]\r\n\r\nProcessor: AMD Athlon X2 4200+\r\nHDD: Hitachi 320 gig\r\nVoeding fan, 1 case fan, cpu fan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2007 Hoe kouder hoe beter, dus op zich is er niets mis met de temperaturen, alleen de read zal fout zijn. :P Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2007 Ok, ik vroeg het me gewoon af, want hoe langere levensduur hoe beter he :P\r\n\r\nBij de Core staat trouwens bij 50 en hoger een vlammetje, betekent dit dat hij te hoog is? Want op sommige sites lees ik dat 50+ bij een AMD X2 normaal is.\r\n\r\nEn de voltages zijn ook goed? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2007 Vlammetje betekent dat de waarde over de waarschuwingshoogte heen gaat die je bij Configuration kunt instellen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2007 Ok, ik heb ook even met EVEREST Ultimate getest:\r\n\r\nCPU: 20\r\nCPU #1: 46\r\nCPU #2: 48\r\nGPU: 42\r\nGPU Omgeving: 41\r\nCPU Speed: 1200 rpm\r\n\r\nDit is idle, lijkt me erg hoog.\r\nHad net een stress-test gedaan: werd de cpu max 58 graden... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2007 Yep. dat is wel waar hoog bijna 50graden. Kan je de CPU Fan niet hoger krijgen.\n\nHeb je wel (goed) koelpasta opgesmeerd. als je een beetje goede koopt scheelt het zo 3 a 5 graden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2007 CPU in idle 40C op stock voor Intel is normaal, stressed kan het idd oplopen tot 60C, afhangend van de snelheid. AMD processoren zijn iets heter en videokaarten kunnen bijna 100C worden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2007 [QUOTE=Species8472;341686]CPU in idle 40C op stock voor Intel is normaal, stressed kan het idd oplopen tot 60C, afhangend van de snelheid. AMD processoren zijn iets heter en videokaarten kunnen bijna 100C worden.[/QUOTE]\r\n\r\nhet wisselt erg natuurlijk. Die presscots waren veel heter dan de Athlons. \r\n\r\nDe X2\'s mogen niet erg warm worden. de 6000X2 63Graden. en deze weer 73 Graden.\r\n\r\nOp IDE bijna 50graden is wel wat veel. verbeter je cooling instaleer casefans vervang coolpasta. Stof goed uit enz enz \r\n\r\nVideokaarten kunnen 125 graden worden. dan klokken ze zich terug. \r\n\r\nAlleen hoge temparatuur kan op ten duur schadelijk zijn. dit geld zeker voor hardeschijfen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2007 [QUOTE=Species8472;341686]CPU in idle 40C op stock voor Intel is normaal, stressed kan het idd oplopen tot 60C, afhangend van de snelheid. AMD processoren zijn iets heter en videokaarten kunnen bijna 100C worden.[/QUOTE]\r\nhet wisselt erg natuurlijk. Die presscots waren veel heter dan de Athlons. \r\n\r\nDe X2\'s mogen niet erg warm worden. de 6000X2 63Graden. en deze weer 73 Graden.\r\n\r\nOp IDE bijna 50graden is wel wat veel. verbeter je cooling instaleer casefans vervang coolpasta. Stof goed uit enz enz \r\n\r\nVideokaarten kunnen 125 graden worden. dan klokken ze zich terug. \r\n\r\nAlleen hoge temparatuur kan op ten duur schadelijk zijn. dit geld zeker voor hardeschijfen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2007 Hmm, hoe kun je de processor koeler hoger laten lopen? Koelpasta enzo is door Azerty gedaan.\r\n\r\n- 120mm outtake fan aan de achterkant\r\n- 80mm outtake fan van voeding\r\n\r\nDat ist dus ik zat te denken aan nog een 80mm intake aan de voorkant.\r\n\r\nScythe Kaze White mss? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2007 Nu draait hij @ 2050 toeren. Niks aan veranderd, beetje raar, heb alleen WMP, Azureus, Xfire, Hamachi, Daemon Tools, WLM, Windows Mail en Everest aanstaan, beetje vaag mrja.\r\n\r\n1900-2100 toeren nu dus\r\nCPU 34 graden\r\nCore #1 33 graden\r\nCore #2 39 graden\r\nGPU 40 graden\r\nGPU Omgeving 38 graden\r\n\r\nPS: Gisteren was de CPU Core 2.4V en nu maar 1.34V HUHHHH!?!? :-P Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2007 Ahaa\n\nJe heb Cool And quit aan. je en Qfan. alles word dus gecontroleerd. Speed/Volt/enz \n\nje kan proberen het uit te zetten in de bios (Qfan) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2007 Ja processor heeft wel Cool \'n Quiet geloof ik, Qfan heb ik nog nooit van gehoord.\r\nWaarvoor dient dit allemaal, en wat is en voordeel/nadeel ervan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2007 Cool \'n Quiet betekent dat het systeem je processor automatisch langzamer laat lopen als ie niks te doen heeft, om minder warm te worden. Qfan betekent het automatisch regelen van de snelheid van je fans door je moederbord. Je kunt ook zelf regelen met een programma zoals Speedfan, dan moet je Qfan uit zetten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2007 Zie net dat Qfan van Asus is. Ik heb een Gigabyte GA-M55S-S3 dus geen Qfan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2007 [QUOTE=Compuhulp;341849]Zie net dat Qfan van Asus is. Ik heb een Gigabyte GA-M55S-S3 dus geen Qfan.[/QUOTE]\r\nJa iedere fabrikant noemt het weer anders. Ik heb een Asrock met Quiet Fan, komt op hetzelfde neer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2007 Ah hier heet het Smart Fan! :P\r\n\r\nGoed, maar temps zijn dus gewoon ok, dus ik laat het nu lekker zo, bedankt voor alle hulp iedereen! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2007 Zijn er verschillende standen Bij Asus \n\nSilent\n.........\nPerformances en nog een paar\n\nje kan hem het beste ietsjes hoger doen Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen